AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #1 Skrevet 7. juni 2014 Har du slike i ditt liv? Jeg har ryddet bort slike vampyrer som stjeler energi og krefter og/ eller er ødeleggende på andre måter, fra mitt liv, og jeg råder alle til å gjøre det samme. Hva er kjennetegnene på en slik vampyr for deg? Anonymous poster hash: 8ac83...511
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #2 Skrevet 7. juni 2014 (endret) "Noen mennesker får oss til å sprudle, mens andre suger oss tomme for krefter. Kjenn etter hvordan du føler deg med vedkommende. Mange kan oppleve at det er noe som ikke stemmer, at de blir slitne, irriterte eller i dårlig humør. Det er følelsene våre som sier ifra når noen tapper oss for krefter. Det er lett å bortforklare det, men det er viktig å lytte til følelsene våre. En energityv/energivampyr gjenkjennes ved at vi på en eller annen måte føler at vi er flinke nok, snille nok, strekker til. Men det handler om personen, ikke om deg. Personen har et problem, ikke vi. Spesielt jenter er så selvkritiske, at når noen gir oss dårlig samvittighet, så tar vi det for gitt at det er oss det er noe galt med. Slik beskytter du deg: -Hvis du føler deg støtt eller ubekvem i en situasjon, så ikke tro automatisk at det er deg det er noe galt med. Forhold deg kritisk til det som skjer rundt deg. -Fjern deg fysisk hvis du føler ubehag i selskap med et annet menneske. På avstand er det kanskje lettere å finne ut hva som ikke stemmer. -Sørg for å omgi deg med mennesker som gir deg masse positiv energi. -Sett bestemte, men vennlige grenser. Sett ord på dine behov. -Kjenn dine egne negative følelser, og vær oppmerksom på at du ikke overfører dem til andre på en skjult, ubevisst eller uærlig måte. -Gi deg selv rom i hverdagen til hvile og aktiviteter som gir deg energi og overskudd." Anonymous poster hash: 8ac83...511 Endret 8. juni 2014 av MissStiles 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #3 Skrevet 7. juni 2014 Ja jeg har det, og jeg blir ikke kvitt dem. Dette fordi den ene er psykologen min på dps. Hun er ekstremt negativ og projiserer sitt verdensbilde på meg hver gang jeg er der. Dette drar ut energien min til det punkt at jeg skal forsøke å få bytte behandler. Terapien har helt motsatt effekt, jeg er nede psykisk i 1 uke etter hvert møte. Noen mennesker bare kræsjer man med og når det ikke føles bra i en såpass viktig relasjon, så må man bare forsøke å bytte så man kan komme seg lengst mulig vekk. Det som gjør at jeg føler hun er sånn er at jeg ikke blir kvitt den dårlige følelsen på mange dager etterpå. Kjennetegnet i nære relasjoner på energivampyrer er behov for å kontrollere samtaler, projiserer ekstrem negativitet, lyver og bedrar, baksnakker, spiller spill bak ens rygg, skjuler meninger; åpenlys utfrysning. Og også folk som bare er negative døgnet rundt, slik at det er mitt ansvar å holde samtalene igang og man føler seg som en sosialarbeider. Og også alt slikt som man merker intuitivt, men som de ikke vil åpent og ærlig innrømme. Det at man ikke blir møtt med respekt, at de såkalte kjælemobber, dvs erter for ting som er veldig sårende. Dette er grunnen til at jeg har minimalt med kontakt med mange "gamle, gode " venninner. Jeg ble skremt av styrken i ønskene om sosial posisjonering, viljen til makt og mobbingen og utfrysningen den type venninneforhold skapte i mange, og det ble faktisk verre jo eldre vi ble. Noen mennesker bor det bare ikke så mye fint i når man kikker nærmere etter. Anonymous poster hash: a8c9f...a7f 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #4 Skrevet 7. juni 2014 Nei, fordi jeg lar ikke slike mennesker være en del av livet mitt. "Venner" var lett å kutte ut, familie litt verre - men så absolutt verdt det. Anonymous poster hash: b6652...b86 2
Mrs Smith Skrevet 7. juni 2014 #5 Skrevet 7. juni 2014 Jeg har det ja, men unngår å bruke mye tid med dem og det hjelper veldig!
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #6 Skrevet 7. juni 2014 Svigermor, heldigvis møtes vi ikke så ofte. Hun tror at alt dreier seg om henne, sliter meg ut hver gang vi møtes. Anonymous poster hash: ad799...635
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #7 Skrevet 7. juni 2014 Ja jeg har det, og jeg blir ikke kvitt dem.Dette fordi den ene er psykologen min på dps.Hun er ekstremt negativ og projiserer sitt verdensbilde på meg hver gang jeg er der.Dette drar ut energien min til det punkt at jeg skal forsøke å få bytte behandler.Terapien har helt motsatt effekt, jeg er nede psykisk i 1 uke etter hvert møte.Noen mennesker bare kræsjer man med og når det ikke føles bra i en såpass viktig relasjon, så må man bare forsøke å bytte så man kan komme seg lengst mulig vekk.Det som gjør at jeg føler hun er sånn er at jeg ikke blir kvitt den dårlige følelsen på mange dager etterpå. Kjennetegnet i nære relasjoner på energivampyrer er behov for å kontrollere samtaler, projiserer ekstrem negativitet, lyver og bedrar, baksnakker, spiller spill bak ens rygg, skjuler meninger; åpenlys utfrysning.Og også folk som bare er negative døgnet rundt, slik at det er mitt ansvar å holde samtalene igang og man føler seg som en sosialarbeider.Og også alt slikt som man merker intuitivt, men som de ikke vil åpent og ærlig innrømme. Det at man ikke blir møtt med respekt, at de såkalte kjælemobber, dvs erter for ting som er veldig sårende.Dette er grunnen til at jeg har minimalt med kontakt med mange "gamle, gode " venninner.Jeg ble skremt av styrken i ønskene om sosial posisjonering, viljen til makt og mobbingen og utfrysningen den type venninneforhold skapte i mange, og det ble faktisk verre jo eldre vi ble.Noen mennesker bor det bare ikke så mye fint i når man kikker nærmere etter. Anonymous poster hash: a8c9f...a7f Hva er poenget med å gå til en psykolog som gjør deg verre? Da er det bedre med ingen psykolog.Anonymous poster hash: ad799...635 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #8 Skrevet 8. juni 2014 Har en energityv i livet mitt ja. En venninne som bor en time unna og som maser hele tiden om at vi treffes så sjelden. Hun tar virkelig ikke et hint... Er så deilig når vennskap dør ut av seg selv men hun her har virkelig sugd seg fast. Hun er ekstremt besserwisser og god på retorikk, personlighetene våre fungerer overhodet ikke sammen. På papiret så er jeg langt mer vellykket enn henne men hun klarer likevel å vri det over til at jeg er en taper hver gang vi møtes. Aaarrrgghhh er så møkk lei... Anonymous poster hash: 1353f...3b5 4
Gjest Funky Punk Skrevet 8. juni 2014 #9 Skrevet 8. juni 2014 Uff, har og har hatt noen slike i livet mitt. De har kan kutte ut har jeg kuttet ut. Som moren min og noen venner. Noen er umulig å komme vekk fra uten å måtte gi opp enkelte hobbyer jeg har, og jeg ønsker ikke at andre mennesker skal "tvinge" meg vekk fra ting jeg liker å holde på med, så jeg velger å holde så god avstand jeg kan
Cata Skrevet 8. juni 2014 #10 Skrevet 8. juni 2014 (endret) Ja, jeg har et par - i litt forskjellig grad. Begge er dessverre kolleger, så det er ikke lett å komme unna. Kollega 1 er i utgangspunktet en hyggelig fyr, men han er negativ til alt som skjer på arbeidsplassen og gjør sitt beste for å overføre surmulingen til oss andre. Greit, alt er ikke perfekt til alle tider, men det blir innmari slitsomt å forholde seg til så massiv furting og surmuling fra den kanten når man selv prøver å holde humøret oppe. Kollega 2 gjør det ufrivillig, men pga. at han selv er i en stresset situasjon så gjør han sitt beste for å overføre sitt stress til omgivelsene (les: meg ) ved å hevde at alle oppgaver han er opptatt av er de viktigste og må ha førsteprioritet alltid. Det holder ikke å tilpasse dem så det passer med øvrige oppgaver. Når så ting går for seint så prøver han å gjøre endringer selv, hvorpå han glemmer hva som ble gjort og vi andre må rydde opp. Sistnevnte er vel ikke en klassisk energityv, men har likevel den effekten på meg. På mer generelt grunnlag så er en energivampyr for meg rett og slett noen som krever ting av meg som jeg ikke er i stand til å gi, av en eller annen grunn. F.eks. besserwissere som hele tiden mener jeg burde gjøre andre ting/leve livet på en annen måte osv. Har heldigvis ikke mange av dem i bekjentskapskretsen og de få som har tendenser i den retning møter jeg sjelden så det går greit de gangene vi møtes. Endret 8. juni 2014 av Cata
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #11 Skrevet 8. juni 2014 Ja, dessverre, i mitt tilfelle er det snakk om et familiemedlem som ikke kan "velges bort". Anonymous poster hash: f2377...cfa
plix Skrevet 8. juni 2014 #12 Skrevet 8. juni 2014 Jeg hadde ei, satte strek nå nylig og føler meg allerede som et nytt, bedre menneske 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #13 Skrevet 8. juni 2014 Kun tidsvampyrer - KG og Facebook... Anonymous poster hash: ddfd7...f57
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #14 Skrevet 8. juni 2014 Ja bedre uten psykolog da til deg som nevnte det, men jeg må dessverre gå hele omveien om pasientombudet i denne saken, så blir helt nødt til å møte opp frem til det eventuelt kan byttes. Dette er dps, altså det offentlige tilbudet, og det er ekstremt tungrodd og inkompetent så man må virkelig kjempe for å bli hørt i sin sak. Har hatt møte med advokat, men jeg er redd for at jeg ikke gav godt nok inntrykk overfor de som avgjør klagesakene. Jeg er jo helt uenig i det de gjør og føler meg trykt ned så hisset meg litt opp i møtet mot slutten. Så enn så lenge er jeg 100 % stuck med den inkompetansen til de såkalte behandlere. Offentlig psykiatri er virkelig et MINEFELT hvis man ønsker å tenke litt utenfor boksen når det gjelder behandlingen. Mer medisiner er alltid svaret, og de fokuserer kun på sykdom og det mest negative! blir så oppgitt... Anonymous poster hash: a8c9f...a7f
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #15 Skrevet 8. juni 2014 Ja bedre uten psykolog da til deg som nevnte det, men jeg må dessverre gå hele omveien om pasientombudet i denne saken, så blir helt nødt til å møte opp frem til det eventuelt kan byttes. Dette er dps, altså det offentlige tilbudet, og det er ekstremt tungrodd og inkompetent så man må virkelig kjempe for å bli hørt i sin sak. Har hatt møte med advokat, men jeg er redd for at jeg ikke gav godt nok inntrykk overfor de som avgjør klagesakene. Jeg er jo helt uenig i det de gjør og føler meg trykt ned så hisset meg litt opp i møtet mot slutten. Så enn så lenge er jeg 100 % stuck med den inkompetansen til de såkalte behandlere. Offentlig psykiatri er virkelig et MINEFELT hvis man ønsker å tenke litt utenfor boksen når det gjelder behandlingen. Mer medisiner er alltid svaret, og de fokuserer kun på sykdom og det mest negative! blir så oppgitt... Anonymous poster hash: a8c9f...a7f Hvorfor kan du ikke bytte til privat psykolog med avtaleordning? Det er jo like billig. Anonymous poster hash: f40f2...ac8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #16 Skrevet 9. juni 2014 Takk til alle for at dere deler av deres erfaringer, og takk for at vi kan lære av hverandre og inspirere hverandre til å gjøre noe for å få det bedre! Anonymous poster hash: 8ac83...511
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #17 Skrevet 9. juni 2014 moren min og søsteren min. En grunn til at jeg søkte studer i andre byer nå som jeg faktisk straks er ferdig med skolen Anonymous poster hash: caa1f...331
^littletoomuch Skrevet 9. juni 2014 #18 Skrevet 9. juni 2014 Jeg hadde ei. Vi var kollegaer, så hun var vanskelig å bare ignorere. Hun ville og være venninne på fritiden. Til slutt klarte jeg ikke mer og priser den dagen jeg sluttet i jobben. Da kom jeg meg unna på dagen!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #19 Skrevet 9. juni 2014 Har faktisk flere og har hatt enda flere når jeg kjenner/tenker etter. De må føle dragning mot meg tydeligvis! Anonymous poster hash: a8c9f...a7f
QueenOfTheSidewalk Skrevet 9. juni 2014 #20 Skrevet 9. juni 2014 Hadde 2, nå har jeg bare 1 med begrenset kontakt, har nesten kuttet ut henne også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå