Gå til innhold

South Beach dietten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi kan altså spise fetaost ja, det trodde jeg ikke..

Magerost med skinke på tube er veldig godt i omeletten hvis dere ikke allerede har prøvd det! Og så er det mye en kan variere som tilbehør, f.eks kylling, reker, skinke, blåskjell etc... :wink:

Jeg tror det blir en liten stund etter disse to ukene før jeg lager meg omelett og salat igjen ja... Nå har egentlig fantasien min stoppet opp også, så det går mye i det samme.. Er så fryktelig slapp at jeg ikke orker noe :-(

Var på bytur igår, først på egon og spiste- det var litt kinkig, men fant meg en salat hvor jeg måtte plukke ut osten og maisen...

Etterpå bar det på kino. Kino uten sjokolade er for meg egentlig ikke kino, men løsningen ble cashewnøtter uten salt :wink:

Hvorfor kan vi ikke spise mer enn 15 nøtter om dagen?

Koster boken mye? Kanskje like greit å kjøpe den for å unngå krøll :-?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Noen av dere som vet om det er mulig for vegetarianere å følge denne dietten? Jeg har lenge tenkt på å begynne på en lav-gi diett, men da en der jeg slipper å begynne å spise kjøtt igjen... Vet dere om der står noe om det i boka?

Gjest StoreSky
Skrevet

Hmm, og hva er forskjellen på denne dietten og Fedon Lindberg?? Svar: ingen!! :hoho:

Gurimalla for eeeen humor jenter! :roll:

Nei fortsett dere! Skulle gjerne, men jeg får sånn innmari sug etter brød og pasta... Synes liksom jeg ikke blir mett av omelett.. HAHA! Det rimte... Har ikke så veldig godteri sug jeg..men skulle gjerne gå ned litt ja.

Skrevet

Jeg blir med!

Har aldri hørt om South Beach før, men dette så interessant ut. Har surfet litt, og ser at dette er mat jeg liker, nei-maten er stort sett ikke noe problem. Mitt store problem blir å gi avkall på sjokolade, tviler på om det blir det samme å spise kakaoplver fra pakka.......men jeg hiver meg med! Har skravert ut 14 dager i kalenderen, passer veldig bra med sommerferieplanene!!!!

Omelett imorgen tidlig! Kom gjerne med flere ideer til oppskrifter, foreløpig har jeg stort sett bare plukket opp egg, fetaost og kylling :ler: men det er godt, så da blir det greit å komme igang.

Har akkurat fått Pilates-videoen i posten, så kanskje jeg orker en kombinasjon? Det må jo bli strøkent :sjarmor:

Skrevet

Tips til dere som sliter med sjokolade suget, begynne med krom tabeletter.. Det funker veldig godt... :-)

Vet jo ikke om dere får lov å ta de, siden dere går på den dieten da men.

Lykke til dere som står på! :P

Skrevet
Har skravert ut 14 dager i kalenderen, passer veldig bra med sommerferieplanene!!!!

Husk at dietten varer lengre enn 14 dager, den blir bare mye "snillere" etterpå!

Men du må ikke gi deg fordi. :wink: Det er tøft, men det er verdt det, bare hold ut! :tommelsmil:

Skrevet

Dagens anbefaling:

Kyllinggryte

1 kyllingfilet i strimler

olivenolje

1/3 løk

1 fedd hvitløk

4 sjampinjonger i skiver

persille

litt ingefær

paprika i strimler

2/3 boks Philadelphia light med krydder

litt vann

1/2 hønsebuljongterning

Stek kyllingen i olivenolje sammen med løk og hvitløk.

Når kyllingen har fått en stekehinne tilsettes sjampingjong, persille, ingefær og paprika. Dette surres i ca 5 min.

Ha så i osten og tilsett vann til passe konsistens. Småkokes i noen få min.

Smakes til med hønsebuljong og ev. annet krydder.

Spis og nyt maten med god samvittighet!

Det er jo tross alt helg, og vi må ikke glemme å kose oss selv om vi er SB-ere! :wink:

Skrevet

Hvordan går det med dere? Jeg synes dette er tøft, men ikke så ille som jeg fryktet. Savner sjokoladen VELDIG :cry: men tror det er mer "kosevanene" jeg savner - sitte i sofaen med et blad og en sjokolade tilgjengelig...... BLomkål funker ikke helt på samme måten......

