AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #1 Del Skrevet 8. juni 2014 Skal mellomlande på Gardermoen i morgen og det er der jeg må handle. Men jeg har bare en time fra flyet lander til neste avgang. Vet jeg slipper å sjekke inn på nytt så det sparer jeg jo litt tid. Men tenk om det er kø i sikkerhetskontrollen? MÅ jeg i sikkerhetskontrollen forresten? Hjelp, noen som vet? Blir kjempeskuffet hvis jeg ikke får handlet på TF... Anonymous poster hash: dca77...c14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #2 Del Skrevet 8. juni 2014 Flyr du fra en annen norsk by og videre til utlandet fra Gardermoen (siden du sier at bagasjen ikke må sjekkes inn på nytt)? I så fall følger du bare skiltene mot "Transfer" når du lander på Gardermoen (og ikke mot bagasjebåndene), og da må du ikke gjennom sikkerhetskontrollen på nytt. Tror du kommer ned et sted rundt gate 17 på innenlandsområdet, og så må du bare gå gjennom terminalen til utenlandsgatene. Så lenge flyet ditt lander i tide og du forter deg rett til taxfree-butikken, burde du ha tid til å handle noe der raskt før du løper/går videre til gaten din. Husk å sjekk når det er boarding på neste fly da, men som regel er ikke dette før 20 min før avgang, så da vil du ha 40 min på å komme deg til riktig gate og å handle på tax free. Anonymous poster hash: c7da9...ad6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #3 Del Skrevet 8. juni 2014 Skal du til eller fra utlandet? Om du kommer fra utlandet, bør du ikke ta sjansen hvis du ser at det blir knapt med tid. Hvis du skal til utlandet, så handler du taxfree først etter at du har funnet gaten din (med mindre du skal til Storbritannia eller et annet sted og må gjennom ekstra passkontroll. Anonymous poster hash: d3886...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #4 Del Skrevet 8. juni 2014 Flyr du fra en annen norsk by og videre til utlandet fra Gardermoen (siden du sier at bagasjen ikke må sjekkes inn på nytt)? I så fall følger du bare skiltene mot "Transfer" når du lander på Gardermoen (og ikke mot bagasjebåndene), og da må du ikke gjennom sikkerhetskontrollen på nytt. Tror du kommer ned et sted rundt gate 17 på innenlandsområdet, og så må du bare gå gjennom terminalen til utenlandsgatene. Så lenge flyet ditt lander i tide og du forter deg rett til taxfree-butikken, burde du ha tid til å handle noe der raskt før du løper/går videre til gaten din. Husk å sjekk når det er boarding på neste fly da, men som regel er ikke dette før 20 min før avgang, så da vil du ha 40 min på å komme deg til riktig gate og å handle på tax free. Anonymous poster hash: c7da9...ad6 Det høres helt supert ut, tusen takk for svar! kommer fra en annen norsk by og skal til utlandet ja:) TS Anonymous poster hash: dca77...c14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 8. juni 2014 #5 Del Skrevet 8. juni 2014 Reiser du ut, er det ikke noe problem, så sant du vet hva du skal handle og vet hvor du finner det du skal ha. Du bruker ca. 10-15 min fra flyet ankommer til du er i taxfree-avdelingen på utland. På hjemtur er det litt knapt med tid. Jeg pleier å gå innom taxfree mens jeg venter på bagasjen, det tar noen minutter før den er på båndet, og da går det greitt å gjøre en handel (men det nytter ikke å lete rundt). Gå opp til bagdrop som du betjener selv, der er nesten aldri kø. Deretter gjennom sikkerhetskontrollen. Kommer du ved 15-17-tida er der kø, særlig på fredager og før langhelger. Ellers går det faktisk relativt kjapt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå