AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #1 Skrevet 7. juni 2014 Vi bor ikke så langt unna en togstasjon, hvorfor tuter passasjertogene to ganger rett før stasjonen? Er ikke planovergang eller noe sånt her. Anonymous poster hash: b7161...d7a
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #2 Skrevet 7. juni 2014 Varsle at de kommer/forhindre dyr fra å bli påkjørt? Vet ikke, bare gjetting. Anonymous poster hash: 1fa43...30e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #3 Skrevet 7. juni 2014 Google det da, svaret står jo mange steder. Anonymous poster hash: 05350...373
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #5 Skrevet 7. juni 2014 Få folk/dyr av linja Anonymous poster hash: a901e...457
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #6 Skrevet 7. juni 2014 For å vekke de som evt sover som skal av på neste stasjon?? Jeg tror mest på det med å varsle at det kommer og dette med å få folk/ dyr ut av linja Anonymous poster hash: 1bd12...a83
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #7 Skrevet 7. juni 2014 Takk jo tenkte at det var for å si i fra at nå kommer de. At det har med dyr å gjøre rett før en stasjon i en by tror jeg ikke at det er, spesielt siden godstoga kjører forbi her uten å tute. Men vet at alle tog tuter andre plasser pga dyr. Men hvorfor to tut da? Holder det ikke med et? Google det da, svaret står jo mange steder. Anonymous poster hash: 05350...373 Gjorde det men fant ikke noe som helst om tuting rett før stasjonen, kun om hvorfor de tuter i ødemarken og planoverganger. Anonymous poster hash: b7161...d7a
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #8 Skrevet 7. juni 2014 De gjør ikke det. De ruter ved usikrede overganger. Og de er jo av og til i nærheten av en stasjon. Anonymous poster hash: 17c04...d7a
smartbimbo Skrevet 7. juni 2014 #9 Skrevet 7. juni 2014 Spørr dem? Send et brev. Hvordan skal brukere på KG vite dette. Blir bare konspirasjoner.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #10 Skrevet 7. juni 2014 Spørr dem? Send et brev. Hvordan skal brukere på KG vite dette. Blir bare konspirasjoner. Kanskje det er noen som jobber på et tog? Doh. Anonymous poster hash: 2f52f...141 2
dillyduzit Skrevet 7. juni 2014 #11 Skrevet 7. juni 2014 Langs linja blåser tog i fløyta bare av tre grunner: Oppsatt skilt (langt signal), hilse på personell (kort signal, ofte etter langt signal), eller for å varsle fare (flere gjentatte korte signal, gjerne fulgt av en skarp kvinelyd og etterfulgt av et smell eller brak, samt lyden av metall som spjæres).
chouette Skrevet 7. juni 2014 #12 Skrevet 7. juni 2014 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=623868 Forøvrig en ganske så underholdende tråd
Medlem Skrevet 8. juni 2014 #13 Skrevet 8. juni 2014 Trolig fordi skilt langs traseen pålegger dem å gjøre så. Gjerne for å varsle at de nærmer seg en planløs overgang.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #14 Skrevet 8. juni 2014 Jeg har faktisk bodd ved 3 forskjellige stasjoner i løpet av de siste 10 årene og ALLE passasjertogene har tutet to ganger rett før stasjonen. Og ikke godstogene. Har bodd så nært alle tre stasjonene at jeg hører alle togene, ikke bare tuting, hører og om det er passasjertog eller godstog. Godstogene stopper ikke her og der jeg har bodd før, og er veldig lange. Senest i dag var vi på besøk hos noen som bor tre stasjoner unna og nært stasjonen, og det ene passasjertoget som kom mens vi var der tutet også to ganger rett før stasjonen. Så vi tror at det rett og slett er en slags "her kommer vi". Om det er kun pga skilting så er det rart at ikke godstogene tuter da. Og som jeg har nevnt før det er ingen overgang her, nærmeste overgang er et par mil unna (toglinja går langs hovedveien og vi kjørte bil der senest i dag). Jeg må ikke på død og liv vite dette, jeg og samboer lurte bare på det. Så orker ikke sende inn noen brev. Kunne hende at noen her faktisk viste dette, folk spør om alt mulig rart her inne. TSAnonymous poster hash: b7161...d7a
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #15 Skrevet 8. juni 2014 Det er morsomt at jeg leser det her nå. Jeg bor også ved en toglinje, og har sitti ute idag. Samtlige av togene har tuta SKIKKELIG. sjeldent de tuter, men i dag har det vært ekstremt. Det er ikke planoverganger her, og vanligvis vil jeg si at 1/6-7 tog tuter..Anonymous poster hash: e1faa...087
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå