Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt den uheldige opplevelse å bli dratt med til å starte et AS og har brukt en del penger på det.

Oppdaget en del forhold som gjør at jeg angrer meg.

Han betaler ikke regninger. Har masse inkassokrav.

Jeg kjøpte en liten bil for å bruke i prosjektet. Den blir behandlet så stygt at det er en skam. Blir bulket og ripet uten at jeg hører noen beklagelse eller forslag om å betale meg noe for det.

Jeg har betalt husleie i lokalene vi leier de første månedene. Etterpå skulle han betale, men han tydeligvis ikke har betalt noe for jeg fikk for noen dager siden varsel om at vi måtte betale for flere måneder.

Han sier han har dårlig råd og er fattig, men reiste til Filippinene tidligere i vinter og planlegger enda en tur nå i sommer.

Anonymous poster hash: d8c8a...e4f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett ned foten. Tilby å kjøpe han ut, eller trekk deg ut selv, ellers kan det bli dyrt for deg, både økonomisk og erfaringsmessig. Best å gi seg mens leken er god.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt den tanken å trekke meg ut. Har blitt dyrt nok som det er. Er faktisk usikker på hva han har betalt.

Jeg er minoritetsaksjonær så tviler på at jeg får kjøpt han ut.

Skrevet

Går det ikke an å anmelde han for mislighold av ansvar eller noe? Trekke deg ut, kreve at han skal betale sin gjeld?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Usikker på om det er anmeldelses grunn. ja kommer til å trekke meg ut. Han kommer neppe til å betale noen av mine utlegg. Jeg hadde håp om at det gikk ann å skape noe, men når jeg opplever at kun jeg skal bidra økonomisk og at jeg ikke blir informert om manglende husleiebetaling. Samt at det bestilles tur som vil koste det samme som en månedsleie så gidder jeg ikke mer.

Skrevet

Det følger jo visse regler for ansvar med et as, så du burde sjekke opp om det er mulig å anmelde han.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvor mye tid og krefter jeg orker å bruke på han her. Trekke seg, få overført aksjene og glemme hele greia.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva man skal kalle sånne folk? Snyltere/parasitter.

Endret av Beach
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva man skal kalle sånne folk? Snyltere/parasitter.

Ja det er minimum. Hadde flere andre karakteristikker klar på han jeg. Narsissist og sosiopat. Kun ute etter å hente fordeler for egen vinning.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Det finnes entreprenører og gründere som er helt analfabet når det gjelder penger. Ideene deres og evnen til å gå fra ide til produkt er helt eksepsjonell, men de klarer ikke å forstå skatte- og momsregler, regnskapsføring og betalingsforpliktelser. De beste av disse forstår at de må sette bort jobben de selv ikke forstår til noen som kan det.

De som ikke forstår sistnevnte går på ræv - dessverre for andres regning - så det suser.

Løp, ut av selskapet, så fort du greier.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en grunder som klarer å unngå inkasso! :D Jeg føler meg litt enestående når jeg leser historier om apekatter som dette :)

Anonymous poster hash: 07d3d...e1c
  • Liker 1
Skrevet

Skatt ham i hjel!

Skrevet

Skatt ham i hjel!

Hvordan kan en privatperson skatte en annen privatperson ihjel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...