mumfi Skrevet 8. juni 2014 #1 Skrevet 8. juni 2014 Jeg skal på ferie og synes det er kjekt å kunne kjøpe billige forbruksvarer når jeg er i utlandet. Særlig siden jeg nå er student. Jeg kjøper: - Gnagsårplaster, det er sviiindyrt i Norge... - Lette ballerinasko, ser på det som forbruksvare fordi de ikke holder så lenge - Zyrtec kan man få kjøpt billigere i mange land - Enkelte hudpleieprodukter Hva kjøper dere av forbruksvarer når dere besøker land utenfor Norge? 1
Kontormus Skrevet 8. juni 2014 #2 Skrevet 8. juni 2014 Apotekvarer! Tror 600mg Ibux koster 1 Euro i Spania og da er det en pakke på 40! , Paracet er også billige. Eller har de vanvittig mye mer enn her i Norge. Spesielt blandt hygiene- og sanitærproduktene. Fatter ikke at de f.eks ikke selger "blandingspakker" for mens her. De gjør det over alt ellers. 1
Vulpes Skrevet 8. juni 2014 #3 Skrevet 8. juni 2014 Hvis jeg er i land hvor Melatonin selges over disken til en grei pris prøver jeg å få kjøpt litt av det. Liker å ha det liggende til bruk på ferie eller hvis jeg har ekstra behov for en god natts søvn. Andre forbruksvarer som ørepropper, barberblader, hudpleieprodukter osv. kjøper jeg heller på nett
Gjest Lille-pus Skrevet 8. juni 2014 #4 Skrevet 8. juni 2014 Gnagsårplaster (Compeed) Silikonputer til sko (lokale merker som er like gode som Scholl sine 'Party Feet'). Polen er et supert sted for slike puter, og prisene er veldig fine for min lommebok.
mumfi Skrevet 8. juni 2014 Forfatter #5 Skrevet 8. juni 2014 Apotekvarer! Tror 600mg Ibux koster 1 Euro i Spania og da er det en pakke på 40! , Paracet er også billige. Eller har de vanvittig mye mer enn her i Norge. Spesielt blandt hygiene- og sanitærproduktene. Fatter ikke at de f.eks ikke selger "blandingspakker" for mens her. De gjør det over alt ellers. Enig der! Jeg ender også alltid opp med noe ekstra fra apoteket, og gjerne noe vi ikke har i Norge
My_Lady Skrevet 8. juni 2014 #6 Skrevet 8. juni 2014 Vi kjøper: - Dressing (Ranch) - Lønnesirup - Forskjellige chillisauser - Eos leppepomade - Vaniljeextract - Mascara - Barberblad - Duftlys
mumfi Skrevet 8. juni 2014 Forfatter #7 Skrevet 8. juni 2014 Hvis jeg er i land hvor Melatonin selges over disken til en grei pris prøver jeg å få kjøpt litt av det. Liker å ha det liggende til bruk på ferie eller hvis jeg har ekstra behov for en god natts søvn. Andre forbruksvarer som ørepropper, barberblader, hudpleieprodukter osv. kjøper jeg heller på nett Å ja, barberblad! Kjøpte Venus ettelleranna barberhøvel + blader når jeg var i Riga til under 100-lappen for hver :D
Snuppeluppen Skrevet 8. juni 2014 #8 Skrevet 8. juni 2014 Mye av det samme som deg. Når vi er i Sverige handles det apotekvarer som nesespray og gnagsårplaster. Pleier også noen ganger å kjøpe deodorant og andre toalettsaker på vanlig butikk.
