Sir Winston Skrevet 9. juni 2014 #41 Skrevet 9. juni 2014 Jeg likte ham godt. Det er synd at Nato-jobben sannsynligvis markerer slutten på hans direkte engasjement i norsk politikk, og at det neppe blir noen ny Stoltenbergregjering. Men Jonas Gahr-Støre kommer nok til å gjøre en stødig jobb når hans tid kommer, uansett. Ja, Støre er jo en ekte sosialist, en mann av "folket", den lille mannens forkjemper, en arbeider - med stor A 1
Gjest Evel Skrevet 9. juni 2014 #42 Skrevet 9. juni 2014 Jeg ville ikke tatt det for gitt at Stoltenberg aldri kommer tilbake i Statsministerstolen. Mye kan skje fremover, og i mellomtiden får Erna bryne seg. Jeg tror hun nok oppdager visse ting og setter noe på plass.
outkast Skrevet 9. juni 2014 #43 Skrevet 9. juni 2014 Erna spiller Candy Crush, det gjør ikke Jens. Erna 1 - 0 Jens 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #44 Skrevet 9. juni 2014 Ja, Støre er jo en ekte sosialist, en mann av "folket", den lille mannens forkjemper, en arbeider - med stor A Leste et portrett om Støre i avisa for et par uker siden, det ble presisert og uthevet at han likte brunost på brødskiva i følge bildene så var dette en mann som assosierte seg sterkt med "gutta på gølvet" der han sto med matbrett i matkøen mellom industriarbeiderne. Klam lesning. Slik norsk arbeidspolitikk føres så har vi knapt norske industriarbeidsplasser igjen om ikke mange årene og slik innvandringspolitikkenn føres så vil et stadig mer utsatt industrimarket presse ut norske industriarbeidere til fordel for innvandret arbeidskraft. Anonymous poster hash: 3b416...445 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #45 Skrevet 9. juni 2014 Det er vel allerede bekreftet gjennom ekskolleger som Karita Bekkemellem m.fl. at Stoltenberg er en skikkelig slesking, som fremstår som svigermors drøm i offentligheten, men bak fasadene er han en sleip og maktsyk. Uttad fremtsår han også som en struts som stikker hodet i sanda når det er konflikter. Konfliktsky er han nok. Så får vi se når han som NATO-leder skal håndtere despoter som Puting og andre idioter. Da nytter det ikke å gjemme seg på kontoret...... Anonymous poster hash: a1a67...7a8 4
Mann 42 Skrevet 9. juni 2014 #46 Skrevet 9. juni 2014 Ja, Støre er jo en ekte sosialist, en mann av "folket", den lille mannens forkjemper, en arbeider - med stor A Og du prater som en maoist. Det interessante med politikere er ikke om de har jobbet med hendene eller ikke, men om de kan jobbe med hodet. Så jeg bekymrer meg ikke så mye over at Jonas Gahr Støre ikke har proletarisert seg på noe tidspkt i sin karriere. 6
Mann 42 Skrevet 9. juni 2014 #47 Skrevet 9. juni 2014 Erna spiller Candy Crush, det gjør ikke Jens. Erna 1 - 0 Jens Jeg ville heller trukket den motsatte konklusjonen. 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #48 Skrevet 15. juni 2014 I denne artikkelen om den nye AP lederen Jonas Støre: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Jonas-Gahr-Superstar-7584277.html#.U5MmXvmSzuM Kunne han fortelle at det første møte med Jens Stoltenberg, såg han ut som Jesus med det lange håret sitt og jentene var fryktelig opptatt av han. Den verste personen jeg vet om heter Jens Stoltenberg og den nye AP lederen er hakk i hæl. Arbeiderpartiet er en stor farse og noen syke mennesker. Hva tenker tenker du om Stoltenberg? Anonymous poster hash: 2479a...bd3 Hahaha! Jens Stoltenberg er en mann som har tjent Norge i nesten hele sitt liv! Du er en liten dritt som sitter og skriver piss på nettet! Hva har du gjort for Norge den tiden du har levd? Anonymous poster hash: a390a...7a2 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #49 Skrevet 15. juni 2014 Liker veldig godt hvordan han framstår i media, men har også følelsen av at han bak fasaden er ganske maktsyk. Men det gjelder vel forsåvidt alle politikere. Anonymous poster hash: 6a06d...6b4
Gjest .-L-. Skrevet 16. juni 2014 #50 Skrevet 16. juni 2014 (endret) Stoltenberg beviste og at statelig styring er nødvendig for å sikre et lands økonomiske vekst og at sosial demokratiet er en velfungerende styringsmodel som har sørget for at Norge er det beste landet å bo i. Stoltenberg har tross alt utdanning innen samfunnsøkonomi og vet i teorien hvordan man skal styre et land i motsetning til en viss annen som er mer opptatt av å få solgt mer alkohol, mindre avgift på båtmotorer osv som bare er populistisk tullepolitikk. Skal være glad for at Ap og Ap's ideologi har styrt landet så lenge. Latt man høyre styre for lenge vil landet bevege seg i retning av Usa hvor lederlønningene er 200x større en normale lønninger. Synes han var en flott leder som var opptatt av rettferdighet og mindre forskjeller blant rike og fattige. Endret 16. juni 2014 av .-L-. 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #51 Skrevet 16. juni 2014 Helt feil, de som stemmer FrP er arbeidere, gamle velgermassen til AP. De som greier å gjøre noe, og ikke skal ha, skal ha. Som gribben. Og er litt mer realistiske i tankegang sin når det gjelder mye i samfunnet. Lolololololol. FrPere skal ikke ha og ha? Jeg kan ikke tenke meg noen som er mer egoistiske og opptatte av å "ha" som FrPere. Våkn opp! xDAnonymous poster hash: 0e6c7...880 2
Gjest .-L-. Skrevet 16. juni 2014 #52 Skrevet 16. juni 2014 (endret) Kraftig økning i varige offentlige utgifter, Går helt fint så lenge inntektene er høyere enn de offentlige utgiftene og at man har en positiv nettofinansinvistering. Noe vi selvfølgelig har hatt under Stoltenberg regjeringen de siste årene.. stadig større sosial avstand og flere fattige, Med den nye regjeringen kommer % økning i sosial avstand til å bli langt større. Skattelettelser som gjøres relativt/ i % gjør bare de rike rikere, mens normale folk merker liten forskjell da pengene som går tapt på å gi skattelettelser må hentes inn andre steder. En post å hente inn pengene er å øke avgifter, noe som gjør at realverdien av skattelettelser er langt mindre for normale folk enn for rike. Offentlige investeringer går vel også ned som kompensasjon for at det private skal kunne investere mer som følge av skattelettelser. Det er selvfølgelig en dårlig ide da de private heller kan ta pengene ut i eget utbytte enn å faktisk investere dem. Det blir mindre penger til skole, barnehager, sykehus osv. Større fokus på gunstige ordninger for arbeidsgiver som slår negativt ut for arbeidstaker. For eksempel at vikarer for mindre lønn osv. Nei, vil ikke at samfunnet skal bevege seg i retning av Usa's kapitalistiske samfunn. pluss ingen utbygging av varig og konkurransefremmende infrastruktur. Blir spennende å se hva den nye regjeringen får til. Ordet destruktiv leder blir uansett feil å bruke, det sier seg selv at han ikke var det. I så fall er det godt gjort av Norge å bli verdens beste land å bo i under en "destruktiv leder". Hadde Stoltenberg kjørt landet i ruiner hadde det heller vært riktig, men mens alle andre land gikk dårlig i finanskrisen sørget han, og hans/ap's ideologi for at Norge klarte seg utmerket. Endret 16. juni 2014 av .-L-.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #53 Skrevet 16. juni 2014 Ja, Støre er jo en ekte sosialist, en mann av "folket", den lille mannens forkjemper, en arbeider - med stor A Du glemte ironiflagget. Jeg liker ikke Stoltenberg, han fremstår som en wannabe-mann-av-folket men jeg mistenker at han egentlig hever seg over de fleste og gjør hva som helst for mat og innflytelse. Usj, for en ekkel type. Anonymous poster hash: 3ff9a...f53
Guybrush Skrevet 16. juni 2014 #54 Skrevet 16. juni 2014 Når det gjelder politikere føler jeg et ordtak av forfatteren bak Dune bøkene passer svært godt Frank Herbert ... “Absolutepower does not corrupt absolutely, absolute power attracts the corruptible.” For å ha en holdning om at du vet bedre enn folk selv hvordan de skal leve sine liv, hva som gjør de lykkelige - ja rett og slett innta en guddommelig holdning om at folk har det bedre om du styrer skuta enn om de får bestemme over seg selv - da må du ha en ganske spesiell personlighet. Spesielt når du stort sett kun har strebet mot en slik stilling med makt over folks liv. Korrupsjon kan komme i mange former - og slik jeg ser det og tolker sitatet over handler det om å gi gi fordeler til noen på andres bekostning - kun basert på politisk syn, tilhørighet og personlige mål. Jeg missliker automatisk en person som ønsker å bruke tvang for å få meg til å leve på en spesiell måte, som fratar meg og mine barn frihet uavhengig av politisk syn og gode intensjoner. Jens eller Erna - spiller ingen rolle. I det lange løp er det som en diskusjon mellom Pepsi og Coca Cola.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #55 Skrevet 16. juni 2014 Ja, Støre er jo en ekte sosialist, en mann av "folket", den lille mannens forkjemper, en arbeider - med stor A Anonymous poster hash: bf554...a98
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #56 Skrevet 16. juni 2014 Han virker som en mann uten skrupler. Anonymous poster hash: 927bf...f12
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #57 Skrevet 16. juni 2014 Anonymous poster hash: bf554...a98 Spesielt. Anonymous poster hash: 3b416...445
debattanten Skrevet 16. juni 2014 #58 Skrevet 16. juni 2014 Går helt fint så lenge inntektene er høyere enn de offentlige utgiftene og at man har en positiv nettofinansinvistering. Noe vi selvfølgelig har hatt under Stoltenberg regjeringen de siste årene.. Spøker du her eller? Denne forskjellen mellom inntekter og utgifter har jo redusert seg betraktelig under Jens sitt styre. Og mangel på satsning i en rekke områder har gjort at hans ettermæle vil bli enda verre. Jens hadde i sine 8 år Norgeshistoriens beste forutsetninger økonomisk sett til å ruste opp landet og satse på ting som ville vært bærekraftig, den sjansen tok han ikke.. Det får vi ta konsekvensen av nå etterhvert..
Druid Skrevet 16. juni 2014 #59 Skrevet 16. juni 2014 Ja, Støre er jo en ekte sosialist, en mann av "folket", den lille mannens forkjemper, en arbeider - med stor A Nå er det gode 30 år siden Ap hadde mye sosialistisk fokus. Det er en GRUNN til at Høyre strengt tatt er det mest passende samarbeidspartiet til Ap gitt politiske saker. Dessuten måles kvaliteten på politikere ikke på hvor de kommer fra, men hvor god gjennomslagskraft de har for å gjennomføre partiet politiske mål. Jeg synes det er litt tidlig å vurdere han, men fra ett rent politisk vurderingssynspunkt ser han ut til å være ett godt valg for Ap.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #60 Skrevet 16. juni 2014 Spøker du her eller? Denne forskjellen mellom inntekter og utgifter har jo redusert seg betraktelig under Jens sitt styre. Og mangel på satsning i en rekke områder har gjort at hans ettermæle vil bli enda verre. Jens hadde i sine 8 år Norgeshistoriens beste forutsetninger økonomisk sett til å ruste opp landet og satse på ting som ville vært bærekraftig, den sjansen tok han ikke.. Det får vi ta konsekvensen av nå etterhvert.. Jovisst gjorde han det.. hørt om månelandingen kanskje? ..eller vent litt.. Anonymous poster hash: 3b416...445
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå