Gå til innhold

Billige salatingredienser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal på grillfet i kveld, og skal ha med salat til 10 pers.

Lommeboka er VELDIG tom, så hvordan gjør jeg dette billigst mulig?

(Og alikevel godt)

Anonymous poster hash: e70b4...fbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøpe salat, men hva har du i kjøleskapet?

Kan kutte opp agurk, tomat og evt slenge litt ostebiter oppi?
Vet ikke hva du har og hvor mye du har råd til :P

Skrevet

Jeg synes bønner, linser eller kikerter kan være godt i salat. Samme med hermetisk mais. Ellers er det billigere å kjøpe store tomater enn f.eks. cherrytomater, salathode heller enn ferdig vasket og kuttet. Løk er billig og kan kjøpes i løsvekt. Avokado kan du også finne ganske rimelig i løsvekt. På sommeren kan det også være godt med f.eks eple eller melon i salaten, noe som heller ikke er så dyrt.

• Liker 3
Skrevet

Isbergsalat, dette gir jo også mye volum

Hermetisk mais

Et par tomater

Bønner

Rødløk

Agurk

Dersom du har noe hjemme kan du jo vurdere

Fetaost, eller annen ost

Paprika

Ananas

Pinjekjerner

Sukkererter

Gjest Funky Punk
Skrevet

Hvor mye penger har du til rådighet da?

Salat kan man jo putte "alt" i.

Det enkleste er nok salat, agurk, løk, paprika. Ha over litt matolje, salt og pepper.

Du kan friske opp med tomater, kokt egg, ruccola, skinke m.m. alt ettersom hva du har råd til.

AnonymBruker
Skrevet

Raspet gulerøtter.

Litt finhakket løk.

Anonymous poster hash: 75c84...758

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye penger har du til rådighet da?

Salat kan man jo putte "alt" i.

Det enkleste er nok salat, agurk, løk, paprika. Ha over litt matolje, salt og pepper.

Du kan friske opp med tomater, kokt egg, ruccola, skinke m.m. alt ettersom hva du har råd til.

Hadde 60kr.

Isbergsalat med tomat og mais assosierer jeg med 90-tallet, på en ikke-god måte..

Det ble en pose spinatblader, purre, agurk, gressløk (fra hagen), og blokk med fetaost.

Men tar gjerne imot flere tips til billige salatingredienser. Gjerne slike ingredienser man ikke tenker over med en gang! Det med bønner/linser er notert. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I salaten du beskriver hadde det passet fint med ristede hasselnøtter. Man rister dem i ovnen til de er mørke og lukter godt, kjøler dem litt ned, og gnir mellom hendene slik at skallet går av. Så kan de gjerne deles i to med kniv. Kjempegodt til både grønne ingredienser som spinat og purre, og til kremet feta.

Ellers hadde det passet med noe søtlig og gult eller rødt i salaten din, synes jeg. Feks granateplefrø, eller fileter av enten rosa grapefrukt eller appelsin. Appelsiner er jo ikke så dyrt, faktisk. :)

Anonymous poster hash: 60e61...f06
AnonymBruker
Skrevet

Skal på grillfet i kveld, og skal ha med salat til 10 pers.

Lommeboka er VELDIG tom, så hvordan gjør jeg dette billigst mulig?

(Og alikevel godt)

Løvetannblader?

Anonymous poster hash: 2a419...c54

AnonymBruker
Skrevet

I salaten du beskriver hadde det passet fint med ristede hasselnøtter. Man rister dem i ovnen til de er mørke og lukter godt, kjøler dem litt ned, og gnir mellom hendene slik at skallet går av. Så kan de gjerne deles i to med kniv. Kjempegodt til både grønne ingredienser som spinat og purre, og til kremet feta.

Ellers hadde det passet med noe søtlig og gult eller rødt i salaten din, synes jeg. Feks granateplefrø, eller fileter av enten rosa grapefrukt eller appelsin. Appelsiner er jo ikke så dyrt, faktisk. :)

PS: Et tips til som hadde passet enda bedre inn i salaten du beskriver enn sitrus: Vannmelonterninger! Det er helt topp sammen med feta og grønt. Forutsatt av man har nok sitron i vinaigretten. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...