Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sto og betjente en kunde, han skulle ta ut 1000 kr, men det kom ut 2000 istedet(aner ikke hvorfor). Jeg ga han de 1000 kr hans, og la den andre 1000-lappen bort. Da jeg var helt alene, ingen i butikken.. Så jeg på lappen, og ble fristet til å legge den i lomma mi.. Jeg har dårlig samvittighet, men samtidig så trenger jeg virkelig de pengene.. Jeg har absolutt ingen penger. Har ikke råd til å kjøpe mat til meg selv en gang.

Jeg lurer på om noen kommer til å merke det? Burde jeg legge de tilbake? Noen i meg sier jeg burde det.. men samtidig vet jeg at jeg må ha penger for å overleve. Jeg er så redd for å bli oppdaget på en eller annen måte.
Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 31967...fb0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal levere pengene tilbake.

Anonymous poster hash: b0b57...e76
  • Liker 17
Gjest Kaffekrus
Skrevet

Hva du skal gjøre? Legg pengene tilbake!

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke dine penger, lever de tilbake!

• Liker 2
Gjest GirlDreamer
Skrevet

Du bürde legge de tilbake. Vil du virkelig risikere leverbrødet ditt for en tusenlapp? Du får det mye verre hvis du mister jobben.

• Liker 21
Skrevet

Du bürde legge de tilbake. Vil du virkelig risikere leverbrødet ditt for en tusenlapp? Du får det mye verre hvis du mister jobben.

Enig.

• Liker 2
Skrevet

Lever pengene tilbake!

Det finnes ingen unnskylding for å stjele.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sant. Jeg leverer de tilbake i morgen.

TS

• Liker 3
Skrevet

Merker de ikke slikt ved vareopptelling og når de kjører igjennom kassen da ?

Skal ikke fortelle deg hva du skal gjøre egentlig, men blir du stemplet tyv, er du ferdig i butikk jobber og kommer det ut på snakkis i miljøet ditt er det skadeligere for deg enn besøk hos politiet.

Rulleblad med slikt tull på...glem det, det vil du ikke.

Kan du ikke gå og si sannheten hos sjefen din da, det kom jo ut uten att du skjønte hvorfor. De vil bli imponert over att du er ærlig da.

Har du ikke penger til mat er det krise, men å bli tyv for å få mat i magen er bare ikke løsningen alltså...
Få hjelp andre steder til å få ryddet i livet ditt der.
Bli organisert i eget liv.

Lykke til :kyss2:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kom ut 2000 i stedet for 1000? Har dere CG? Isåfall burde du dobbelsjekke at du ikke tastet feil så kunden blir belastet med 2000,- i stedet for 1000,-...

Du burde legge pengene tilbake! Du risikerer å miste jobben og da vil du vertfall slite økonomisk!

Har dere CG så ville jeg gitt pengene til sjefen og sagt at det kom ut for mye når noen skulle ta ut så får sjefen rette opp i det, men om du allerede har tatt med det pengene hjem så ville jeg gått til sjefen og sagt at det kom ut for mye penger sist du var på jobb og at du glemte helt av det fordi du var så stresset... Pengene må du vertfall levere tilbake, det er ikke dine penger og det vil få store konsekvenser for deg senere i liver når det blir oppdaget.

Anonymous poster hash: e43f2...b6f
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Merker de ikke slikt ved vareopptelling og når de kjører igjennom kassen da ?

Skal ikke fortelle deg hva du skal gjøre egentlig, men blir du stemplet tyv, er du ferdig i butikk jobber og kommer det ut på snakkis i miljøet ditt er det skadeligere for deg enn besøk hos politiet.

Rulleblad med slikt tull på...glem det, det vil du ikke.

Kan du ikke gå og si sannheten hos sjefen din da, det kom jo ut uten att du skjønte hvorfor. De vil bli imponert over att du er ærlig da.

Har du ikke penger til mat er det krise, men å bli tyv for å få mat i magen er bare ikke løsningen alltså...

Få hjelp andre steder til å få ryddet i livet ditt der.

Bli organisert i eget liv.