Liker veldig godt mye av "ja"-maten, så jeg koser meg med salater, kyllingfilet og synes det er helt knall med omelett til frokost!

Jeg trener ganske hardt samtidig, og har vært veldig slapp om morgenen (trening før mat). Var redd det skulle vare lenge, men har hatt masse energi på ettermiddagene, heldigvis.

Er det andre som trener samtidig?

Har gått ned 1,5 kg på tre dager, er veldig fornøyd med det :-)

Lykke til med uka som kommer!

Skrevet

Ja, da har det gått en uke siden noen av oss startet på dietten. Selv har jeg gått ned to kilo, og det hjelper i alle fall på motivasjonen.

I helgen har jeg vært på hyttetur, og det ble jo litt vanskelig å skulle holde dietten. Men det gikk nesten greit. Grillet om kvelden, så jeg spiste indrefilet og salat. Det var veldig godt, men de som hadde laget salaten hadde puttet i mais, og jeg gadd ikke sitte å pirke den ut. Men jeg drakk en flaske vin, og det er jo egentlig forbudt :oops: Det er tross alt ikke så ofte jeg reiser på hyttetur i løpet av året at jeg gadd ikke være kjip og holde meg edru når alle andre satt og drakk, spilte drikkeleker og lignende...

Morgenen etter var jeg flink igjen og lagde omelett med sopp og skinke som jeg spiste med tomat til.

Det største problemet i går var imidlertid at når man har vært litt beruset dagen før får man jo veeeeldig lyst på snop dagen derpå. Det ble noen nøtter, ellers gikk det bra :)

Synes frokosten er det verste med denne dietten, det er som regel ikke noe problem å finne smakfulle retter til lunch og middag. Gleder meg til fase 2 der de åpner for litt brødmat igjen!!

Skrevet
Noen av dere som vet om det er mulig for vegetarianere å følge denne dietten? Jeg har lenge tenkt på å begynne på en lav-gi diett' date=' men da en der jeg slipper å begynne å spise kjøtt igjen... Vet dere om der står noe om det i boka?[/quote']

Å være vegatarianer mens man følger dietten er omtalt i boka og skal gå bra. Men må innrømme at jeg ikke har lest kapittelet siden jeg ikke er vegetarianer selv! Spiser du fisk ?

Skrevet

Hei hei jenter! Nå er vi halvveis (hvertfall noen av oss) og dette går strålende for min del... Ned 3 kilo på 1 uke! Ser det faktisk veldig godt på kroppen. Føler meg stort sett i kjempefin form (haha gjest, se jeg skriver på tastaturet :wink: ) Men jeg merker jeg blir slapp dersom det går litt for lang tid mellom måltidene, dvs mer enn et par-tre timer. Jeg er overbevist om at det er fett og ikke vann eller muskler som er borte, da jeg har drukket bøttevis med væske, trent bra og spist MASSE proteiner. Var i Sverige i går, og handlet masse godt kjøtt og flere varianter av cottage cheese med ulike smaker. Blir en bra mat-uke :) Kjøpte også noen poser Dietorelle-godteri som jeg tar et par stykker av hvis andre sitter og knasker godteri i nærheten av meg ( FY, sambo :ler: ) Og selvfølgelig... 1 stor pose smågodt som jeg har gjemt til "bedre tider" :sjarmor: Helgen gikk bra, er kjempestolt av meg selv som var i bursdagsfest på lørdag og bare drakk Fun Light og spiste mine 30 pistasjnøtter! NorthFace: nå har jeg endelig funnet en frokost jeg får ned, vet ikke om du vil like den men her er hvertfall oppskriften:

- 1/4 avocado

- 7-10 sukkererter

- 4-5 ringer paprika

- 3-5 skiver kokt skinke eller annen type kjøtt

Skjæres i tynne strimler/biter, blandes og stekes kjapt i panna. Krydre etter smak, jeg synes det er best med bare salt og pepper. Når dette er varmt, blandes det med cottage cheese etter smak. Jeg bruker ca 3-5 store ss. Dette er faktisk godt, synes jeg da.

Jeg gleder meg også stort til Fase 2 :)

Gjest Anonymous
Skrevet

NorthFace: joda, jeg spiser en del fisk. Er ikke så innmari glad i det, men får det nå ned likevel. Er kanskje litt for glad i fiskepudding, for det ville jeg tippe var fy-mat hvis en skal inn på en slik diett?

Har nå kjøpt boka, men fant ikke et ord om vegetarianere der. Gikk inn på hjemmesida til South Beach diet, og fant ut at der er en del vegetarianere som går på den. Klarer de det, skal nå jammen jeg også klare det! :-)

Har faktisk handla inn litt forskjellig, men jeg finner ikke ricottaost!!! Noen som vet hvor man får tak i det? Eller vet dere om noen gode desserter uten ricotta?

Jeg slenger meg herved på, starting tomorrow!! :tommelsmil:

Skrevet

Beklager Gjest, det var på websidene jeg leste om vegetarianere ja! Men boka er veldig nyttig som motivasjon og veiledning uansett.

Ricotta ost har jeg heller ikke sett, men vil tro at cottage cheese som mange spiser kan være en god erstatning.

Skrevet
NorthFace: nå har jeg endelig funnet en frokost jeg får ned, vet ikke om du vil like den men her er hvertfall oppskriften:

- 1/4 avocado

- 7-10 sukkererter

- 4-5 ringer paprika

- 3-5 skiver kokt skinke eller annen type kjøtt

Skjæres i tynne strimler/biter, blandes og stekes kjapt i panna. Krydre etter smak, jeg synes det er best med bare salt og pepper. Når dette er varmt, blandes det med cottage cheese etter smak. Jeg bruker ca 3-5 store ss. Dette er faktisk godt, synes jeg da.

Jeg gleder meg også stort til Fase 2 :)

Dette var utrolig godt! Tusen takk for tipset. Stekte avocado, paprika og pastrami skinke. Og spiste dette med cottage cheese. Beste frokosten så langt! Stekt avocado smaker faktisk bedre en stekte potetbåter! :sikle:

Skrevet

Ja vel jenter - Statusrapport?

Nå er det bare helgen igjen, kun to dager igjen altså! :)

Det er jammen bra, for nå begynner jeg å bli litt lei av å bare spise de samme tingene. Har ikke vært så fantasifull med maten som jeg sikkert kunne vært da, det blir mest avocado/cottage cheese-frokosten min om morgenen, salat til lunsj, kjøtt/kylling med grønnsaker til middag og nøtter/egg/litt grønnsaker som mellommåltider. Og litt sukkerfritt godteri om kvelden hvis det kniper... Skal bli så deilig å legge inn litt yoghurt eller frukt som mellommåltider i stedet, og få spise et par brødskiver til lunsj! Men jeg må virkelig si at det har vært verdt det, jeg har gått ned 4 kg, fått tilbake all energi (er ikke slapp og svimmel i det hele tatt) og faktisk fått mye mindre lyst på godteri o.l, noe som var hovedhensikten!

Hva er deres inntrykk/erfaringer nå på slutten av "helvetesukene" (som ikke var så ille som jeg trodde i det hele tatt :wink: ), jenter?

Klem

Skrevet

Ja nå er det lørdag og de to verste ukene er snart over. Jeg var så uheldig å bli syk forrige lørdag og har gått og snufset en hel uke. Er overbevist om at det skyldes kostholdet, så gleder meg til å begynne å spise frukt igjen!

Når jeg tenker tilbake på de to siste ukene så har de vel egentlig ikke vært så harde... Men da det stod på som verst forbannet jeg selvfølgelig både Dr. Agaston, omelett og mye annet :D

Men når jeg nå er 3 kilo lettere (og kanskje litt mer i og med en del væskeansamling pga. mensen) så føles det veldig, veldig deilig. Kjenner meg ikke kvalm eller slapp lenger, men synes jeg blir fort sliten av fysisk aktivitet. Skal begynne å trene igjen neste uke!

Takk for motivasjonen og samarbeidet jenter! Har følt meg forpliktet til å være "flink" siden vi har møttes her, og det har hjulpet meg mye!

Ha en god sommer, og en herlig Fase 2 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...