Gå til innhold

Hva Gjør jeg når nabo plager meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen kommer inn til meg og bare klager å sier at h*n blir gal og sitter, å ler å tuller. Jeg sier at h*n må gå, men h*n går ikke Før jeg kontakter personalet. Jeg bor på omsorgsbolig og det er I alt 7 boliger I rekke der jeg bor. H*n sier at h*n ikke mener å tøyse å tulle men h*n Gjør det likevel, hele tiden.hva Gjør jeg for å få h*n til å slutte å komme inn til meg å klage om livet sitt å lage grusomme lyder?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si fra til personalet?

Anonymous poster hash: 735e9...654

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med personalet, vel .

Anonymous poster hash: e394e...1ec
Skrevet

Har du ikke lås på døra?

Skrevet

Snakk med personalet, vel . Anonymous poster hash: e394e...1ec

Jeg Gjør det men det nytter ikke. Naboen Gjør meg urolig I hverdagen ved at h*n bare er negativ og grinete og Gjør avvik i leiligheten min ved å brøle å tøysele.

Skrevet

Har du ikke lås på døra?

Jo men jeg kan ikke låse dra Før jeg skal sove på natta fordi personalet kommer innom meg av og til for å hjelpe meg med ting. Da er det tungvint å reise seg for å låse opp dra hele tiden. Og jeg vet ikke alltid hvem som står utforbi h eller men heldigvis har denne naboen en spesiell bankemåte.
Skrevet

Tenkte jeg skulle svare det samme svaret som du har fått.

Er du redd for å være uhøflig siden du ikke låser døren og ikke åpner for han?

Selvom du opplever det tungvindt å gå og låse opp for personalet, bør du gjøre det, hvis du da kke er fysisk syk slik at du ikke greier det. Sannsynligvis vil naboen ta lærdom bare etter en liten uke eller noe sånt av at du har dåren låst hele tiden, og så vil han slutte å komme siden han alltid møter på en låst dør likevel.

Hvis du er i tvil om det er han som står utenfor å banker på, kan du jo høre gjennom døren og spørre hvem det er.

Skrevet

Saken er at jeg ønsker ikke å Være ekkel med naboen ved å si at jeg ikke ønsker mer besøk av h*n men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre mere.

Skrevet

Selvom du opplever det tungvindt å gå og låse opp for personalet, bør du gjøre det, hvis du da kke er fysisk syk slik at du ikke greier det. Sannsynligvis vil naboen ta lærdom bare etter en liten uke eller noe sånt av at du har dåren låst hele tiden, og så vil han slutte å komme siden han alltid møter på en låst dør likevel.

Hvis du er i tvil om det er han som står utenfor å banker på, kan du jo høre gjennom døren og spørre hvem det er.

Foressten så har vel personalet nøkkel selv så de kan låse seg inn?

Skrevet

Jeg er redd for å Være frekk. H*n banker på døra I evigheter og tilslut er jeg nødt til å lukke opp eller rope kom inn men selv om jeg sier det ikke passer kommer h*n alltid inn å klager.

Skrevet

Foressten så har vel personalet nøkkel selv så de kan låse seg inn?

Ja det kom jeg ikke på.

Skrevet

Saken er at jeg ønsker ikke å Være ekkel med naboen ved å si at jeg ikke ønsker mer besøk av h*n men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre mere.

Ja, men du kan si på en høflig måte at du trenger å ha litt pause fra ham, og at du ofte blir lei deg og frustrert når han holder på som han gjør. Kanskje du vil være med ham noen ganger et annet sted enn hos deg i leiligheten? For du føler at du vil være i fred der. Det forstår han nok :)

Skrevet

Ja, men du kan si på en høflig måte at du trenger å ha litt pause fra ham, og at du ofte blir lei deg og frustrert når han holder på som han gjør. Kanskje du vil være med ham noen ganger et annet sted enn hos deg i leiligheten? For du føler at du vil være i fred der. Det forstår han nok :)

Det har jeg prøvd å forklare han men han tar ikke hintet. Han klager å sier at han vil ikke mer og lurer på hva han skal gjøre med livet. Det gidder ikke jeg å høre på, så jeg sier at han kan gå, men han sitter der bare å ler for å provosere meg.

