Gå til innhold

Hamburgere, hotdogs eller pizza i barneselskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte å ta fram storpanna og bare trekke pølser, 2-3 dogs på hver bør vel holde, med brus, og så is til dessert?

Men ønsket er enten takeaway-pizza'er fra Peppes eller 2-3 tikronerscheeseburgere fra McDonald's per pers.

Noen synspunkter? Hva bruker folk her inne å servere i barneselskap?

Anonymous poster hash: c4510...bba
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pølser er da vel helt i orden! Peppes og Macdonalds er jo mye dyrere, og unger i dag får vel i seg mye av sånt uansett. Synes pølser i brød er mye mer sjarmerende jeg!

Eventuelt går det kanskje an å smelle sammen enkel langpannepizza selv? Ost, tomatsaus og kjøttdeig eller pepperoni, og så rømmedressing de kan ta på selv. Det har vi gjort i flere bursdager her i huset :)

Anonymous poster hash: 7d296...956
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Hallo! Du er på KG, her serveres det til nød oppkuttet frukt (er bare sååååå mye sukker i det, vet du!)

Grønnsaker og dip er jo utmerket til barnebursdag eller grove vafler. :fnise:

Neida, så..... Jeg syntes pølser er utmerket til barnebursdag, de aller fleste (med unntak av barna til de mest hysteriske KG-mødrene, for de liker ikke pølser de altså!) liker det, det er enkelt og greit.

Endret av Novemberellie
  • Liker 16
Skrevet

Grillpølser er best :Nikke:

AnonymBruker
Skrevet

Ville valgt grillpølser. Tilbehør kan du ha løk, ketchup, sennep, rekesalat, lomper, hot dog brød osv :)

Anonymous poster hash: 8f0b4...a7a
AnonymBruker
Skrevet

Wienerpølser med lompe/brød om det er inne-bursdag.

Grillpølser om det er utendørs.

Mange barn er også glad i potetstappe, så det kan være greit å servere sammen med pølser. Om du ønsker å unngå tallerkener og bestikk, så kan du legge mosen i noe sånt som is-beger og servere med en plast-skje eller gaffel.

Anonymous poster hash: 424da...a46
Skrevet

Pizzasnurrer eller pizzahorn er ok. Eller grillmat og utebesøk om det er fint vær. Eller om ungene er litt større og ikke altfor mange, så kan de lage sine egne minipizzaer. Funker fint med polarbrød, faktisk.

Og angående pølser; niåringen min er så drittlei. Alltid pølser, sukker hun, og foretrekker å ikke spise. Folk tror unger elsker pølser. Kjipe, billige pølser.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Grillpølser er vel ikke noe særlig om de skal trekkes?

• Liker 2
Skrevet

Hadde ikke gått for mat fra "maccen" i selskapet egentlig.. Da kan man like så greit feire den på Mc Donalds også synes jeg. Pizza!

AnonymBruker
Skrevet

Grillpølser er vel ikke noe særlig om de skal trekkes?

joda. Vi bruker alltid grillpølser. De blir iallefall gode hver gang.

Anonymous poster hash: 7a008...b29

Skrevet

Hot dog og Grandiosa har utrolig nok vært ønsket av barna siden de var små. Så lenge det var kaker brus og snop var alle fornøyde.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Ferske vafler <3

Altså, pølser, smågodt og vafler og du har mer mat en hva disse små barnekroppene klarer å ta til seg :)

AnonymBruker
Skrevet

Mamma pleide alltid å lage hjemmelaget pizza og sjokoladekake til bursdagene mine, var alltid en suksess!

Anonymous poster hash: 8e6ab...36e
AnonymBruker
Skrevet

Og angående pølser; niåringen min er så drittlei. Alltid pølser, sukker hun, og foretrekker å ikke spise. Folk tror unger elsker pølser. Kjipe, billige pølser.

Jeg forstår henne så godt!! Selv hater jeg pølser og har alltid gjort det. Spiste alltid bare pølsebrød i barnebursdager. Som voksen syns jeg fortsatt ikke noe om drittmat som pølser og annet med 90% MUK. Fornuftig datter du har :)

Anonymous poster hash: 030cf...51a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette er jo så forskjellig. Selv laget jeg pizzasnurrer i 3 versjoner til barnebursdagen, samt vanlige pølser og pølsebrød. Hva tror dere det gikk mest av? Pølser! Bare et fåtall ville ha pizzasnurrer (som jeg hadde strevd med å lage ;) )

Men kanskje du kan ta to alternativer, pølser og noe annet?

Endret av Harlekin
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å lage en enkel langpannepizza med mild tomatsaus, kjøtt (kjøttdeig eller skinke) og mild ost i tillegg til pølsene. Enkelt å spise og de fleste får noe de liker... ellers spiser de sikkert mer kake eller annet. Pizza kan godt lages ferdig på forhånd og bare varmes litt før den skal spises også. Eller slenges på grillen om man spiser ute.

Et annet alternativ til utendørsversjonen er grillpølser og karbonader. Karbonader blir greie og rimelige hamburgere. Og de kan jo også slenges i stekeovnen som et alternativ til innendørsbursdag.

Anonymous poster hash: 424da...a46
Skrevet

Her har vi gjerne hjemmelagde pizzasnurrer i barnebursdag, da min jente er litt lei av pølser og foretrekker noe annet.

Men pølser er jo veldig lettvint da å servere.

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker å ha pølser. Så får ungene velge tilbehør, vi har spaghetti, lomper og brød.

Ketchup, sennep og sprøstekt løk.

Tror pølser er det mest vanlige. Ungen har kun fått hamburgere fra McDonalds en gang. Det synes jeg er litt rart å servere i en barnebursdag, ihvertfall når det er sånne med sylteagurk o.l på.

Tenker det er kun latskap som gjør at folk velger hamburgere fra McDonalds eller pizza fra Peppes o.l.

Det er faktisk ikke så mye arbeid å koke noen pølser...

Anonymous poster hash: e0128...1f5
  • Liker 1
Skrevet

Vi bruker å ha pølser. Så får ungene velge tilbehør, vi har spaghetti, lomper og brød.

Ketchup, sennep og sprøstekt løk.

Tror pølser er det mest vanlige. Ungen har kun fått hamburgere fra McDonalds en gang. Det synes jeg er litt rart å servere i en barnebursdag, ihvertfall når det er sånne med sylteagurk o.l på.

Tenker det er kun latskap som gjør at folk velger hamburgere fra McDonalds eller pizza fra Peppes o.l.

Det er faktisk ikke så mye arbeid å koke noen pølser...

Anonymous poster hash: e0128...1f5

Ja, pølser er faktisk så lett å tilberede at man kan mistenke pølseserverende foreldre for å være late dem også ;) Spøk til side, det er ikke noe galt å bestille inn mat hvis man har penger til det. Selv kommer jeg ikke til å gjøre det, mest fordi det blir dyrt, og kanskje også fordi det føles litt rart for meg. Men jeg ser ikke foreldre som bestiller inn mat til barnebursdag som late. Late er man dersom man ikke har barnebursdag i det hele tatt fordi man ikke gidder.

• Liker 1
Skrevet

Hadde gått for pizza. Da kan du variere fyllet, og det er større sjanse for at alle spiser.

Jeg har ALDRI likte pølser, og sliter til og med med lukten, så for meg var barnebursdagene noe jeg pinte meg gjennom frem til etter maten... Spiste pølsebrød med sprøløk hvis jeg var veldig sulten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...