mumfi Skrevet 8. juni 2014 Forfatter #9 Skrevet 8. juni 2014 Kjøper gjerne også sminkeservietter som er ordentlige. I Norge koster gjerne en pakke 30-40 kroner, og der orker jeg ikke som student. Kjøpte noen med mangolukt i Latvia for 15 kr, som jeg skulle ønske de solgte i Norge
Novemberellie Skrevet 8. juni 2014 #10 Skrevet 8. juni 2014 Kjøper bøtter med paracet (100 stk) i Danmark, og dusjsåper, kremer, såper, bommullspads og div hygieneprodukter, sauser, spagetti Miracoli (MANGE!!) i Tyskland.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #11 Skrevet 9. juni 2014 Hvis jeg er i land hvor Melatonin selges over disken til en grei pris prøver jeg å få kjøpt litt av det. Liker å ha det liggende til bruk på ferie eller hvis jeg har ekstra behov for en god natts søvn. Andre forbruksvarer som ørepropper, barberblader, hudpleieprodukter osv. kjøper jeg heller på nett I hvilke land får du kjøpt melatonin over disk? Jeg pleier å hamstre inn sminke, hudprodukter og hårprodukter, da det er billigere enn i Norge uansett land. Noe alkohol, noe mat OG barberhøvler. Barberhøvler i Norge er SÅ dyrt. Anonymous poster hash: 0aea7...cb4
Vulpes Skrevet 9. juni 2014 #12 Skrevet 9. juni 2014 I hvilke land får du kjøpt melatonin over disk? Jeg pleier å hamstre inn sminke, hudprodukter og hårprodukter, da det er billigere enn i Norge uansett land. Noe alkohol, noe mat OG barberhøvler. Barberhøvler i Norge er SÅ dyrt. Anonymous poster hash: 0aea7...cb4 Har ingen god oversikt, men vet at man kan få gjort det i USA og sikkert andre steder i Amerika, flere steder i Asia, i Spania, og sikkert mange andre steder i Europa og ellers i verden også. Jeg har kun selv kjøpt det i Spania, men får noen ganger andre til å kjøpe for meg når de er i f.eks. USA.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #13 Skrevet 9. juni 2014 Hygieneprodukter som våtservietter, intimsåpe, shampo, balsam, ansiktskremer og renseprodukter Apotekvarer som paracet, ibux, vivag, gnagsårplaster, antihistamin Vaniljeestrakt og andre bakevarer som ikke er å oppdrive i Norge for en akseptabel pris Med tre tenåringsjenter i huset går jeg faktisk i pluss når jeg drar utenlands. Anonymous poster hash: 54924...01c
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #14 Skrevet 9. juni 2014 Har ingen god oversikt, men vet at man kan få gjort det i USA og sikkert andre steder i Amerika, flere steder i Asia, i Spania, og sikkert mange andre steder i Europa og ellers i verden også. Jeg har kun selv kjøpt det i Spania, men får noen ganger andre til å kjøpe for meg når de er i f.eks. USA. Hvor mye koster Melatonin i Spania? Er det lov å ta med inn til Norge? Anonymous poster hash: 1e466...735
Vulpes Skrevet 9. juni 2014 #15 Skrevet 9. juni 2014 Hvor mye koster Melatonin i Spania? Er det lov å ta med inn til Norge? Anonymous poster hash: 1e466...735 Husker ikke prisen dessverre. Var ikke sånn kjempebillig, og bare lave doser. Er sannsynligvis egentlig ikke lov å ta med inn i Norge, tror det blir beslaglagt om det blir oppdaget - men tror samtidig ikke at det akkurat er slike ting tollerne først og fremst går etter.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #16 Skrevet 9. juni 2014 Husker ikke prisen dessverre. Var ikke sånn kjempebillig, og bare lave doser. Er sannsynligvis egentlig ikke lov å ta med inn i Norge, tror det blir beslaglagt om det blir oppdaget - men tror samtidig ikke at det akkurat er slike ting tollerne først og fremst går etter. De går kanskje ikke etter det, men jeg har en jobb som gjør at jeg ikke kan risikere å bli tatt for noe slikt, så da får det være iom at det er ulovlig. Anonymous poster hash: 1e466...735
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #17 Skrevet 9. juni 2014 http://legemiddelverket.no/Import_og_salg/Import-og-grossistvirksomhet/Innforsel_personlig_bruk/Sider/default.aspxAnonymous poster hash: ee378...776 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #18 Skrevet 9. juni 2014 Ibux Paracet Tabletter mot halsbrann Lemsip Anonymous poster hash: 4fd6a...217
Sunshine Skrevet 9. juni 2014 #19 Skrevet 9. juni 2014 I Storbritannia kjøper vi paracet, hårvoks til mannen, barberhøvler, sunn snacks til barna, ulike typer godteri/sjokolade, noe alkohol, ballerinasko, t-skjorter, sokker, strømpebukser, truser (alt av forbruksklær kjøpes på Primark), og bursdagskort (får helt ok kort for en krone).
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #20 Skrevet 9. juni 2014 Jeg skal på ferie og synes det er kjekt å kunne kjøpe billige forbruksvarer når jeg er i utlandet. Særlig siden jeg nå er student. Jeg kjøper: - Gnagsårplaster, det er sviiindyrt i Norge... - Lette ballerinasko, ser på det som forbruksvare fordi de ikke holder så lenge - Zyrtec kan man få kjøpt billigere i mange land - Enkelte hudpleieprodukter Hva kjøper dere av forbruksvarer når dere besøker land utenfor Norge? Kjøper alt slikt på nett. Feks Ebay for ting som ballerinasko og gnagsårplaster, Zyrtec i Sverige og hudpleieprodukter stort sett Ebay igjen. Anonymous poster hash: c8ae0...ee8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå