Gå til innhold

Inviterer folk til vielsen på Facebook. Vanlig...?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen bekjente av meg har laget en Facebook-event for vielsen deres i kirka. Altså ikke event for selve bryllupet, men en event der de inviterer rundt 200 folk til å møte opp i kirka for å se vielsen. Antar at de fleste av disse ikke er invitert i bryllupet. De oppfordrer også folk til å la være å sette seg oppe på galleriet, men heller nede i kirka, ettersom "det er en stor kirke som er vanskelig å fylle".

Jeg har også blitt invitert på denne eventen, selv om jeg ikke kjenner brudeparet noe mer enn at jeg har studert litt sammen med den ene og vi kommer ca fra samme plass. Vi stopper og veksler et par ord om vi treffes på butikken, men ikke mer. Er ikke i nærheten av å være invitert som bryllupsgjest og ser ikke helt hvilken interesse denne vielsen har for meg, men mulig det er jeg som er rar :P

Er dette vanlig, å invitere folk som ikke er bryllupsgjester til å se vielsen? Og er det en egen greie at kirka må være så full som mulig? :P

Anonymous poster hash: 260d0...bbf
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hørt om dette før. Nå har ikke jeg vært i bryllup siden 2008, så det er godt mulig det er en ny greie. Jeg synes det høres rart ut.

Anonymous poster hash: ceb93...fe3
  • Liker 1
Gjest Jørild
Skrevet

De er vel redde for at de skal stå der forran tom kirke. Sært, i grunn.

AnonymBruker
Skrevet

Det høres litt forfengelig ut å være opptatt av å fylle kirken, men på den annen side er det vel gjester som synes det er gøy å se på en vielse. Noen spurte om min fordi de ville se på og jeg selv hadde lyst til å gå i vielsen til en tidligere kollega, så hvorfor ikke annonsere det på Facebook hvis det er stemning for det i vennekretsen.

Anonymous poster hash: 27cdc...433
  • Liker 3
Skrevet

Virker som de bare vil fylle kirka og at flest mulig skal se dem bli gift. Virker som en litt meg-meg-meg-greie....

• Liker 1
Skrevet

Wow! Nei, det er ikke vanlig, og jeg ble klein på deres vegne bare av å lese HI.

Skrevet

Har sett dette før ja. Blitt invitert til det også, men det har ikke passet siden jeg ikke bor i nærheten.

Synes egentlig ikke det er en dum ting jeg. På Facebook er det jo en del folk du gjerne vil se igjen og som hadde vært hyggelig å se i kirken.

Jeg hadde aldri hørt om når og hvor en vielse skulle vært om det ikke var på Facebook. Kunne tenkt meg å dra i vielsene det er snakk om, jeg:)

Tror ikke det er snakk om forfengelighet eller frykt for ikke å fylle opp kirken ihvertfall:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La merke til det arrangementet i går faktisk. Der jeg kommer fra er det ikke uvanlig å oppfordre de som ikke er invitert til middag/fest om å komme i kirka. Da "ber" man først og fremst de som bor i nærheten og som man har relativt god kontakt med. Aldri hørt om noen som inviterer til bare vielsen via FB, men mange setter jo inn annonse i avisa hvor detaljer om vielsen står. Regner med at det er mer "koselig" om flest mulig sitter nede i kirka og ikke på galleriet, men stusset litt over oppfordringa likevel. Er ikke bestandig man gidder å pynte seg så veldig, og da er det greit å sitte på galleriet hvor man ikke blander seg med bryllupsgjestene.

Anonymous poster hash: e097f...14a
AnonymBruker
Skrevet

Hørtes sært ut å lage en event for det. Jeg kunne muligens (?) funnet på å nevne det i en facebookstatus at vielsen var sted X klokken Y, og at om noen ville komme og se på var de hjertelig velkomne. Men ikke invitere folk til en facebookevent...

Anonymous poster hash: 48bd3...cf2
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ar tre sånne events liggende nå. Den ene er ei jeg gikk i klasse med i ett år for åtte år siden, en gikk jeg på en fritidsaktivitet med en gang i uka på ungdomsskolen uten at vi noen gang snakket sammen, og ei gikk jeg i klasse med på barneskolen med, og har igrunn ikke snakket sammen siden. Ingen av dem hadde nok kjent meg igjen på gata, og det er ikke engang så veldig naturlig at jeg er venn med dem på facebook.

Så det er tydeligvis vanlig, men jeg synes det blir veldig rart, skjønner at folk bare har invitert hele vennelisten sin, men det hadde holdt lenge med en status med opplysninger om når/hvor hvis man har lyst, eller at man laget et event som man delte, så kunne folk heller "melde seg på" enn å måtte melde seg av. De blir nok ikke hverken forundret eller skuffet over at jeg ikke dukker opp, de hadde nok ikke enset det om jeg var der en gang, og da blir det vel bare ekstra rart å være invitert..

Anonymous poster hash: c2ba0...aa7
Skrevet

Det er så mange events vi blir "invitert" til via facebook, virker som det er ganske vanlig for tiden. Jeg synes det er helt greit å gjøre det også i denne sammenheng. (Hadde nok gjort det jeg også om vi skulle hatt kirkelig vielse, i tingretten er det ikke plass til så mange.) Jeg synes det er veldig koselig å gå i vielsen til mennesker jeg kjenner litt, så for meg hadde det vært fint å få beskjed på den måten. (Abonnerer ikke på lokalavisen, så ville ikke fått det med meg om det ble annonsert der.)

Skrevet

Det e ganske vanligt med slike arrangsjemang via face her.

Tror jeg har blitt invitert i minst 10 stk det siste året. Synea det er veldig greit og oversiktelig :) har selv et slukt arrangesjemang, har fått enn del posetive tilbake melinger fra de litt opp i årene(over 45)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...