Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes dette er litt flaut å ta opp med kjæresten min og familien så jeg spør her. Jeg er en veldig sosial jente som har mange bekjentskaper, det siste året har jeg jobbet mye og har ikke fått vært så sosial som før, men prøver likevel å ta vare på mine venner. Har sagt nei til avtaler tidligere pga jobb når noen av mine venninner har spurt..

Mine nærmeste venner på 6 stk har de siste ukene og månedene funnet åå ting sammen uten meg, blir heller aldri invitert på noe. Får snaps pg ser på sosiale medier at alle er sammen uten meg. De vet jeg ikke jobber så mye nå og at jeg ellers er med folk, har mange å være sammen med utenom de, men det er jo de jeg anser som mine nærmeste. Synes det er skikkelig kjipt og trist at de ikke inviterer meg fordi jeg føler det virker som de ikke ønsker mer kontakt. Har spurt hun ene, men hun sier bare at "de ikke tenker noe over det". Synes det var litt rart å si egentlig...

Men har noen tips til hva jeg kan gjøre? Ta mye mer intiativ selv fremover og se om det blir bedre eller glemme det og fokusere på andre venner?

Anonymous poster hash: 8065a...7da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var du veldig inne i gjengen før eller lot de deg bare henge på?

Anonymous poster hash: f3b50...5d6
  • Liker 1
Skrevet

De har blitt vant til at du sier nei. Sier man nei for ofte blir man fasa ut. Du må selv ta initiativ for å komme inn i gjengen igjen.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det virker rart å prioritere overtidsjobbing fremfor venner i et helt år. Kanskje de tenker at du har andre verdier enn dem, at du er en streber og at du ikke verdsetter dem.

Anonymous poster hash: 0682e...d28
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet veldig mye ett år for å spare opp til EK, noe de visste veldig godt. Har alltid hatt god kontakt med de og vi har alltid hengt sammen enkeltvis eller i gruppe. Jeg er veldig lei meg nå for å ha prioritert jobb, men jeg ønsket å kjøpe bolig og fikk ikke hjelp hjemmefra eller andre steder , derav jobbingen. Nå ser jeg at det kanskje ikke var verdt det, er bare 21 år.. Savner de veldig!

Skrevet

Jeg jobbet veldig mye ett år for å spare opp til EK, noe de visste veldig godt. Har alltid hatt god kontakt med de og vi har alltid hengt sammen enkeltvis eller i gruppe. Jeg er veldig lei meg nå for å ha prioritert jobb, men jeg ønsket å kjøpe bolig og fikk ikke hjelp hjemmefra eller andre steder , derav jobbingen. Nå ser jeg at det kanskje ikke var verdt det, er bare 21 år.. Savner de veldig!

Fortell dem det :-) At du savner dem, og at du vil bruke mer av tiden din sammen med dem.

• Liker 3
Skrevet

De regner vell med at du tar kontakt nå for å høre rundt planene for dagen/helga om du har lyst til å finne på noe.

Det er jo ikke rart det når du til stadighet har måttet takke nei til ting, samt at du har vært mye asosial i det siste. Så ring/send melding og hør selv, fremfor å være hjemme å forte pga de ikke tar initiativ. Gjør det selv i en periode så går det nok bra, og det vil bli til det vanlige igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg kvier meg sånn og synes det er ubehagelig å ta intiativ med dem enn de andre vennene mine. Har ingen problem med å ta kontakt med andre venner, men det føles nesten som jeg har en sperre for disse jentene som jeg har kjent i over 15 år. Veldig rart! Tror jeg er litt redd for å bli avvist av de, at de ikke vil ha kontakt med meg, men det vet jeg jo ikke før jeg har prøvd!

Skrevet

De har jo invitert deg ofte og du har sagt nei, kan være at de sitter og tenker at nå er du fri,men du har ikke tatt noe initiativ, så da vil ikke de heller gjøre det. Dette er virkelig noe du må ta opp med dem, det er ikke sikkert de mener vondt, for det høres ut som om du har vært mye borte.

Jeg har en venninne som også var sånn,og jeg tok lite initiativ rett og slett fordi jeg egentlig ikke skjønte timeplanen hennes, og selv om hun "sa" at hun er fri fremover,betydde det jo litt jobbing uten at jeg visste når det var, da forventet jeg å høre fra henne. Det er den som er mest opptatt som må være flinkest til å gi beskjed.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er EK?

Andre som ikke lever i din verden kan ikke vite sånt.

Skrevet

Hva er EK?

Egenkapital til bolig.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er EK?

De fleste vet hva EK står for....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De har blitt vant til at du sier nei. Sier man nei for ofte blir man fasa ut. Du må selv ta initiativ for å komme inn i gjengen igjen.

Enig i dette. Det er slik det blir.

Anonymous poster hash: d223b...220

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en veninne i vår gjeng som har fallt ut. Hun hadde alltid en unnskyldning for å ikke komme, og visst hun sa at hun kunne komme så avlyste hun alltid i siste liten. Til slutt gadd vi faktisk ikke invitere henne lenger. Nå var ikke dette pga jobb da, men om hun hadde forklart seg og begynt å ta iniativ igjen så hadde vi helt klart godtatt det. Vi er jo glad i hun. Men det er ikke noe gøy å drive å invitere folk som sier nei et helt år. Da føler man seg ekstremt nedprioritert.

Anonymous poster hash: cb83f...a2b

• Liker 1
Skrevet

Enig i at der er det at du sier nei.....

Gjest alegria
Skrevet

Dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...