AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #1 Skrevet 7. juni 2014 Min pus på 2 år har plutselig endret atferden sin. Vi lurte litt på om hun kanskje ble stukket av en veps, men hun er ikke hoven noe sted. Hun får sånne rykk hvor hun slikker seg selv og løper rundt og gjemmer seg mye mer enn hun gjorde før. Hun har også blitt veldig skvetten.. Noen som har tips/råd? Vi tenkte å ringe veterinæren på tirsdag.Anonymous poster hash: c9120...2ca
Gjest Kvinneline Skrevet 9. juni 2014 #2 Skrevet 9. juni 2014 Har dere sjekket for flott? Det sikreste er nok en tur til veterinæren om atferden er endret over en tid. 1
Aurora M. Skrevet 9. juni 2014 #3 Skrevet 9. juni 2014 Slike rykk som du beskriver kan gjerne være loppe. Det er rette tiden for fuglelopper nå, og dersom katten er ute og titter i noen fuglereir, er det lett at de får noen på seg. Pusina har ofte slike fakter som du beskriver. Hun liksom rykker til i pelsen, prøver å slikke det bort, og når det ikke går, så prøver hun å springe unna, tydelig irritert. Ha klar en kam som du drar gjennom pelsen når du ser det igjen, så skal det ikke forundre meg om du finner en liten loppe. Frontline er tingen. Det at hun gjemmer seg og er mer skvetten, skyldes vel helst noe annet. Det er lurt å være bevisst på at katter som er ute kan oppleve ting ute i "den store verden" som påvirker adferden hjemme. Hvis det er første vår/sommer hun er ute, er det mye tilvenning som skal skje i forhold til territorium, andre katter o.s.v. Men det er sikkert lurt å sjekke helsa for sikkerhets skyld. En bør egentlig alltid gjøre det når de endrer adferd. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #4 Skrevet 9. juni 2014 Tusen takk for svar! Hun har blitt bedre, hun er innekatt med mulighet for å ligge ute på vår lille veranda. Hun gjemmer seg ikke så mye mer og har blitt litt mer seg selv, men slikker mye ennå så skal se om jeg ikke finner en loppe TS Anonymous poster hash: c9120...2ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå