Gå til innhold

Endre stil til classic hva burde jeg kjøpe til kleskapet mitt ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt å legge om stilen min til classic. Men hva er det jeg burde ha i kleskapet mitt ? Skal værtfall kjøpe en sånn ridejakke ( husker ikke hva de kalles, Men dere kjønner sikkert hva jeg mener ) fra zara. Men trenger flere tips, Kom med tips jenter :)

Anonymous poster hash: 63f33...d82

Videoannonse
Annonse
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Dette blir mine synsinger, og er ikke dermed nødvendigvis representativt. Men her er mine råd og tips:

Klassiske farger er hvitt, grått, svart, og mørkeblått. I tillegg kommer beige (kamelhårfarge) og rødt (men gitt at du finner de rødnyansene som faktisk kler deg). Når du skal bygge opp en garderobe, råder jeg deg til å faktisk legge litt penger i de grunnleggende tingene, f.eks. sko, veske, kåpe, jakke, bukser, gensere, skjorter, og kjole.

Se etter enkle snitt, uten frynser, paljetter, glitter, og slikt. Etterhvert får du mer erfaring og vil raskt se hva som er klassisk versus mote der og da. I tillegg har passform veldig mye å si. Selv det dyreste plagget med det mest klassiske snittet kan se fullstendig feil ut hvis det simpelthen ikke sitter riktig.

Min basisgarderobe består av:

- Hvite skjorter med lang arm

- Svarte skjørt i pencil-skirt form

- Høyhalsede gensere i svart og mørk marineblå i finstrikk

- Slim-fit jeans i mørkeblått som sitter helt riktig (brukte noen år på å finne de)

- Dressjakke i svart

- Den lille sorte (egentlig DE lille sorte, da jeg har litt vel mange :fnise: )

- Kåper i svart og kamelhår. Såvel ankellange som knelange, samt et par som slutter midt på låret

- Kort skinnjakke i svart

- Enkel clutch i svart lær, samt et par andre lærvesker til dagligbruk.

- Hvit- og blåstripete genser i finull.

- Enkle gensere og cardigans i finull i grått, blått, og svart.

-

Når det kommer til plagg jeg vet jeg kommer til å bruke mye og lenge, så legger jeg gjerne ned noen kroner i det. Mye av basisgarderoben min kommer fra Filippa K, Drykorn, Strenesse, Bruuns Bazaar, James Pierce, Hugo Boss, Tiger, Pinko, French Connection, MM6, og Imperial.

"Forbruksvarer" som t-skjorter, singletter, strømpebukser, stay-ups osv. kjøper jeg på Cubus, H&M, Zara, Mango, United Colours of Benetton, osv. I tillegg er dette de butikkene jeg gjerne går til når jeg trenger fargeklatter i garderoben som ikke kommer til å bli brukt like ofte som basisplaggene eller bare for en sesong.

Når det er sagt, så har jeg også funnet klassiske klær på nevnte kjedebutikker. Det eneste jeg legger vekt på er at plagget som sagt sitter skikkelig.

Ønsker deg massevis av lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Dette blir mine synsinger, og er ikke dermed nødvendigvis representativt. Men her er mine råd og tips:

Klassiske farger er hvitt, grått, svart, og mørkeblått. I tillegg kommer beige (kamelhårfarge) og rødt (men gitt at du finner de rødnyansene som faktisk kler deg). Når du skal bygge opp en garderobe, råder jeg deg til å faktisk legge litt penger i de grunnleggende tingene, f.eks. sko, veske, kåpe, jakke, bukser, gensere, skjorter, og kjole.

Se etter enkle snitt, uten frynser, paljetter, glitter, og slikt. Etterhvert får du mer erfaring og vil raskt se hva som er klassisk versus mote der og da. I tillegg har passform veldig mye å si. Selv det dyreste plagget med det mest klassiske snittet kan se fullstendig feil ut hvis det simpelthen ikke sitter riktig.

Min basisgarderobe består av:

- Hvite skjorter med lang arm

- Svarte skjørt i pencil-skirt form

- Høyhalsede gensere i svart og mørk marineblå i finstrikk

- Slim-fit jeans i mørkeblått som sitter helt riktig (brukte noen år på å finne de)

- Dressjakke i svart

- Den lille sorte (egentlig DE lille sorte, da jeg har litt vel mange :fnise: )

- Kåper i svart og kamelhår. Såvel ankellange som knelange, samt et par som slutter midt på låret

- Kort skinnjakke i svart

- Enkel clutch i svart lær, samt et par andre lærvesker til dagligbruk.

- Hvit- og blåstripete genser i finull.

- Enkle gensere og cardigans i finull i grått, blått, og svart.

-

Når det kommer til plagg jeg vet jeg kommer til å bruke mye og lenge, så legger jeg gjerne ned noen kroner i det. Mye av basisgarderoben min kommer fra Filippa K, Drykorn, Strenesse, Bruuns Bazaar, James Pierce, Hugo Boss, Tiger, Pinko, French Connection, MM6, og Imperial.

"Forbruksvarer" som t-skjorter, singletter, strømpebukser, stay-ups osv. kjøper jeg på Cubus, H&M, Zara, Mango, United Colours of Benetton, osv. I tillegg er dette de butikkene jeg gjerne går til når jeg trenger fargeklatter i garderoben som ikke kommer til å bli brukt like ofte som basisplaggene eller bare for en sesong.

Når det er sagt, så har jeg også funnet klassiske klær på nevnte kjedebutikker. Det eneste jeg legger vekt på er at plagget som sagt sitter skikkelig.

Ønsker deg massevis av lykke til!