Skrevet

Det har jeg prøvd å forklare han men han tar ikke hintet. Han klager å sier at han vil ikke mer og lurer på hva han skal gjøre med livet. Det gidder ikke jeg å høre på, så jeg sier at han kan gå, men han sitter der bare å ler for å provosere meg.

Det var trist at han tenker sånn og lar det gå utover deg. Men det hjelper nok ikke verken han eller deg at han plager deg og snakker med deg om det. Og du må tenke på deg selv oppi her. Forhåpentligvis får han hjelp av personalet som han kan snakke med om de tankene. Når du synes det er for tungt, er det ikke noe hjelp for han heller å snakke med deg. Du må tenke på deg selv oppi her.

Du sier han ikke respekterer det, men det må han bare. Vær bare hard og ikke verken svar eller lukk opp. Når han erfarer at det er overhode ingen respons fra deg, verken positiv eller negativ, gidder han ikke mer.

Skrevet

Det var trist at han tenker sånn og lar det gå utover deg. Men det hjelper nok ikke verken han eller deg at han plager deg og snakker med deg om det. Og du må tenke på deg selv oppi her. Forhåpentligvis får han hjelp av personalet som han kan snakke med om de tankene. Når du synes det er for tungt, er det ikke noe hjelp for han heller å snakke med deg. Du må tenke på deg selv oppi her.

Du sier han ikke respekterer det, men det må han bare. Vær bare hard og ikke verken svar eller lukk opp. Når han erfarer at det er overhode ingen respons fra deg, verken positiv eller negativ, gidder han ikke mer.

Ok. Han oppfører seg eksemplarisk blant andre folk men han snakker om problemer og at han blir gal til meg og brøler å provoserer meg med lyder jeg så kjempemasse har sagt til ham han ikke trenger å gjøre inni leiligheten min. Jeg har nå gitt beskjed til personalet at de skal si til han at han ikke skal få komme på besøk til meg mer.

Skrevet

Og et problem med ham til er at når jeg har besøk av mamma kommer han inn terrassedøra å blander seg inn I meg og mammas samtaler. Det er grusomt irriterende og så kommer han å banker på hver eneste dag. Noen ganger to ganger til dagen. Hvis jeg ikke roper kom inn så slutter han aldri å banke på døra.

Skrevet (endret)

Personalet må da kunne hjelper deg med dette og han er nok en av de som trenger klar beskjed. Han har ingenting å gjøre i din bolig.

Slutt å vær unnvikende, be han pelle seg vekk og snakk så han skjønner at du mener det. Og lås nå for faen døra og terassedøra.

At det går an å la seg herse sånn med bare fordi dette er i en omsorgebolig. Ta deg sammen!!

Endret av Antoinette
Skrevet

Personalet må da kunne hjelper deg med dette og han er nok en av de som trenger klar beskjed. Han har ingenting å gjøre i din bolig.

Slutt å vær unnvikende, be han pelle seg vekk og snakk så han skjønner at du mener det. Og lås nå for faen døra og terassedøra.

At det går an å la seg herse sånn med bare fordi dette er i en omsorgebolig. Ta deg sammen!!

Jeg har for faen låst dørene. Og faktisk har jeg Vært klar å tydelig med ham.men han tar ikke verken hint eller beskjeder. Han har nå fått beskjed av personalet at han ikke får komme til meg mer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i omsorgsbolig selv, og det er kjempebra at du sier i fra til personalet! Det skal ikke være sånn at folk kan komme og gå som de vil i ditt eget hjem. For det er hjemmet ditt selv om det er i en omsorgsbolig, og skal respekteres deretter. Få høre åssen det går nå som du har sagt i fra til personalet:)

Anonymous poster hash: c68ac...61e
Skrevet

Jeg jobber i omsorgsbolig selv, og det er kjempebra at du sier i fra til personalet! Det skal ikke være sånn at folk kan komme og gå som de vil i ditt eget hjem. For det er hjemmet ditt selv om det er i en omsorgsbolig, og skal respekteres deretter. Få høre åssen det går nå som du har sagt i fra til personalet:) Anonymous poster hash: c68ac...61e

Han har ikke kommet inn mer i dag. Men kjenner jeg han rett så kommer han på døra I morgen å bryter avtalen. Dette har nemlig skjedd Før også. Jeg skal låse dørene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...