Gjest Estrela Skrevet 18. juni 2004 #1 Skrevet 18. juni 2004 Lurer på om det er noen som kjenner seg igjen i følgende: Jeg er på shopping. Leter etter noe, men vet ikke helt hva. Har mest bruk for en bukse, men hehe, det vet jeg jo at aldri vil skje, finner aldri en som både sitter bra og har ok pris. Oi, der er H&M gitt. Hvorfor ender det sånn hver gang?? Jeg drar ut for å kjøpe en bukse (foretrekker sexy jeans og dressbukser) men kommer hjem med noen topper/skjorter fra H&M. Og de plaggene fra H&M, de stiller i to kategorier: "Nei, passer ikke å bruke den i dag heller..." = Så så fin ut på prøvedukka, så grei ut i prøverommet ("Har alltids bruk for...") Men når alt kommer til alt er det ikke min stil. eller "Den er så fin, og det var bare ett eksemplar igjen i min størrelse, og det er utgående sortiment; jeg kan rett og slett ikke risikere at noe skulle skje med den, og tenk om jeg trenger den på et fremtidig jobbintervju og da har fått flekker på den som ikke går bort??..." Ja, dere skjønner. Jeg sliter fortsatt med å finne det jeg kan kalle min egen stil, og jeg sliter veldig med å få brukt alle de fine plaggene som henger i skapet mitt. (Det er ikke så mange, men en del er veldig fine på meg) Jeg vet jo at jeg kan være død innen i morgen kveld hypotetisk sett, men får meg likevel ikke til å bruke plagg som er tiltenkt en "anledning", i hverdagen. Har et par bluser som er kjempefine, men bruker dem ikke, for tenk om... Ahrg!! ER det så vanskelig å bare lukke øynene og ta på seg den enkle, søte, lyseblå skjorteblusen en dag jeg bare skal være hjemme (som nå; ferie)? Ja, tydeligvis. Og det irriterer meg. Ikke mye som irriterer meg altså, men dette gjør. De klærne jeg bruker er omtrent 10-20 % av klesskapet mitt, det er de som finnes i hopetall på H&M, Vero Moda osv. De er på et vis en "safe" uniform, for jeg vet alltid hvor jeg får tak i nytt om et plagg blir ødelagt eller ubrukelig. Og så er det ikke så dyrt. Når jeg en sjelden gang plukker mine "flotte" plagg ut av skapet og bærer dem på en vanlig dag, DA får jeg kommentarer om hvor fin jeg er i klærne. Aldri ellers. Skjønner?... *hjertesukk* Flere som meg?...
Gjest Ethereal Skrevet 18. juni 2004 #2 Skrevet 18. juni 2004 Jeg drar til byen, bestemt på å shoppe klær, går innom en eller annen klesbutikk, og tenker "en annen gang, ikke i dag". Og det blir det ikke klær i skapet av. Jeg er flinkere når samboeren min er med, da finner jeg av og til klær og løper ikke ut av butikken. Jeg er nok flinkere til å shoppe alt mulig annet enn klær og sko; matvarer, ting til leiligheten, bøker (avhengig), kosmetikk. Sko er enda verre....
Gjest Estrela Skrevet 18. juni 2004 #3 Skrevet 18. juni 2004 Sko, åja. Don`t make me go there... Hva er det som gjør at du løper ut av klesbutikkene da, Ethereal? For min egen del tror jeg det henger igjen en holdning fra tenåra (tross alt bare noen få år siden) om at jeg, med min kropp, ikke kler sexy og flotte klær. Hadde en periode der jeg slet veldig med å akseptere at kroppen min ikke så ut som kroppen til jentene på film, osv. Den klassiske tenåringskrisa. Så da tenkte jeg at jeg ivertfall ikke kunne kle meg som dem heller. Og det stemte jo forsåvidt, men nå er jeg slankere enn jeg var da. Og kan kjøpe mer ettersittende og sexy klær. Likevel ender jeg opp med enkel og praktisk svart dressbukse fra ONLY og figursydd, tynn v-hals-genser fra H&M. (=min standarduniform nr. 1 for tiden) Frustrerende!!
Gjest Ethereal Skrevet 18. juni 2004 #4 Skrevet 18. juni 2004 Jeg har tålmodighet som en treåring :oops:, ellers så sliter jeg med å finne bukser som passer og sitter fint (jeg bruker damestr 32/34), og ender nesten alltid opp med å kjøpe jeans nummer x. Min uniform er jeans og sneakers, til tross for mange fine, mer klassiske plagg i skapet.
