Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg og typen hadde en krangel, og han ville vite hvem jeg hadde ligget med før han. Jeg har bare hatt sex med en før han, og angrer noe ekstremt på dette(personen og hendelsen). Dette førte til at jeg løy og sa at jeg hadde ligget med kompisen til han jeg egentlig lå med. Har så ekstremt dårlig samvittighet for at jeg løy, og tenker på dette hele tiden. Men; egentlig så har jo han ikke rett på å vite hvem jeg har ligget med før han, så vet ikke helt om det jeg gjorde var rett eller galt. Måtte bare få dette ut..

Anonymous poster hash: 80f55...a75
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du vet ikke om det er rett eller galt at du løy? Er det virkelig noe å spørre om? Selvsagt er det ikke greit at du lyver! Hvorfor kunne du ikke bare sagt det som det er, og at du angrer, eller svart at du ikke ønsket å fortelle hvem? Hvor gammel er du forresten?

Anonymous poster hash: c76d3...813

AnonymBruker
Skrevet

Du vet ikke om det er rett eller galt at du løy? Er det virkelig noe å spørre om? Selvsagt er det ikke greit at du lyver! Hvorfor kunne du ikke bare sagt det som det er, og at du angrer, eller svart at du ikke ønsket å fortelle hvem? Hvor gammel er du forresten?

Er 20, sa dette var noe han ikke hadde noe med men han skulle absolutt vite det.

Gjest Pheel
Skrevet

Er det seriøst mellom dere, synes jeg personlig at han absolutt har en rett å vite det. Uansett burde man hvertfall ikke lyve, og det vet du godt siden du nå har dårlig samvittighet.

AnonymBruker
Skrevet

Han har forresten ikke sagt noe om hvem han har ligget med..

TS

AnonymBruker
Skrevet

Han har forresten ikke sagt noe om hvem han har ligget med..

TS

Vel, det forandrer ikke det faktum at du løy for ham. Har du spurt/vil du vite hvem han har hatt sex med? Hvis ikke er det jo heller ikke relevant.

Skrevet

Hei,

Jeg og typen hadde en krangel, og han ville vite hvem jeg hadde ligget med før han. Jeg har bare hatt sex med en før han, og angrer noe ekstremt på dette(personen og hendelsen). Dette førte til at jeg løy og sa at jeg hadde ligget med kompisen til han jeg egentlig lå med. Har så ekstremt dårlig samvittighet for at jeg løy, og tenker på dette hele tiden. Men; egentlig så har jo han ikke rett på å vite hvem jeg har ligget med før han, så vet ikke helt om det jeg gjorde var rett eller galt. Måtte bare få dette ut..

I stedet for å lyve, trenger du å lære deg åsette grenser. Selv om han spør etter tidligere partnere, må ikke du oppgi navn. Du kan si at du ikke er komfortabel med å si det nå. Og så ferdig med den. Hvis han maser, la ham mase. Hvis du er usikker på om du vil fortelle, så vent. Du sparer deg for mye tull hvis du krever tid til å få tenkt deg om iblant:-)

Nå kan det bli kinkige situasjoner av at han tror du har hatt sex med en annen, og det blir pinlig hvis det kommer ut.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, det forandrer ikke det faktum at du løy for ham. Har du spurt/vil du vite hvem han har hatt sex med? Hvis ikke er det jo heller ikke relevant.

Ja, han ville ikke svare.

Skrevet

Jeg tenker det må være helt greit å sette grenser å ikke si navn. Hvorfor skal han vite det? Du hadde et liv før han. Det må han godta.

• Liker 1
Skrevet

Er vel verre å lyve på antallet enn den personen en faktisk lå med? Jeg hadde selv ikke ramset opp navnet på alle jeg har ligget med til en type. Hvorfor henge seg slik opp i fortiden. Hadde faktisk slått opp om han krevde å få vite alle navnene. Han kjenner de garantert ikke uansett heller.

Skrevet

Hele situasjonen deres gikk for langt. Han har ingen rett til å forlange og kjefte på deg for at du skal fortelle noe du ikke vil, og som han selv ikke vil fortelle. Og du skulle ikke ha løyet. Det kan ha konsekvenser.

Syns du skal sette deg ned med han og ta opp hele samtalen.Si at ingenting som skjedde den dagen var ok og si at du løy, men hvis du og han ikke vil fortelle hvem og hvor mange dere har ligget med, så trenger dere jo strengt talt ikke det.

Gjest alegria
Skrevet

Er det seriøst mellom dere, synes jeg personlig at han absolutt har en rett å vite det. Uansett burde man hvertfall ikke lyve, og det vet du godt siden du nå har dårlig samvittighet.

Hvem hun har ligget med har vel han ingenting med, spør du meg.,
Skrevet

Tro meg, ingen ting godt kommer ut av å være så åpen om hvem man har hatt sex med tidligere. Han har ingen ting med hvem du har vært med før, antall osv. Har vært litt for åpen i mitt første forhold og det angret jeg veldig på senere! Hvis han presser deg og ikke godtar att du sier att du har lagt fortid bak deg og ikke vill diskutere det og fortsetter og presse deg så er det hvertfall ikke en mann JEG ville brukt tid på

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes eneste tilfelle der partner skal vite eksakt navn på tidligere partnere er dersom det er en de kjenner eller som er i deres omgangskrets.

Er ikke vedkommende det er det ingen grunn til at man skal vite navn og detaljer. Dersom noen vil diskutere slikt må de også akseptere at det da går begge veier. Det er fullstendig urimelig å kreve slik informasjon uten å dele egen.

Det er også en dårlig ide å i det hele tatt diskutere dette under en krangel. Han hadde dårlig motivasjon for å ville vite det i utgangspunktet. Du skulle sagt at dette vil du ikke diskutere midt i en krangel og så trukket deg unna til han hadde roet seg ned.

Jeg ville sagt senere at du løy fordi du var satt under press men at du syntes han urimelig da han presset deg.

Når det er sagt virker ikke denne fyren veldig sympatisk.

Anonymous poster hash: 463c2...a75
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor man absolutt vil vite slike ting, fortid er fortid, og det kunne aldri falt meg inn å spørre kjæresten min hvor mange og hvem han har hatt før meg, heller har jeg aldri blitt spurt om det heller..

• Liker 1
Skrevet

Hadde kjæresten min spurt om noe sånt, ville jeg tenkt at det hadde rablet for ham. Og jeg hadde heller ikke svart, i alle fall om stemningen var amper. Den eneste situasjonen jeg ser for meg at det er greit å diskutere dette er når man er såpass trygge så hverandre at temaet kommer inn som et apropos eller som en fiffig anekdote.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...