AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #1 Skrevet 8. juni 2014 Jeg er tidlig i tredve årene og bor med min samboer i en leilighet i Oslo. Nå tenker vi på å flytte til en enebolig/småbruk med en viss størrelse tomt for å kunne få mer plass og bo nærme naturen. Utfordringen min er at jeg er født og oppvokst og har bodd hele mitt liv i Oslo. Nå lurer jeg på om noen har erfaringer med å ha flyttet fra by til land, f eks var det noen spesielle utfordringer? Var det vanskelig å bli kjent med folk? Skole/barnehage til barna? Greit å finne seg jobb? Setter stor pris på svar :-) Anonymous poster hash: 59eea...d79
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #2 Skrevet 8. juni 2014 Lurt å finne seg jobb først tenker jeg, men sånn er det jo uansett hvor man flytter. Jeg har flyttet fra by til skikkelig bondeland. Ikke så lett å få seg jobb, bare mannen min som hadde jobb her før vi flyttet. Er færre å "slåss med" om jobbene her, men er ofte en fordel å kjenne folk her. Men kona til en kollega av mannen ga meg en fot innafor. Barnehage var lekende lett her hvertfall. Om det er lett eller vanskelig å bli kjent med folk blir vel litt individuellt for plassen og folka. JEg både trives og mistrives.. Flott å bo utenfor byen, ville ikke flytta inn til byen igjen. Deilig med natur og god plass, ikke bo oppå folk. Men vi bor langt unna ordentlig by, det synes jeg er dumt. Og det at "alle kjenner alle", nesten hvertfall, er jo både trygt og godt og fryktelig plagsomt på en og samme tid. Første året slet jeg litt, spesielt første vintern, var så mørkt, men det ble jeg vandt til. Så kort oppsummert, bedre på landet enn byen samlet sett, men helst ikke for langt unna en by alikevel. Anonymous poster hash: 7913a...e37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå