Gå til innhold

Peugeot 407 SW -vurderer å kjøpe en med høy kmstand

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi ser etter en bil nummer to, dvs den vi har nå er en liten bil og vi vil ha en større i tillegg.

Har funnet en Peugeot 407 stasjonsvogn, 2007-modell til 40 000 kroner. Dette er hos en forhandler. Bilen er såpass billig fordi den har gått 170 000, men den ser strøken og fin ut og har fulgt servicer.

Hva tenker dere om dette? Noen som vet om disse bilene generelt sett holder lenge? Vi tenker å fortsette å bruke den lille bilen daglig, og den store til lengre turer og som "ekstrabil".

Anonymous poster hash: 768be...715
Videoannonse
Annonse
Gjest lurven
Skrevet

Peugeot har jo ikke så godt rykte på seg, og det dukker ofte opp mange/kostbare feil etter en stund.

Skrevet

Nja. For det første er ikke 170.000 all verden selv om du må regne med bytte av slitedeler.

Men prøv bilen og se om du liker den. Vi var 8 menn på tur leiebiler. En avensis (kjeeedelig) og 407.

Byttet bil underveis. Når vi skulle hjem ville alle bli med avensisen. Sitter veldig lavt, ikke spesielt god sittekomfort, kjempemunn i front og stort overheng foran og bak. Ikke spesielt driftsikker. Det er en grunn til at den er rimelig. Regner med at det er norgesmotoren 1,6 hdi som 98 % har. Ikke spesielt rask, billig eller driftsikker. Og traktorlyden er heller ikke vakker.

men for all del. 40.000 for en bil er ikke mye. Virker den i 3 år blir det ca. 1000 år.md i verditap som helt klart er billig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for godt svar :) "Kjempemunnen" er en av de tingene jeg liker ved Peugeot, hehe. Synes den er artig. Men jeg er egentlig ikke så veldig opptatt av hvordan en bil ser ut. Men jeg har også tenkt at den ser veldig lang og stor ut, og den er sikkert veldig upraktisk å parkere i byen. Men så har vi som sagt en liten bil også, og kan ty til den når det er mest hensiktsmessig.

Hilsen TS

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper du så billig har du forhåpentlig penger i madrassen til reparasjoner? Det fins rikelig med gode stasjonsvogner, du trenger liksom ikke kjøpe Peugeot.

Pålitelige biler er Honda Accord, Toyota Avensis, Volvo V70. Mercedes kan også ha ganske greie biler.

Anonymous poster hash: 9daed...82f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjørt Peugeot i mange år, kjørte en 406 nesten 350000km før jeg solgte den. Motoren brukte ikke olje engang. Dessuten billige slitedeler i forhold til mange andre biler. Har hatt både VW (caravelle) og Toyota (corolla), men de jeg har hatt, har vært mindre pålitelige enn Peugeot.

Har hatt 5 franskmenn nå, og er kjempefornøyd.

Anonymous poster hash: 4ff4b...441
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for flere svar. :) Jeg har også hørt at Peugeot pleide å ha et dårlig rykte, vanskelig å skru selv etc. Men at ting har bedret seg de siste årene. Vel, skal se på bilen i morra. Har heldigvis fått med meg en bilkyndig person som skal hjelpe meg.

TS

Skrevet

Har hatt ganske mange ulike biler, og idag har jeg blant annet en 406. Dette er en av de mest problemfrie bilene jeg har vært borti, og alle reparasjoner som er innenfor det jeg prøver meg på lettere en andre biler jeg har hatt. Deleprisene er og helt fornuftige, noe man ikke kan si om Toyota....

Jeg synes 407 er en pen bil, men den er ikke så veldig stor.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. :)

Enig i at bilen er pen, og god å kjøre er den. :) Størrelsen er fin for oss, siden vi er vant til en veldig liten bil fra før. Vi endte altså opp med å kjøpe bilen jeg spurte om i hovedinnlegget for noen dager siden. Det som trengs å gjøres nå etter at vi har fått sett nøye på den er å skifte regreim og kjøpe nye sommerdekk. Noe som er helt greit. Bremsene ser litt rustne ut, så har fått time på verksted for å sjekke tilstanden på disse. Inntil disse tingene er gjort har vi valgt å ikke kjøre særlig med bilen, sånn i tilfelle.

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer med ny bil! Skifte regreim og dekk er en veldig god og opplyst måte å ta imot en ny bil på. Bra! Bremsene: Ta noen kraftige oppbremsinger fra større fart, er ikke rusten borte da, må bremsene gås over.

Anonymous poster hash: 9daed...82f

• Liker 2
Skrevet

Gratulerer med ny bil! Håper dere får mange gode kilometer sammen :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk :) Og takk for tips om bremsene, det visste jeg ikke. :)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...