Tusen takk for svar :) jeg har prøvd så mange forskjelige klestiler iløpet av de 4-5 siste årene. Men jeg har alltid syns at den classic stilen har vært så utrolig pent, men aldri prøvd den ut. Men her om dagen var jeg innom gina tricot, å de har fått inn en typisk classic stil koleksjon. Så jeg kjøpte noen gensere osv bare får å prøve ut den classice stilen. Ville ikke kjøpe noe dyrt siden jeg ikke viste om jeg ville like den stilen på meg. Men jeg elsket det. Dumt å si men jeg følte at jeg endelig hadde funnet min stil. Så nå skal jeg endre stil, men da blir det selfølgelig mere dyrere å bedre kvalitet på klærne.

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Bare hyggelig! Og jeg synes det er veldig fornuftig og smart av deg å ikke bruke masse penger på klær du kanskje ikke vil føle deg vel i. Og som jeg sa i mitt første innlegg, du finner mange klassiske plagg på kjedebutikker. Jeg fant en "hel" garderobe på bl.a. H&M etter at jeg raste ned over femten kilo i vekt pga. av sykdom for noen år siden.

Hvis jeg har funnet noe som koster en del, pleier jeg å gjøre to ting:

1) Sove på det ei eller to netter

2) Kjøpe plagget, ta det med hjem og prøve det sammen med andre plagg, sko, vesker. Hvis det passer til fem ulike antrekk (litt avhengig av hva det er, f.eks. gallakjolen min var litt vriden å kombinere), beholder jeg det. Hvis ikke returnerer jeg det. Zalando er suveren i så måte med sin 100-dagers returfrist.

Etterhvert som du opparbeider deg erfaring og vet hva som kler deg og ikke kler deg, så råder jeg deg til å begynne å legge merke til stoffkvaliteter og eventuelt hvor bra plagget er sydd. Jeg har nemlig gått på et par smeller når det kommer til stoffkvalitet. Kashmir-ull er ikke bare kashmir-ull, og genseren min fra Ralph Lauren til €600 var en ganske dyrekjøpt erfaring i så henseende (loet og loet og loet. fikk masse nupper). T-skjorter som vrir seg i vask eller raskt mister fasongen (etter to-tre vask) er bortkastede penger, og disse reklamerer jeg på. I tillegg oppfører det samme plagget seg annerledes hvis det er laget av et annet stoff (sammenlign et skjørt i bomull, bomull med stretch, finull, og silke).

Det viktigste er at du føler deg vel i det du går i. Og selv om du liker og kler den klassiske stilen, så er du ikke dermed låst til denne for evig tid. Det er helt i orden å sprite den opp av og til :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Bare hyggelig! Og jeg synes det er veldig fornuftig og smart av deg å ikke bruke masse penger på klær du kanskje ikke vil føle deg vel i. Og som jeg sa i mitt første innlegg, du finner mange klassiske plagg på kjedebutikker. Jeg fant en "hel" garderobe på bl.a. H&M etter at jeg raste ned over femten kilo i vekt pga. av sykdom for noen år siden.

Hvis jeg har funnet noe som koster en del, pleier jeg å gjøre to ting:

1) Sove på det ei eller to netter

2) Kjøpe plagget, ta det med hjem og prøve det sammen med andre plagg, sko, vesker. Hvis det passer til fem ulike antrekk (litt avhengig av hva det er, f.eks. gallakjolen min var litt vriden å kombinere), beholder jeg det. Hvis ikke returnerer jeg det. Zalando er suveren i så måte med sin 100-dagers returfrist.

Etterhvert som du opparbeider deg erfaring og vet hva som kler deg og ikke kler deg, så råder jeg deg til å begynne å legge merke til stoffkvaliteter og eventuelt hvor bra plagget er sydd. Jeg har nemlig gått på et par smeller når det kommer til stoffkvalitet. Kashmir-ull er ikke bare kashmir-ull, og genseren min fra Ralph Lauren til €600 var en ganske dyrekjøpt erfaring i så henseende (loet og loet og loet. fikk masse nupper). T-skjorter som vrir seg i vask eller raskt mister fasongen (etter to-tre vask) er bortkastede penger, og disse reklamerer jeg på. I tillegg oppfører det samme plagget seg annerledes hvis det er laget av et annet stoff (sammenlign et skjørt i bomull, bomull med stretch, finull, og silke).

Det viktigste er at du føler deg vel i det du går i. Og selv om du liker og kler den klassiske stilen, så er du ikke dermed låst til denne for evig tid. Det er helt i orden å sprite den opp av og til :laugh:

Tenkte det ikke var vits i å bruke så mye penger itilfelle jeg ikke likte stilen. Jeg har aldri likt gina tricot så veldig, eller de andre kjedebutikkene. Men etter jeg la om stilen så har faktisk de butikkene veldig mye fint. Men må vel begynne å bruke litt mere penger på kvalitetes klær, som jeans, gensere og vesker. Det som er så dumt er at jeg er ganske liten jeg er 1,53 høy og veier 48 kilo, så når jeg går innpå feks match så er nesten alle de klærne for store å sitter lite pent. Men innpå de vanlige kjedebutikkene så sitter klærne mye bedre. Så nå blir der mye shopping de neste ukene :)

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Et tips jeg fikk av ei venninne av meg som selv arbeider i en klesbutikk var å gå i barneavdelingen. Hun er omtrent like høy som deg. Og titt innom ymse nettbutikker - der kan du finne høst- og vinterklær på salg, og siden du ikke har "standardstørrelse", så kan det godt hende at du finner noe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...