Lykke til :kyss2:

Jeg er bare så redd for at det har kommet på film. Det er jo kameraer i butikken. Jeg SKAL legge de tilbake, men da blir jo det også med på film, at jeg legger de der de lå.. Men blir jeg straffet hvis jeg legger de tilbake? Jeg har ikke brukt de eller noe sånt. de er i lomma fremdeles. Jeg bare håper de ikke ser det.. Men er vel bedre at de ser jeg legger de tilbake, enn at jeg tar de, og ikke ser at jeg legger de tilbake.

TS

Skrevet

Hva er det, du holder på med pengene, når du for lønn da?

Drar ute kanskje på byen og drikker eller?

Du må levere tilbake pengene, husk at du kan få sparken da :S

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare så redd for at det har kommet på film. Det er jo kameraer i butikken. Jeg SKAL legge de tilbake, men da blir jo det også med på film, at jeg legger de der de lå.. Men blir jeg straffet hvis jeg legger de tilbake? Jeg har ikke brukt de eller noe sånt. de er i lomma fremdeles. Jeg bare håper de ikke ser det.. Men er vel bedre at de ser jeg legger de tilbake, enn at jeg tar de, og ikke ser at jeg legger de tilbake.

TS

Men hvordan kan du legge de tilbake? Blir det ikke pluss i kassen da? Jeg ville gått til sjefen og sagt at du fikk ut to tusen kroner når kunden skulle ta ut tusen, og så glemte du å si fra til han/henne (altså sjefen) om det i går.

Anonymous poster hash: 73963...56c

• Liker 17
Skrevet

Legg de tilbake som en ninja! :ninja: Bare gjør det heeeeelt casual imens du gjør noe annet, så merkes det sikkert ikke!

• Liker 5
Skrevet

Men hvordan kan du legge de tilbake? Blir det ikke pluss i kassen da? Jeg ville gått til sjefen og sagt at du fikk ut to tusen kroner når kunden skulle ta ut tusen, og så glemte du å si fra til han/henne (altså sjefen) om det i går.

Denne var ganske legit.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en sånn "mynt-boks" der vi legger småmynter. Så tenker å legge den oppi der.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ønsker å levere 1000kr, som jeg ser at dette skal funke.

Bruk genser, ta 1000 kr i høyre eller i venstre handen din. Gjem den under genseren, åpne kassa og lever den forsiktig, at dem på kamera ikke merker noe.

Da må du være forsiktig, og ikke stresset! Kanskje da kan de merke på kamera, at noe skjer som ikke skal bli.

Anonymous poster hash: 8ebd4...5a9
AnonymBruker
Skrevet

Men dette betyr jo at kunden har blitt belastet ekstra, det er jo han som skal ha pengene?

Anonymous poster hash: ce722...d0c
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ønsker å levere 1000kr, som jeg ser at dette skal funke.

Bruk genser, ta 1000 kr i høyre eller i venstre handen din. Gjem den under genseren, åpne kassa og lever den forsiktig, at dem på kamera ikke merker noe.

Da må du være forsiktig, og ikke stresset! Kanskje da kan de merke på kamera, at noe skjer som ikke skal bli.

Anonymous poster hash: 8ebd4...5a9

Takk! Det var smart. Det skal jeg gjøre :)

TS

Men dette betyr jo at kunden har blitt belastet ekstra, det er jo han som skal ha pengene?

Nei, da jeg tok ut penger, sto det at det kom ut 1000kr + det han betalte for i tilegg. Sto ikke 2000.. noe som jeg syns var veldig rart :s

TS

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Det var smart. Det skal jeg gjøre :)

TS

Nei, da jeg tok ut penger, sto det at det kom ut 1000kr + det han betalte for i tilegg. Sto ikke 2000.. noe som jeg syns var veldig rart :s

TS

Jaja, dette bekrefter bare mine fordommer om folk som jobber i kassen. Utrolig lav moral, og det som gjør at du vil levere tilbake er ikke pga. det er det rette, men pga. du er redd for å bli tatt. Du er faktisk en dårlig person, jeg håper jeg aldri møter deg.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...