Gå til innhold

fant noen kattunger i går kveld.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men nei jeg fant dem ikke langs veien eller noe, de var i en hage sammen med kattemor og det sto et kattehus,med foringsautomat og vann utenfor huset. Det som jeg reagerer på her er at man ikke steriliserer katten sin som da resulterer i kattunger å så gidder de ikke ha dem inne en gang?

Tipper at kattungene er ca 4 uker, så sånn ut på bilder og filmer osv jeg har sett av kattunger på nettet.

De som har kattemoren bryr seg jo tydeligvis da de er mat osv til dyret sitt,men håper bare ikke det er en sak hvor de har dratt på ferie og fyllt om i foringsautomaten, så hang lapp på døren deres med beskjed om de burde ta kattungene inn (råd fra dyrebeskyttelsen) og så skal jeg dra dit hver dag for å se at kattungene har det greit og om de har tatt vekk lappen og altså er hjemme.

Skal bort dit i dag og ta bilder av kattungene,kan fort bli kleint hvis naboene ser meg luske rundt i hagen så er litt usikker på om jeg burde spør en nabo hvis jeg treffer en og spør om de har reist bort? for i går kveld virka det ikke som det var noen hjemme i huset hvor kattene bodde..

Noen som har vært borti lignende situasjon? Finner man dem ute i det fri er det jo "lett" for da kan man jo bare redde dem å ta dem med seg med en gang.

Anonymous poster hash: 3a1be...b35
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selv om de har mat og kattehus ute, så betyr det ikke at de ikke er inne. Og for alt du vet, kan dette være en planlagt avl.

Ja det er virkelig bra at folk bryr seg om dyr. Vi MÅ ha slike mennesker. Men vi trenger ikke å gå på heksejakt. Er eiere hjemme og tar vare på kattene, så la det ligge. Finn heller noen som virkelig trenger hjelp.

Anonymous poster hash: 2226a...1e0
  • Liker 4
Skrevet

Selv om de har mat og kattehus ute, så betyr det ikke at de ikke er inne. Og for alt du vet, kan dette være en planlagt avl.

Ja det er virkelig bra at folk bryr seg om dyr. Vi MÅ ha slike mennesker. Men vi trenger ikke å gå på heksejakt. Er eiere hjemme og tar vare på kattene, så la det ligge. Finn heller noen som virkelig trenger hjelp.

Anonymous poster hash: 2226a...1e0

Om de tar vare på kattene da. Det er jo det TS skal finne ut av?

Men; helt enig altså. Og jeg ville nok observert litt ja. Er de på ferie og pus med kattunger er ute, så er jo det ganske merkelig.

• Liker 2
Skrevet

Ja jeg forstår godt hva du mener, at denne situasjonen ikke trenger å blåses opp til noe større enn den er, men satte nå en lapp utenfor hvor det stå fint forklart at de ikke burde være ute osv. Men kjenner at jeg blir litt provosert når folk bare har dem ute på en måten,for vil man ikke at kattungene skal bli vant til mennesker slik at de kan få gode hjem? Eller vil man bare at de likesågodt kan bo ute, så forsvinner de av seg selv når de blir eldre og parrer seg med alle katter i nabolaget som igjen resulterer i mengder med ville katter... forstår du problemstillingen? håper at dette ikke er et sånnet tilfelle! Eller et tilfelle av at vi tar oss en liten tur til syden og fyller på matautomaten...

• Liker 2
Skrevet

ja, det er jeg som er TS;)

Skrevet

Er kattemoren tam? Kan det være løskatter?

Skrevet

Det er ikke løskatter når de har satt ut mat og har kattehus utenfor døra tenker jeg,får jo inntrykk av at hun bor der. Moren ble jo litt skeptisk for kjæresten min hoppet over et gjerde for å se om de hadde mat, og da løp kattungene og gjemte seg mens hun gikk litt bort, men ble ikke livredd så virker jo som en tam katt.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bra. Ta bilder og send beskjed til Dyrebeskyttelsen. De kan ikke gjøre noe, men de kan snakke med eier og gi råd og forklare. Du kan gjerne sende bekymringsmelding til mattilsynet også.

Anonymous poster hash: 91585...9f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars kattunger. Hvem som helst kan jo hoppe over gjerdet og angripe/ta de kattungene. Hunder, rovdyr og menneskepakk.

Anonymous poster hash: 39fd0...370
  • Liker 2
Skrevet

Ikke bra. Ta bilder og send beskjed til Dyrebeskyttelsen. De kan ikke gjøre noe, men de kan snakke med eier og gi råd og forklare. Du kan gjerne sende bekymringsmelding til mattilsynet også.

Anonymous poster hash: 91585...9f8

Er allerede i kontakt med dyrebeskyttelsen via min kontakt person (vi er fosterhjem for dyrebeskyttelsen). Så vi hengte opp lapp på døra dems på vegne av dem,de sa hva vi skulle skrive og signerte med deres navn.

Heldigvis så er det gjerde rundt hele hagen og på den ene siden er det en blindgate og på oppsiden av huset er det liksom en forhøyning så tror ikke de kommer opp på den gaten der, virker ikke spesielt traffikert da gaten er smal og man ikke kan kjøre særlig fort, heldigvis!

Men skal ned å ta noen bilder hvis jeg får til av dem, så får db se hva de tenker om det hele. Men hvis jeg eventuelt skulle stå der i hagen og ta bilder og det kommer noen naboer synes dere da jeg burde spør dem om eiere er dratt på ferie hvis det ser ut som det ikke er noen hjemme i dag heller? Eller bli det dumt?

Skrevet

har hølja ned her i Bergen i natt og akkurat nå, tror dere kattemoren gjemmer ungene en trygg og varm plass? Fatter bare ikke at normale oppegående mennesker lar katten og kattungene bo ute...har lyst til å dra bort dit å se hvordan de har det i dag..

• Liker 2
Skrevet

Siden du vet hvor de bor, kan du ikke bare søke de opp på nettet og ringe dem?

• Liker 1
Skrevet

har hølja ned her i Bergen i natt og akkurat nå, tror dere kattemoren gjemmer ungene en trygg og varm plass? Fatter bare ikke at normale oppegående mennesker lar katten og kattungene bo ute...har lyst til å dra bort dit å se hvordan de har det i dag..

Katter greier seg fint i regnvær selv om de ikke er villkatter. Den katta du nevner er nok ikke alene om å være skogskatt som bor ute ;)

Skrevet

En liten oppdatering på de som bryr seg. Fikk klappet kattemoren her i iforgårs og jeg fikk sjokk! Katten er langhåret så var ikke lett å se at hun var tynn,men når jeg klappet henne kjente jeg hele ryggraden og hun var beinete i nakken (begynner å mistenke at hun ikke har noe hjem, noe er ihvertfall veldig galt for hun var drittynn:(så det kan ikke være hun den maten og uthuset er til?)

Så nå skal vi finne ut om hun har eiere og hvis hun ikke har det tror jeg nok DB tar hun og kattungene bort fra gata:)

Matet hun litt når jeg var bortom i dag og hun var veldig sulten!

Går det an at folk setter mat ut til sine egne katter og de andre kattene i nabolaget ikke tørr å spise av det? Ser at mange i nabolaget har katter så det kan jo være en annen katt uthuset og maten er til.. Ikke nok med det så synes jeg at magen hennes var litt rundt i forholdt til hvor tynn hun var,så håper IKKE hun er gravid igjen :(

Skrevet

Takk for tilbakemeldingen! Håper det ordner seg!
Flink du er som matet pusen, hørtes ut som hun trengte det!

Skrevet

Takk for tilbakemeldingen! Håper det ordner seg!

Flink du er som matet pusen, hørtes ut som hun trengte det!

Ja huff, må ta med meg mye mer mat i morgen.. Jeg fikk så vondt av henne, de usikre øyene og den pjuskete pelsen. Jeg forstår og kommer aldri til å forstå hvorfor mennesker med en velfungerende hjerne kan drite i dyrene sine og la dem bli beinrangler som føder masse kattunger i hytt og pine...

• Liker 1
Skrevet

Ja huff, må ta med meg mye mer mat i morgen.. Jeg fikk så vondt av henne, de usikre øyene og den pjuskete pelsen. Jeg forstår og kommer aldri til å forstå hvorfor mennesker med en velfungerende hjerne kan drite i dyrene sine og la dem bli beinrangler som føder masse kattunger i hytt og pine...

Skjønner ikke jeg heller :(

Skrevet

Ikke for å undervurdere situasjonen eller noe, men katten min har unger på 5 uker (inne seff). Hun er radmager selv om hun fores med royal canin babycat fór, både vått og tørt, amminga tar på for katter og.. Så det kan være hun får nok mat, selv om hun virker sulten! Bare min erfaring..

Skrevet

Ikke for å undervurdere situasjonen eller noe, men katten min har unger på 5 uker (inne seff). Hun er radmager selv om hun fores med royal canin babycat fór, både vått og tørt, amminga tar på for katter og.. Så det kan være hun får nok mat, selv om hun virker sulten! Bare min erfaring..

Jeg forstår hva du mener, leste i en kattebok at de spiser sånn 2 ganger mer når de dier. Men uansett, hun er jo pjuskete/flokete i pelsen og ungene vil jo ikke få noen hjem når de ikke blir vant med mennesker? I tillegg så var hun såpass tynn at om hun hadde en eier som hadde klappet henne og brydd seg måtte den personen tatt henne inn slik at hun kunne få ekstra mye mat, var bekymringsfullt tynn når man kjenner hele ryggraden og beina stakk ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...