AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #1 Skrevet 8. juni 2014 Hei, jeg er 23 år gammel jente, som er veldig lite aktiv og har et ekstremt usunt kosthold. Nå ønsker jeg å komme i form og få en bra kropp. Jeg har motovasjon, men vet ikke hvor jeg skal begynne. Er i veldig dårlig form (dårlig kondisjon) og ønsker å bli så god form jeg har kapasitet til + stramme opp kroppen, få litt muskler og bli generelt tynnere/mindre. Jeg er ca 168 cm og veier ca 57 kg.. Kom gjerne med gode råd og tips. Når det kommer til mat er jeg veldig kresen (liker bl.a ikke fisk, paprika, sopp, mais, skinke) Anonymous poster hash: b414d...5e1
KaDust Skrevet 8. juni 2014 #2 Skrevet 8. juni 2014 Det første jeg vil anbefale er at du slutter å sette rammer rundt hva du tror du liker og ikke liker. En form for fisk kan smake helt jævelig, mens en annen form for fisk kan være helt himmelsk. Så der må du jobbe med tankegangen. Ellers får du tenke ut hvilken sunn mat du faktisk liker og bygge grunnretter rundt dette. Greie huskeregler: - Spis minst 3 måltider om dagen, med helst 3 mellommåltider/snacks. - Drikk masse vann og kutt ned/ut brus o.l. - 5 om dagen. - Grønt til hvert måltid. - 7-8 timer søvn hver natt. - Spis frokost helst innen en time fra du stod opp Det kan være greit å starte med trening 3 ganger i uka, men du kan jo selvsagt trene oftere også hvis du vil det. Gå turer og pass på at du er i aktivitet de dagene du ikke trener også.
Gjest Runforit Skrevet 8. juni 2014 #3 Skrevet 8. juni 2014 Så lenge kostholdet sitter så vil cm krympe. Om du fokuserer på rene råvarer og lager mat fra bunn så kan du styre hva du putter i deg. Når det kommer til trening; er det noe form for trening du liker? Ville startet med 2-3 økter i uka. Det viktigste er at du tenker livsstil og ikke diett. Kutter du sukker og junk, spiser nok og sunt og kombinerer det med mer aktivtet så skal det ikke mer til for å komme deg i form.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå