Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst å ha et prosjekt en måned eller flere, der jeg bruker lite penger på mat. Har en helt grei økonomi, og betaler ekstra på boliglånet hver måned + at jeg sparer en liten sum. På mat bruker jeg mellom 2000 og 3000 kroner. Driver å bygger opp en god buffer, har et mål om 50 000, og om jeg kan greie å spare litt ekstra så når jeg 50 000 raskere. Noen som har tips til billige middager, og andre gode sparetips for matinnkjøp? Jeg kjøper ikke lunsj på jobb, går sjelden ut og spiser, og er ikke interessert i å spise nudler og bønner en hel måned - men de må gjerne inngå som del av et måltid. Anonymous poster hash: 87561...8df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan spare litt på å spise pasta retter. F.eks. bruke 1 dolmio på 2 middager. Hvis du liker kjøttdeig, så bruk den i 2 eller 3 ganger. Det meste handler om å fordele mater, og kaste mindre mat.

Kjøp litt bedre kvalitet grovt brød som metter, det lønner seg. Leverpostei, makrell i tomat. Jeg kjøper Norvegia ost, men bare pga jeg liker den litt bedre enn de billigste. Du må nesten tenke på at du kan leve med det.

Spis salater til middagen.

Drikk mye vann.

Hold deg unna søtsaker, det tar knekken på økonomien! (og helsen)

Anonymous poster hash: 37460...1d0
Gjest Lille-pus
Skrevet

Kutt ut ferdigretter og ferdigprodukter, som f.eks. Dolmio og butikkbrød.

Du lager mye bedre tomatsaus og brød hjemme på eget kjøkken enn det 'salte skvipet' du får kjøpt i butikken.

Knekkebrød baker du hjemme for en brøkdel av prisen på tilsvarende knekkebrød i butikken.

Ost er innimellom på tilbud, og lagret ost har mer smak enn fersk ost, så når gulost/hvitost/gouda koster 50 kroner kiloen så kjøper du noen blokker og legger nederst i kjøleskapet. Da har du alltid ost tilgjengelig.

Spis mye grønnsaker (sjekk ukens tilbud fra de ulike butikkene) og linser.

Av et par dl linser, en boks tomater, en lime og 2 kinsesiske hvitløk + krydder har du middag i 2 dager.

Ta med matpakke på jobb hvis du ikke vet at du spiser mye billigere i jobbens kantine enn du klarer å lage mat for.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen greie ukesmenyer (som dy handler inn) dom du har lyst å dele?

Anonymous poster hash: 87561...8df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...