PaperFlower Skrevet 8. juni 2014 #1 Skrevet 8. juni 2014 Sikkert et veldig dumt spørsmål, men jeg spør likevel. Jeg har alltid hatt veldig lyst på tatoveringer, men har slitt med sosial angst så lenge jeg kan huske, så det å må sette meg ned med en vilt fremmed som kanskje ender opp med å spørre og grave og snakke og presse frem samtaler som jeg helst ikke vil ha, høres ekstremt sliten ut. Så det jeg lurer på er hvordan det egentlig er å få en tatovering (her i Norge) kontra det man ser på TV - f.eks. LA Ink og lignende programmer. Jeg ser for meg at kanskje tvinger de frem de dumme samtalene og spør og graver om all slags historie og mening og personlige spørsmål, på TV-programmene, nettopp for å få et bra show, men jeg har aldri fått en tatovering selv/vært med på en tatovering, så jeg vet ikke hvordan det egentlig er... Eller er det sånn i "virkeligheten" også? Sitter de og snakker med deg under hele tatoveringen, eller får man liksom lov til å sitte i stillhet og høre på musikk, sitte på telefonen og spille eller ha med en venn som man kan snakke med...? Spør de alltid om hvorfor man skal tatovere den blomsten, om man har andre tatoveringer, hva man jobber med, osv...?
Sylvari Skrevet 8. juni 2014 #2 Skrevet 8. juni 2014 Bare si du ønsker å høre på musikk du tok med deg for å slappe av 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #3 Skrevet 8. juni 2014 Bare si du ønsker å høre på musikk du tok med deg for å slappe av God ide!! Anonymous poster hash: f7ff2...358
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #5 Skrevet 8. juni 2014 Da jeg tok tatoveringen min så snakket vi ikke så mye, det var to ansatte og to kunder samtidig, dermed snakket de tre andre sammen (da de alle kjente hverandre), mens jeg satt og slappet av bare. Jeg fikk "være med", men de skjønte nok at jeg ikke var like utadvendt og syntes det var greit å høre på i stedet.. :-) Anonymous poster hash: a956e...400
Harley Skrevet 8. juni 2014 #6 Skrevet 8. juni 2014 Tatovøren merker det nok på deg om du ikke er så gira på å prate 2
Gjest earthquake Skrevet 8. juni 2014 #7 Skrevet 8. juni 2014 Har aldri opplevd at tatovører graver i det hele tatt. Av alle plasser jeg har vært, har ingen vært i nærheten av typisk "LA ink". Det er jo et TV-program, så de vil jo helst holde det interessant med meninger bak tatoveringer osv
Sillicious Skrevet 9. juni 2014 #8 Skrevet 9. juni 2014 De fleste liker å ha det stilles (musikk i bakgrunnen da), men ikke prating. De er svært konsentrert på arbeidet sitt og har inntrykk at det er når det er minimalt med prating :D
Adhara Skrevet 9. juni 2014 #9 Skrevet 9. juni 2014 Nei, det trenger man ikke. Jeg har vært til noen forskjellige tatovører, og jeg sliter litt med å sitte og holde i gang en samtale i 3-4 timer selv. Har ikke vært noen problemer til nå De merker det nok om du ikke vil prate.
Minya Skrevet 9. juni 2014 #10 Skrevet 9. juni 2014 De fleste foretrekker å jobbe uten å skravle. Med radio eller musikk på. Er tatovøren skravlete, kan det hende han eller hun ikke gjør like bra jobb som en som konsentrerer seg om å tatovere. Ikke bekymre deg, som oftest klarer ikke tatovøren å følge med når du kommer med spørsmål mens han eller hun jobber.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #11 Skrevet 9. juni 2014 Første gangen var jeg mer sjenert og tatovøren var en fyr som tydeligvis trodde at han var verdens tøffeste, så var null kjemi og jeg gadd ikke prate. Andre gangen var det en utlending som tatoverte meg (i Oslo) og vi pratet litt, han spurte hvor i Norge jeg er fra og da viste det seg at tatovørdama som holdt på å tatovere en annen kunde, hadde bodd der. Så da skravlet vi masse, i 10-15 min, og så forble vi alle stille. Kunden hennes holdt på å få en mye større tatovering enn meg så han var der når jeg kom og dro, han sa ikke et eneste ord. Er bare å være stille om du vil Anonymous poster hash: 5c85c...405
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #12 Skrevet 9. juni 2014 Prater du alltid med sjåføren om du tar taxi? Bare slapp av, ingen er noengang nødt til å ha en samtale med noen Anonymous poster hash: 17f3c...f6f
Sphynx Skrevet 10. juni 2014 #13 Skrevet 10. juni 2014 Det kan fort bli litt bråk slik at dere ikke hører hverandre. (Off topic, men jeg hater frisører som på død og liv skal prate til deg når de føner håret ditt...man hører jo ingenting.... eller tannleger som spørr om ting når du har kjeften full av ting som gjør at du ikke kan snakke.... Jeez) Men du kan fint si at 'Jeg sliter litt med å prate med folk, så jeg setter pris på om vi ikke snakker så mye underveis...' Også tror jjeg de fleste forstår dette, eller har erfaring fra andre kunder som har sakt det samme. Eller ta med deg en venn du kan prate med? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå