Gjest Coolaid Skrevet 7. juni 2014 #1 Skrevet 7. juni 2014 Så en dokumentar på Fem som handler om hva som skjer når man går ned i vekt og samlivet blir vanskelig som resultat av at partner forandrer seg. Jeg tenker at det er naturlig at når en person forandrer seg med ny og sunn livsstil, trening, nye vaner, ny selvtillit, bedre forhold til egen kropp og færre kg, så vil det gi partneren en følelse av å bli forlatt. Da har man enten et alternativ med å følge etter, eller å bli på stedet man befinner seg men partneren blir "ny og attraktiv". Hva tror dere ? Og noen som har erfaring med å endre livsstil mens partneren ikke gjør det ? Kan et forhold endres? Liker man egentlig den "gamle" partneren best ?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #2 Skrevet 7. juni 2014 Ikke opplevd selv, men har flere venninner som har gått ut av et langvarig forhold etter at de har begynt å trene. Etter at de har endret livsstil fra sofaslitere med dårlig kosthold, til sunt kosthold og trening, så har de også fått et nytt syn på livet. Et lettere og gladere syn. De har følt seg knallbra og strålt mye mer, men har ikke fått den oppmerksomheten fra sine partnere. Partnerene har gjerne fortsatt samme usunne livsstil som før og har også kanskje blitt sjalu på den positive endringen de har sett. Så da har det ofte blitt en konflikt der. Eksgubbene har gjerne blitt surmulende dødvekt rett og slett. Det beste hadde vært om han også hadde hengt seg på livsstilsendringene. Men ofte ser jeg at mannfolk sliter litt mer med den der dørstokkmila. Disse damene har gjerne ofret hele sitt liv til familie og små barn i lang tid, og når de endelig har litt tid til seg selv, så bruke de denne fornuftig og effektivt og blir da gjerne sunnere og sprekere. Men en mann som har funnet sin komfortsone i sofaen, er værre å få opp igjen derfra. Dette er bare noe jeg har observert etter å ha sett dette på nært hold flere ganger nå. Anonymous poster hash: 34c91...e05 1
Gjest Runforit Skrevet 7. juni 2014 #3 Skrevet 7. juni 2014 Jeg opplevde ikke at jeg trente så mye mer, men var opptatt av å holde meg slank gjennom kosthold. Eksen som trente en del da vi traff hverandre begynte å forfalle og da synes jeg han ble mindre attraktiv da jeg ikke synes det er sexy med en mann som kun sitter på ræven og spiser dritt og drikker øl. Nå var selvsagt ikke det den enste grunnen til at jeg gikk i fra han, men synes absolutt at en bør holde seg i form og jobbe for å være attraktiv for partneren. Ble så sammen med en mann som har trening som en del av livsstilen og han motiverte meg til å bli mer aktiv og mer bevisst på kosthold. Jeg elsker å være sammen med en mann som liker samme livsstil som meg. Ferier handler om å gjøre ting sammen som klatring, safariturer, kajakk padling, dykking, jogging etc. Elsker å ha en mann som liker å være aktiv og som er opptatt av å holde seg i god form
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #4 Skrevet 9. juni 2014 Vet ikke med samlivet, men jeg har ei svigermor som fnyser av alt som minner om det å passe på hva en putter i seg. Om jeg vil spise mindre brød og heller mer proteiner eller fett, så lager hun det til et kjeeeempeproblem når vi er der. Anonymous poster hash: 6338b...ad2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå