Gå til innhold

Dette er min uke, kom gjerne med innspill

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

30 år, 164 cm og nå 55 kg (gått ned 5 kg siden jeg begynte med jogging i september)

Kosthold:

Frokost er to skiver grovbrød med peanøttsmør og lett jordbærsyltetøy, 1 glass melk/ hjemmelaget frokostblanding med nøtter, honning og melk

Lunsj er to ryvita knekkebrød med smør, egg og majones / tre knekkebrød med evt skinke/makrell i tomat/leverpostei/ lett salami osv / omelett av to egg med diverse til

Middag varierer veldig, men mest mulig rent kjøtt/fisk med masse grønnsaker og litt potet/søtpotet/grov pasta/ris

Kvelds er to grove skiver med div pålegg.

Etter trening spiser jeg gjerne en neve mandler.

Helgene er middagen gjerne pizza, taco, lasagne osv. Spiser også en halv/hel pose superchips og litt sjokolade/smågodt.

Trening:

Jogger 5 km 4 dager i uka (man, ons, tors og lør)

Er aktiv ellers og, går en del, leker med barna osv.

Dette har jeg holdt på med siden september og har som sagt gått ned 5 kg nesten uten at det var planen.

Vil dette si at jeg kommer til å fortsette å gå ned om jeg ikke spiser mer? Eller vil det stoppe opp etterhvert?

Noen som har noen innspill/tanker om dette? Eller mitt opplegg?

Anonymous poster hash: 17e8e...bef
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

30 år, 164 cm og nå 55 kg (gått ned 5 kg siden jeg begynte med jogging i september)

Kosthold:

Frokost er to skiver grovbrød med peanøttsmør og lett jordbærsyltetøy, 1 glass melk/ hjemmelaget frokostblanding med nøtter, honning og melk

Lunsj er to ryvita knekkebrød med smør, egg og majones / tre knekkebrød med evt skinke/makrell i tomat/leverpostei/ lett salami osv / omelett av to egg med diverse til

Middag varierer veldig, men mest mulig rent kjøtt/fisk med masse grønnsaker og litt potet/søtpotet/grov pasta/ris

Kvelds er to grove skiver med div pålegg.

Etter trening spiser jeg gjerne en neve mandler.

Helgene er middagen gjerne pizza, taco, lasagne osv. Spiser også en halv/hel pose superchips og litt sjokolade/smågodt.

Trening:

Jogger 5 km 4 dager i uka (man, ons, tors og lør)

Er aktiv ellers og, går en del, leker med barna osv.

Dette har jeg holdt på med siden september og har som sagt gått ned 5 kg nesten uten at det var planen.

Vil dette si at jeg kommer til å fortsette å gå ned om jeg ikke spiser mer? Eller vil det stoppe opp etterhvert?

Noen som har noen innspill/tanker om dette? Eller mitt opplegg?

På et punkt vil nedgangen stagnere, men det kommer an på hvor stort underskudd du er i totalt på uka.

Om du f.eks spiser 1600 kcal hver dag for å gå ned(om du ikke legger på mer de dagene du trener så er jo underskuddet mye større) så vil du fortsette å gå ned inntil en viss vekt og det inntaket blir til vedlikehold.

Om du ikke ønsker å gå mer ned og merker at du fortsetter å gå ned då må du justere opp kaloriene.

Skrevet

Hva med å drive litt med styrketrening i tillegg?

AnonymBruker
Skrevet

Har planer om å starte med litt styrke nå. Men det må være noe jeg kan gjøre hjemme uten for mye utstyr. Tar gjerne i mot tips :)

AnonymBruker
Skrevet

På et punkt vil nedgangen stagnere, men det kommer an på hvor stort underskudd du er i totalt på uka.

Om du f.eks spiser 1600 kcal hver dag for å gå ned(om du ikke legger på mer de dagene du trener så er jo underskuddet mye større) så vil du fortsette å gå ned inntil en viss vekt og det inntaket blir til vedlikehold.

Om du ikke ønsker å gå mer ned og merker at du fortsetter å gå ned då må du justere opp kaloriene.

Tror ikke jeg vil mer ned i vekt nå, det var jo aldri planen. Men tenker jeg holder meg på samme kosthold en periode og ser om jeg fortsetter mer ned (tror jo ikke jeg gjør det nå). Gjør jeg det så får jeg legge inn mer mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...