Gå til innhold

Faste kjøttkaker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine kjøttkaker blir alltid så "løse", det er såvidt deigen holder sammen. Hvordan få kjøttkakene faste? Tips?

:blomst:

Anonymous poster hash: b7246...675
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bruk kjøtt med nok fett. Fett og salt virker bindende. Ellers trenger du bare en liten skvett melk og litt potetmel. Husk og kjør farsen godt sammen så den blir så homogen som mulig.

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Potetmel og egg :)

Anonymous poster hash: 73cc8...ff3

Gjest Lille-pus
Skrevet

Potetmel er den beste måten om man ønsker faste kjøttkaker, men vær forsiktig med mengden så du ikke får 'golfballer' som lager hull i gulvet om du mister en ;)

Jeg bruker egg og råraspet potet, men jeg liker mine myke og saftige.

Skrevet

Egg tilfører ikke noe fornuftig til en kjøttkake.

Skrevet

Potetmelet vil ha liten effekt så lenge du ikke bruker nok salt. Før du tilsetter noe annet skal du tilsette 1 ts salt pr 500 gr kjøttdeig og gni og hakke deigen godt til den blir hardere. Salt binder væske. Så tilsetter du annet krydder, 2 ss potetmel og en halv til en dl melk og rører godt inn. Bruk gjerne kjøkkenmaskin.

AnonymBruker
Skrevet

Har fulgt oppskriften , og gjorde som KG dama, rådet, salt, og passet godt å røre deigen godt sammen, likevel ble de løse :(( hva gjør jeg feil?

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hvor harde skal du ha dem da?

Jo mere potetmel jo hardere kjøttkaker.

AnonymBruker
Skrevet

Har fulgt oppskriften , og gjorde som KG dama, rådet, salt, og passet godt å røre deigen godt sammen, likevel ble de løse :(( hva gjør jeg feil?

For mye væske?

Anonymous poster hash: 73cc8...ff3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...