Gå til innhold

rosiner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg oppdaget i dag at det lå en pose med rosinboller på gulvet. det var midt på dagen, og har både en hund og en katt her. det kani teorien være begge. men samtidig så har ikke hunden vært mye aleine inne her. og er ikke den veldig smarte hunden. og katten og har vært inne for seg selv i natt (glemte å silppe hun ut i går kveld), og jeg er nå veldig redd. vet jo at rosiner er farlige for hunder. og jeg trur ikke det er hunden som har tatt det. så da må det være katten. er rosiner farlig for katter, slik det er for hunder?

Anonymous poster hash: ba6ab...dc8
AnonymBruker
Skrevet

Rosiner er giftige for noen hunder og i store mengder for alle.

Min katt elsket rosiner og stjal så fort hun fikk anledning til dette. Ble aldri syk av dette. Hunden min var også glad i rosiner og heldigvis ble hun ikke syk av disse. Men noen hunder kan bli syke av rosiner. Bare se an begge dyrene dine. Påse at tannkjøttet er rosa og friskt og at de ikke får diare og oppkast. Men om rosinene er spist i natt, og begge dyrene dine er friske nå, så kan du nok puste lettet ut.

Anonymous poster hash: 7fb50...c96
Skrevet

Ja det er giftig, akkurat som sjokolade.

AnonymBruker
Skrevet

takk for svar begge to. jeg har regnet ut at det mest sansynlig må være den slu katten som har spist bollene. men samtidig virker det som at begge har det fint. har ikke sett noe forskjell på noen av dyrene. og de virker i fin form. nå vet jeg at problemer kan oppstå ihvertfall opptil 1 døgn seinere, og kanskje lengre. så skal være ops, og følge på med begge dyra. men jeg trur de begge har det fint. og at syndebukken har det fint, og ikke blitt syk av rosinene som ble spist. heldigvis foreløpig.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Leveren til dyr klarer ikke skille ut enzymene som er i bla druer, løk og sjokolade. Akutt leversvikt kan skje selv ved små mengder. Se ann dyrene og ser du tegn på sykdom ring dyrlege. Lykke til

Anonymous poster hash: bb018...d57
AnonymBruker
Skrevet

Leveren til dyr klarer ikke skille ut enzymene som er i bla druer, løk og sjokolade. Akutt leversvikt kan skje selv ved små mengder. Se ann dyrene og ser du tegn på sykdom ring dyrlege. Lykke til

Anonymous poster hash: bb018...d57

ja. har hørt at det er noen sopp i rosiner, som ikke dyr tåler. men varikke helt sikker på om det gjald katter også. men trudde det. og nå fikk jeg det bekreftet, så må følge godt med. men katten virker fortsatt i fin form. heldigvis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...