Gå til innhold

Sløsende bekjent har over lengre tid sutret og klaget over dårlig råd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har hun fortalt at hun ønsker å spise dårlig med mat for å kunne skeie ut og sløse bort pengene sine på luksus (2-3000 ut av vinduet pr mnd)

Hvorfor drev hun da på med denne sutringen sin?

Har du også slike bekjente?

Anonymous poster hash: e1a1d...306
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun sier at hun vil spare på mat utgifter og heller investere dem andre steder? Er det så sløste da? Høres planlagt ut spør du meg..

Skrevet

Hvorfor i helvete bryr du deg om en bekjent sin økonomi?

• Liker 1
Skrevet

Det er jo hennes valg, jeg ser ikke problemet?

AnonymBruker
Skrevet

Hun sier at hun vil spare på mat utgifter og heller investere dem andre steder? Er det så sløste da? Høres planlagt ut spør du meg..

Det er ikke akkurat investeringer...

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i helvete bryr du deg om en bekjent sin økonomi?

Det er jo hennes valg, jeg ser ikke problemet?

Spørsmålet fra meg var:

"Hvorfor drev hun da på med denne sutringen sin?"

Hun gjorde ikke annet enn å klage på hvor lite penger hun hadde hver gang vi snakket sammen, og sutret over hvor lite penger hun hadde og hvor synd hun syntes på seg selv for at hun måtte spise xxx hele helgen pga pengemangel. Jeg hadde ikke ønske om å bli pådyttet info om hennes økonomi.

Sutringen var problemet.

Jeg har btw løst problemet :)

• Liker 1
Skrevet

Spørsmålet fra meg var:

"Hvorfor drev hun da på med denne sutringen sin?"

Hun gjorde ikke annet enn å klage på hvor lite penger hun hadde hver gang vi snakket sammen, og sutret over hvor lite penger hun hadde og hvor synd hun syntes på seg selv for at hun måtte spise xxx hele helgen pga pengemangel. Jeg hadde ikke ønske om å bli pådyttet info om hennes økonomi.

Sutringen var problemet.

Jeg har btw løst problemet :)

jeg syns du fremstår som litt dømmende ovenfor valg din venninne tar,men jeg hadde heller ikke spart på mat, for å kjøpe dyre smykker for eksempel, men jeg hadde heller ikke brydd meg hvis andre gjorde det. hun sutrer ikke fordi hun er dum, hun sutrer fordi hun skulle ønske at hun hadde mer penger til de tingene hun ønsker seg

AnonymBruker
Skrevet

jeg syns du fremstår som litt dømmende ovenfor valg din venninne tar,men jeg hadde heller ikke spart på mat, for å kjøpe dyre smykker for eksempel, men jeg hadde heller ikke brydd meg hvis andre gjorde det. hun sutrer ikke fordi hun er dum, hun sutrer fordi hun skulle ønske at hun hadde mer penger til de tingene hun ønsker seg

Hun har sutret svært mye over at hun måtte spise xxx, selv om hun valgte det selv. Hun løy ofte tidligere, og sa at hun hadde så mye regninger og at det var derfor at hun måtte spise xxx, og hun fortalte ofte at hun ofte måtte låne penger fra bekjente fordi hun manglet penger.

Nå fortalte hun om den egentlige grunnen til at hun hadde "dårlig råd": at hun velger luksus på andre områder og i tillegg velger å kaste mye penger ut av vinduet. Jeg mener ikke at hun sutrer fordi hun er dum. Kanskje hun har lagt seg til en vane med å sutre for å få låne penger? Hun har lånt penger av meg en gang.

Lån er ikke noe jeg har anledning til å hjelpe henne med flere ganger, og det har jeg fortalt til henne. Hvorfor hun allikevel sutrer til meg, forstår jeg ikke.

Hun er negativ på andre måter også og virker som en energivampyr. Men som sagt; jeg har løst problemet :) Vampyrer må ryddes bort.

Allikevel er det interessant å høre deres synspunkter om grunner for at mennesker i slike/ lignende situasjoner sutrer, og i tillegg ofte lyver og er negative på andre måter i tillegg.

Skrevet

Hun har sutret svært mye over at hun måtte spise xxx, selv om hun valgte det selv. Hun løy ofte tidligere, og sa at hun hadde så mye regninger og at det var derfor at hun måtte spise xxx, og hun fortalte ofte at hun ofte måtte låne penger fra bekjente fordi hun manglet penger.

Nå fortalte hun om den egentlige grunnen til at hun hadde "dårlig råd": at hun velger luksus på andre områder og i tillegg velger å kaste mye penger ut av vinduet. Jeg mener ikke at hun sutrer fordi hun er dum. Kanskje hun har lagt seg til en vane med å sutre for å få låne penger? Hun har lånt penger av meg en gang.

Lån er ikke noe jeg har anledning til å hjelpe henne med flere ganger, og det har jeg fortalt til henne. Hvorfor hun allikevel sutrer til meg, forstår jeg ikke.

Hun er negativ på andre måter også og virker som en energivampyr. Men som sagt; jeg har løst problemet :) Vampyrer må ryddes bort.

Allikevel er det interessant å høre deres synspunkter om grunner for at mennesker i slike/ lignende situasjoner sutrer, og i tillegg ofte lyver og er negative på andre måter i tillegg.

Oh,var vel du som laget den andre tråden og :P Skjønner hva du mener , for mye negativitet sliter folk ut..

Skrevet

Har også en sånn venninne. Vi har vel cirka like dårlig råd begge to, men hun klager mye over det. Men likevel har hun råd til å drikke HVER helg, og i tillegg spare hver måned til en buffer. Den bufferen bruker hun også kun til å unne seg selv ting og ting til hjemmet. En gang manglet hun 200,-på husleia, og vegret seg skikkelig for å ta fra sin egen buffer.. Hadde det vært bsu-konto eller noe viktig hun sparte til, hadde jeg skjønt det men..

Hun er også typen som sitter på fest å sier hun er blakk når alle begynner å gjøre seg klar til å dra på by'n, for da vet hun at de andre vil overtale henne til å bli med. Så på byen bruker hun ingen penger på drikke, men snylter heller på de andre og spytter inn en hundrings i sjåfør hjem.. Utrolig irriterende..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...