Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det her er sikkert et kjempedumt spørsmål... Men jeg er i midten av 20 årene og har veldig lyst til å melde meg inn i husfliden og være med på kurs. Søm, hekling, strikking.... Siden jeg skal flytte til ny by tenkte jeg å melde meg på noe kurs for å være sosial og lære litt mer om det jeg liker å holde på med.

Men kikket på bilder på nettsiden og det er jo bare gamle damer som er med på kursene. Har ikke noe imot gamle damer, men hvor sosialt kan det bli for meg?

Noen yngre som har vært med på sånne kurs? Hvordan var det? Var det fler yngre medlemmer der? Evt hvordan blir man tatt imot av damene som ung?:P

Anonymous poster hash: 57198...23d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var leder av mitt lokale husflidslag da jeg var 27. De setter veldig pris på unge medlemmer, for å si det sånn. ;)

Anonymous poster hash: 4a28f...f3a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh det virker så koselig å lære seg håndarbeide!

Jeg har prøvd mange ganger, men får det bare ikke til, annet enn korssting for broderi som liten og strikking av kvadratiske lapper for lappetepper som ung, og så klarte jeg å sy pynteputetrekk av gamle gardiner en gang etter tegning og nøye instruksjon. De ble veldig fine da.

Helst ville jeg kunne strikke noe annet enn merkelige rare ubrukelige skjerf, men nå har jeg gitt opp håndarbeidsdrømmen. Klarer ikke lese strikkeoppskrifter uansett.

Men over til spørsmålet ditt, tja, hvor sosialt?

Jeg var med på tegnekurs med bare eldre enn meg, synes det var helt ok, bortsett fra kurslederen som var litt dominerende personlighet.

Kan være hyggelig med eldre også!

De kommer garantert til å elske deg er hva jeg tror.

Anonymous poster hash: 7db65...855
Skrevet

Det syns jeg du bare skal gjøre! :) Makan til produktiv hobby a gitt.

Skrevet

Ei jeg kjenner har jobba for Husfliden lenge, og hører jo at hun er med i miljøet rundt også -super jente som jeg tror både har lært en hel masse, og som stortrives i et miljø der interessen for det man driver med er viktigere en hvem man er/hvor gammel man er. Synes det er dritfett med sånne miljø jeg, interesser som er uavhengige av alder, kultur og "status" -vanskeligere med golf f.eks, det er jo fortsatt en rikmannssport hvor mange ikke slipper til.

AnonymBruker
Skrevet

Ei jeg kjenner har jobba for Husfliden lenge, og hører jo at hun er med i miljøet rundt også -super jente som jeg tror både har lært en hel masse, og som stortrives i et miljø der interessen for det man driver med er viktigere en hvem man er/hvor gammel man er. Synes det er dritfett med sånne miljø jeg, interesser som er uavhengige av alder, kultur og "status" -vanskeligere med golf f.eks, det er jo fortsatt en rikmannssport hvor mange ikke slipper til.

Det er fint å høre:) Har ikke noe imot om de er eldre jeg, selv om det sikkert hadde vært godt med noen jevnaldrede der og. Men men, er håndarbeidet jeg vil lære og er nå en omgjengelig person. Så får jeg håpe jeg blir tatt godt imot. Folk som holder på med håndarbeid vil vel at tradisjonene skal føres videre og :P

Anonymous poster hash: 57198...23d

• Liker 1
Skrevet

De har sikkert ingenting imot at du blir med. Har vurdert det flere ganger selv. Og nå som strikking etc. er blitt så populært igjen, så skal du ikke se bort ifra at det er noen jevnaldrene der heller. Og eldre damer kan være fine å skravle med de og. For ikke å snakke om hvor mye kunnskap de kan inneha. Kan lære mye der.

Skrevet

Har også vurdert det, men er bare 21 :P Kommer nok til å bli medlem sammen med ei venninne når vi blir litt eldre, da vi begge liker å strikke/hekle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...