Gå til innhold

Hva heter denne filmen igjen??

Anbefalte innlegg

Gjest -kebolle
Skrevet

Hei! Dere som husker så bra ;-) kan kanskje hjelpe meg med tittelen på en film jeg så som jeg likte veldig godt - og kunne tenke meg å se igjen..:

Mener den var italienskspråklig. Helt i begynnelsen var det en vakker scene med to unge mennesker som elsket i havet, om natten, under fullmånen. Det var et tilfeldig møte mellom to ukjente. Hun ble gravid, og jenta som ble født fikk navnet Luna (etter månen). Så hopper handlingen, hvis jeg husker rett, til hverdagen til den samme mannen som elsket med en tilfeldig kvinne, og hans kjæreste (senere i tid, altså). Han blir utsatt for en trafikkulykke (eller var det selvmordsforsøk?Husker ikke :oops: ) - og hun blir oppringt av sykehuset. Hun legger på før de får fortalt henne noe, hun er sikker på at han er død, og reiser avgårde til en ganske øde øy for å komme bort fra hverdagen og leiligheten som var full av minner om ham. På den spesielle øya putrer hun rundt på moped, sørger, faller ned i store hull som er rundt om på øya - ! - etc, mens et nettverk av mennesker på øya langsomt veves. Så viser det seg selvsagt at historiene veves sammen (skal ikke si så mye mer i tilfelle jeg røper noe).

Det høres sikkert ganske kjedelig ut, men filmen har en deilig, rolig rytme i seg, og maleriske, flotte bilder/kameraføring. Ganske mye seksualitet i filmen.. Husker ikke når jeg kan ha sett den på kino (1 år? 2 år? - siden, vet ikke..)

MEN KJENNER DU IGJEN DENNE OG HUSKER TITTELEN, SÅ BLIR JEG GLAD hvis du skriver den! På forhånd takk!!

:-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Virvel
Skrevet

Ok, jeg innrømmer at jeg overhodet ikke aner hva du snakker om, men jeg søkte på Luna, film og italiensk, og fikk opp en film som heter "Luna Papa". Den handler i hvert fall om en jente som blir gravid.

Gjest Virvel
Skrevet

Hm, nå fant jeg en side hvor det sto litt mer om Luna Papa, og den passer visst ikke så godt til beskrivelsen din likevel...

Skrevet

Eneste italienske filmen jeg husker som er ålreit ny er" La vita e bella" eller hva den heter...men jeg aner ikke hva den handler om....

Skrevet

"La Vita e bella" handler om en italiensk familie under andre verdenskrig, som prøver å holde livet oppe, selv om de er i konsentrasjonsleir. Tviler på om det er den.

Prøv å sende en epost til filmredaksjonene i NRK og Aftenposten, kanskje de kan hjelpe.

Catzy

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Mener å huske at denne filmen gikk på Canal Plus, for ikke så lenge siden. Den heter Sex and Lucia, eller omvendt Lucia and Sex.

Gjest -kebolle
Skrevet

Åååh! Ja det var det! Sex and Lucia! TAKKTAKKTAKKTAKKTAKK!! :-) :sjarmor:

Det var det jeg visste, dere kan alt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...