-Fisken- Skrevet 18. juni 2004 #5 Skrevet 18. juni 2004 Jeg drar til byen, bestemt på å shoppe klær, går innom en eller annen klesbutikk, og tenker "en annen gang, ikke i dag". Og det blir det ikke klær i skapet av. Jeg er flinkere når samboeren min er med, da finner jeg av og til klær og løper ikke ut av butikken. Jeg er nok flinkere til å shoppe alt mulig annet enn klær og sko; matvarer, ting til leiligheten, bøker (avhengig), kosmetikk. Sko er enda verre.... SAmme her. Finner så og si aldri olabukser som passer. Bruker stort sett bukser som er vide. Sko er et ork! Og ikke søren om jeg betaler mer enn 400 kr for et par
Gjest Estrela Skrevet 18. juni 2004 #6 Skrevet 18. juni 2004 Hørte om en dame her inne som også brukte str. 32/34 (tror jeg det var) og hun fant faktisk fine, snertne bukser på enkelte barneavdelinger. Sier jo mye om barnemoten som er for tiden.
Gjest Ethereal Skrevet 18. juni 2004 #7 Skrevet 18. juni 2004 Jeg kan ikke bruke bukser fra barneavdelingen, til det har jeg for mye muskler. Så jeg er smal, men samtidig muskuløs... Nei, jeg får holde meg til jeans, der vet jeg i det minste hva som passer.
Musemor Skrevet 18. juni 2004 #8 Skrevet 18. juni 2004 Ethereal: de har mange fine bukser i små størrelser på Morgan!
Gjest Lea Skrevet 18. juni 2004 #9 Skrevet 18. juni 2004 Lea på shopping: Finner det største kjøpesenteret jeg vet om og tusler lukkelig inn. Tar to skritt inn i den første klesbutikken, ser meg rundt: "Nei, her er det ikke noe for meg" Gjentar dette i 4-5 butikker. Begynner å få panikk (jeg SKAL jo shoppe i dag). Tvinger meg selv inn i den neste butikken... Tar på et og annet plagg, tar med meg noen plagg inn i prøverommet. "Passer, men jeg har sett en myyye finere i en annen butikk." Etter å ha sett i alle butikkene på det store senteret uten å finne det ønskede plagget setter jeg meg i bilen og kjører til det nest største senteret. Leter og leter, prøver og prøver. Kjøper sokker og truser for å komme i gang med VISA-treningen. Etter en stund finner jeg ut at den buksa jeg prøvde på senter nr. 1 kanskje var helt OK. Setter meg i bilen og kjører tilbake til det største senteret. Prøver buksa igjen og kjøper den. Etterpå drar jeg hjem med den nesten-fine buksa og er sur som ei potte fordi jeg egentlig skulle kjøpe sko og topper. Jeg er håpløs når det gjelder shopping....
Andrine22 Skrevet 18. juni 2004 #10 Skrevet 18. juni 2004 Problemet mitt er at jeg aldri finner kule klær når jeg vikelig skal og har penger til storshopping, mens når jeg er blakk, finner jeg masse!! Irriterende... Det er også så mye tøft i forskjellig stil, så jeg syns det er vanskelig å finne min egen stil faktisk. Kunne veeeldig gjerne tenkt meg å være med på "Bli-Ny-Dag" i et blad, hvor man blir fikset både på klær, hår og sminke...
tenker Skrevet 18. juni 2004 #11 Skrevet 18. juni 2004 Jeg har alltid problemer med å finne bukser som passer, har litt sær fasong (litt kraftige lår/rumpe, men smale hofter/flat mage. Litt "guttefasong", på en måte?) Derfor har jeg helt hang- up på bukser, det er alltid det jeg kikker etter og prøver på når jeg er i klesbutikker. Når det gjelder topper/gensere, tenker jeg alltid at "det er enkelt, det meste ser ok ut", men etter å ha prøvd x antall bukser som ikke ser bra ut på meg, blir jeg frustrert, mister helt lysten på å shoppe noe som helst, og gidder ikke å prøve på topper. Og så ender jeg kanskje opp uten hverken bukser eller topper. Eller alternativ nr.2: siden jeg har barn og først er ute for å shoppe ("barnefri") føler jeg meg forpliktet til å kjøpe noe, det blir da vanligvis en bukse jeg ikke er så veldig fornøyd med, men som jeg synes jeg må bruke siden jeg først har kjøpt den. Nei, det skal ikke være enkelt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå