Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker på om dette innlegget er i riktig kategori, men uansett;

Jeg var på en sydentur med en venninnegjeng for en stund tilbake. Allerede i starten på ferien gjorde 2 av dem noe som ødela ferien for resten av reisefølget, og til tross for unnskyldninger og at vi andre har tilgitt de, så sitter det i bakhodet på meg hele tiden. Vennskapet er ikke ødelagt, men jeg mast veldig tillitt og respekt for vedkommende. Jeg føler at jeg fint kan klare å være venner med dem etter alt som skjedde, men en ting jeg føler akkurat nå er at jeg ikke har noe særlig lyst å reise ilag med dem igjen.

Problemet er at jeg og de to bestilte en annen tur allerede før vi reiste på turen der alt dramaet skjedde. Jeg har veldig lyst å avlyse den turen, men jeg vet ikke om det er veldig frekt av meg? Spesielt fordi de gjorde veldig mye for å tilpasse den turen etter mine ønsker. Jeg har virkelig ikke lyst å skape mer kvalme, men jeg takler bare ikke tanken på å muligens sløse bort tid og penger. Selv om vi kanskje får en fantastisk fin tur så er jeg veldig redd for at det som skjedde kan gjenta seg, og jeg er spesielt redd siden det nå er bare oss 3 som skal reise, og siden reiseperioden er lenger. Kunne sikkert ha fylt inn litt mer her, men det er det basice, så bare spørr om det er noe du lurer på som kan hjelpe litt mer med å "løse saken" :-) Hjelp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Synes godt du kan avlyse, spesielt når dere er 3 stykker. Hadde gjerne vært verre om dere var bare to som sulle reise. Men de to kan da vel fint reise for det?

Endret av Berit
  • Liker 1
Skrevet

Synes godt du kan avlyse, spesielt når dere er 3 stykker. Hadde gjerne vært verre om dere var bare to som sulle reise. Men de to kan da vel fint reise for det?

De kan nok det, men jeg får så dårlig samvittighet for at de har brukt så mye tid på å tilpasse den turen etter slik jeg ville ha det. (Pga jobb, økonomi, reiselengde osv). Kan forøvrig tilføye at alle venner og familie som kjenner til historien sier at de ALDRI hadde reist med de igjen.

Skrevet

Hva gjorde de?

• Liker 5
Skrevet

Det kommer ann på hva som skjedde. Alle gjør feil, men om det av en eller annen grunn er fare for at det gjentar seg ville jeg kanskje avlyst.

På en annen side kan det bli en kjempeflott tur

• Liker 2
Skrevet

Fortell hva de gjorde a?

Skrevet

Hva gjorde de?

Veeeeldig lang historie, men kort fortalt så forsvant de fra stranden midt på lyse dagen der vi andre satt igjen med alle tingene dems (klær, kort, penger, mobil). De forsvant i kun bikini, og sa at de skulle ut på en svømmetur. Timene gikk, de dukket aldri opp. De dukket ikke opp på hotellet heller, så etter 12 timer fant vi ut at vi måtte kontakte reiselederen, politi osv. 50 politimenn, sjøpoliti og helikopter fant de til slutt drita full der de hadde festet på en båt med fremmede menn. Når de ble funnet hadde de tullet med politiet og noen av reisefølget som var på politistasjonen, "tatt på nesen" dems og vært skikkelig barnslig. (meg og en annen fikk beskjed om å vente på de på hotellet siden vi ikke var vitne i saken). Dagen etterpå forventet vi alle en unnskyldning, men fikk det aldri, fikk istedenfor frekke sms når jeg skrev at vi ikke hadde så lyst å være med de etter gårsdagen. Så sa ble det en sak ut av det og, og meg og resten av reisefølget fortsatte ferien for oss selv uten de, og dette har de og i ettertid blitt sur for... Er egentlig såååå mye mer, men blir litt mye å skrive tror jeg hehe :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville avlyst hvis det er så ille som det høres ut. Kom med en hvit løgn dersom du ikke vil forklare dem hvorfor. Mulig at det er litt "frekt", men mtp det de har stelt i stand så burde de ikke ha noe å si på det.

Hvis dette er venner du uansett ikke vil ha som dine nærmeste venner fremover så ville jeg gjort det slik. Hvis det derimot er snakk om to veldig nære venninner så ville jeg nok revurdert vennskapet el bestemt meg for å gi dem en ny sjanse. Vanskelig å vite når vi ikke vet hva de har gjort.

Anonymous poster hash: 61d70...65e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veeeeldig lang historie, men kort fortalt så forsvant de fra stranden midt på lyse dagen der vi andre satt igjen med alle tingene dems (klær, kort, penger, mobil). De forsvant i kun bikini, og sa at de skulle ut på en svømmetur. Timene gikk, de dukket aldri opp. De dukket ikke opp på hotellet heller, så etter 12 timer fant vi ut at vi måtte kontakte reiselederen, politi osv. 50 politimenn, sjøpoliti og helikopter fant de til slutt drita full der de hadde festet på en båt med fremmede menn. Når de ble funnet hadde de tullet med politiet og noen av reisefølget som var på politistasjonen, "tatt på nesen" dems og vært skikkelig barnslig. (meg og en annen fikk beskjed om å vente på de på hotellet siden vi ikke var vitne i saken). Dagen etterpå forventet vi alle en unnskyldning, men fikk det aldri, fikk istedenfor frekke sms når jeg skrev at vi ikke hadde så lyst å være med de etter gårsdagen. Så sa ble det en sak ut av det og, og meg og resten av reisefølget fortsatte ferien for oss selv uten de, og dette har de og i ettertid blitt sur for... Er egentlig såååå mye mer, men blir litt mye å skrive tror jeg hehe :-)

Hjelpe meg! Hadde avlyst glatt og ALDRI reist noe sted med de igjen!

• Liker 7
Skrevet

Åh, herregud for noen barnslige drittkjerringer! Jeg kjenner jeg blir fysisk dårlig av å lese om det.

Jeg har selv opplevd det samme. Midt i en storby i utlandet bestemmer to av jentene i følget seg for å stikke av. Politi, hotellpersonell, taxisjåfører, alt mulig rart ble mobilisert. Vi fryktet at ille ting skulle skje. Hvor var de? Satt i en park og drakk vodka mens de klina. Takk skal dere faen meg ha. Alle vi andre trodde de enten var blitt gjengvoldtatt, ranet eller drept.

Aldri dra på tur med sånne folk igjen. Aldri.

• Liker 4
Skrevet

Åh, herregud for noen barnslige drittkjerringer! Jeg kjenner jeg blir fysisk dårlig av å lese om det.

Jeg har selv opplevd det samme. Midt i en storby i utlandet bestemmer to av jentene i følget seg for å stikke av. Politi, hotellpersonell, taxisjåfører, alt mulig rart ble mobilisert. Vi fryktet at ille ting skulle skje. Hvor var de? Satt i en park og drakk vodka mens de klina. Takk skal dere faen meg ha. Alle vi andre trodde de enten var blitt gjengvoldtatt, ranet eller drept.

Aldri dra på tur med sånne folk igjen. Aldri.

Er det mulig! Reiser på en felles ferie, og de unner oss ikke å gi beskjed engang :-/ Når vi satt på hotellet og funderte på hva som hadde skjedd med dem, så sa en av oss "håper nesten at de har blitt kidnappet så vi ikke får bevist at det er vi som har dårlige venner". Og det kan jeg skrive under på!! :-)

Skrevet

Jeg ville avlyst hvis det er så ille som det høres ut. Kom med en hvit løgn dersom du ikke vil forklare dem hvorfor. Mulig at det er litt "frekt", men mtp det de har stelt i stand så burde de ikke ha noe å si på det.

Hvis dette er venner du uansett ikke vil ha som dine nærmeste venner fremover så ville jeg gjort det slik. Hvis det derimot er snakk om to veldig nære venninner så ville jeg nok revurdert vennskapet el bestemt meg for å gi dem en ny sjanse. Vanskelig å vite når vi ikke vet hva de har gjort.

Har vurdert dette med en hvit løgn, men vil ikke være the bad guy når det kommer til slutten, så tror jeg må være 100% ærlig. Vi er/var veldig gode venner, selv om jeg ofte har følt at når vi er ilag så er det de to som er bestevenner, og jeg kommer på en 2.plass. Og tenker spesielt det etter denne hendelsen! Jeg skrev en kort variant av det som skjedde her et sted :-)

Skrevet

:sjokkert: Hva tror de egentlig skal skje når de stikker av sånn. Hvordan går det ann å tro at de andre ikke kommer til å ringe politiet til slutt.

Jeg hadde avlyst turen, i fare for at det samme kan skje igjen.

• Liker 1
Skrevet

:sjokkert: Hva tror de egentlig skal skje når de stikker av sånn. Hvordan går det ann å tro at de andre ikke kommer til å ringe politiet til slutt.

Jeg hadde avlyst turen, i fare for at det samme kan skje igjen.

De sa det ikke var meningen, og at de hadde sovnet på båten så de ante ikke hvor lenge de hadde vært der. Likevell kom unnskyldningen 2 dager etterpå.. De sa og at de trodde de hadde blitt dopet. Føler de er litt "unnskyldt" da, men samtidig så skjønner jeg ikke at det jeg trodde var oppegående folk kan finne på å svømme ut til en båt med fremmede menn, i et land de aldri hadde vært i før, og ta imot alkohol. Uten å gi beskjed!! Jeg måtte ta meg av regningen deres og for det de hadde bestilt av mat og drikke på stranden.

AnonymBruker
Skrevet

Har vurdert dette med en hvit løgn, men vil ikke være the bad guy når det kommer til slutten, så tror jeg må være 100% ærlig. Vi er/var veldig gode venner, selv om jeg ofte har følt at når vi er ilag så er det de to som er bestevenner, og jeg kommer på en 2.plass. Og tenker spesielt det etter denne hendelsen! Jeg skrev en kort variant av det som skjedde her et sted :-)

Etter jeg leste det de faktisk har gjort så ville jeg bare vært ærlig og ikke brydd meg så veldig om reaksjonen deres. Folk som gjør slikt ville jeg prøvd å distansere meg fra, det er overhodet ikke normal oppførsel.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg skjønner godt at du ikke vil på ferie med dem igjen. Jeg hadde glatt avlyst feieen.

Endret av LukaFrost
  • Liker 1
Gjest Jørild
Skrevet (endret)

Jeg hadde avlyst og vært ærlig om hvorfor. Blir de sure, ja, så får de bli sure. At oppførselen deres får konsekvenser må de bare lære seg å leve med.

Endret av Jørild
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hm...........er du fra Bergen?

Anonymous poster hash: fe435...97e

Skrevet

Hm...........er du fra Bergen?

Anonymous poster hash: fe435...97e

Ja :-) Kjenner du vedkommende?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...