Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke vanligvis den som skriver anonymt, men denne orker jeg bare ikke ta med nicket mitt.. Det er for fælt for meg..

Jeg var invitert til voers og middag hos min søster sammen med vår andre søster. Vi skulle feire bursdagen min på etterskudd, noe det var dem som insisterte på.

Jeg har for 6 mnd siden kommet ut av et vanskelig forhold som var veldig langt og som var både fysisk og psykisk farlig og vondt. De vet såklart dette.

Like etter jeg ble singel hadde jeg en liten utskeielse med en mann jeg møtte gjennom nettdating. Og det var kun meningen at vi to, single skulle møtes for å ha sex og ha et slags sex-vennskap. Det ble derimot med den ene gangen da jeg flyttet, og det var dumt men sånn ble det bare.

Etter dette har jeg ikke hatt sex med noen siden jeg ikke har vært klar for det og hatt det ikke greit etter bruddet. Søstrene mine vet dette også.

Jeg har derimot datet et par stk fast, men aldri gått videre med det til det fysiske.

I går da vi satt å drakk noen glass med vin, (ingen var veldig fulle) kom det fra søsteren min: "Hvor mye fikk du forresten for å gjøre det der med han fyren på det hotellrommet?" Jeg fikk såklart hakeslepp til tusen av dette og sa på en rolig, men sint måte, at for det første det var hjemme hos han..

OG for det andre, hva fader var det hun akkurat hadde spurt meg om??

-Om jeg hadde SOLGT meg??

Jeg kan ærlig si at jeg aldri i mitt liv har blitt så sjokkert.. Jeg har aldri oppført meg løst bortsett fra den ene gangen, det VET hun også..

Så jeg skjelte henne ut etter noter, men det endte bare med krangel såklart.. Og ingen bytur..

Hun mener at hun hadde rett til å "spøke" med meg om dette, fordi jeg sikkert kom til å gjøre dette flere ganger..

Hun har da vel ingen rett til å si slike ting til meg?? Hun er gift og skal liksom være den høymoralske av oss hun da??

Jeg kan ærlig si at jeg ikke vet om jeg kan se søsteren min i øynene igjen etter dette..

Og at jeg er sinnsykt skuffet også over at andre søsteren min ikke tok meg i forsvar..

Jeg får på følelsen av at noe essensielt er ødelagt i forholdet vårt...

Får bare lyst til å gråte og ikke prate med henne mere noen ting som helst...

Anonymous poster hash: 0042c...c77
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun er åpenbart ufattelig kjip som person, spesielt med begrunnelsen hun bruker for å si noe sånn degraderende.

Samtidig tror jeg du lar dette gå vel mye inn på deg, hun har jo åpenbart ikke antenner.

Anonymous poster hash: e1d35...02e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det faktisk ble sagt i en spøkefull tone syns jeg du overreagerer. Jeg og mine smstre kan fint snakke slik oss imellom. Jeg "mobber" min søster for et ONS. Hun "mobber meg fordi jeg kun har hatt en partner på mine 11 år som seksuelt aktiv (min mann), og sier at jeg skal være glad jeg har ham, for det er vel ingen andre som vil.

Hvis hun sa det i en ondskapsfull tone er det dårlig gjort, men jeg syns likevel ikke at det er noe å ta så voldsomt på vei for. Du kunne like gjerne tullet det bort, hatt en fin kveld, og heller ta opp med henne en annen dag at du ikke ønsker at hun "spøker" med slikt.

Anonymous poster hash: afb4c...1b5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hun er teit og du overreagerer. Seriøst - kan da ikke vurdere et søsterforhold over noe slikt.

Anonymous poster hash: 0c29a...e36

• Liker 7
Skrevet

Noen folk må slenge ut kommentarer for å virke bedre selv. Ikke ta deg nær av det

Skrevet (endret)

Det var jo teit sagt, men du var vel kanskje litt vel nærtagende? Jeg hadde ikke reagert på en sånn kommentar fra min søster/nære venn, for det i 9/10 tilfeller hadde vært en spøk.

En dårlig spøk vel og merke, men ingenting å overreagere sånn for.

Endret av skyflakes
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men om man spøker med noe som da tydelig er veldig sårt, så ville i alle fall jeg lagt meg flat og bedt om unnskyldning. Det er ikke noe moro når den som blir tullet med ikke kan le med.

Etter et forhold med fysisk og psykisk mishandling er man gjerne så nedbrutt at man "mangler beskyttelse".

TS, jeg synes ikke du skal bryte - men prøve å forklare enda en gang at du har det vondt, at du ble såret og ikke er sterk nok til at det tulles med deg ennå? Om hun ikke forstår, så kanskje du bør vurdere å beskytte deg selv til en viss grad. Jeg håper du har noen å snakke med det du opplevde om og få bearbeidet det?

Anonymous poster hash: 88545...750
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg er ikke vanligvis den som skriver anonymt, men denne orker jeg bare ikke ta med nicket mitt.. Det er for fælt for meg..

Jeg var invitert til voers og middag hos min søster sammen med vår andre søster. Vi skulle feire bursdagen min på etterskudd, noe det var dem som insisterte på.

Jeg har for 6 mnd siden kommet ut av et vanskelig forhold som var veldig langt og som var både fysisk og psykisk farlig og vondt. De vet såklart dette.

Like etter jeg ble singel hadde jeg en liten utskeielse med en mann jeg møtte gjennom nettdating. Og det var kun meningen at vi to, single skulle møtes for å ha sex og ha et slags sex-vennskap. Det ble derimot med den ene gangen da jeg flyttet, og det var dumt men sånn ble det bare.

Etter dette har jeg ikke hatt sex med noen siden jeg ikke har vært klar for det og hatt det ikke greit etter bruddet. Søstrene mine vet dette også.

Jeg har derimot datet et par stk fast, men aldri gått videre med det til det fysiske.

I går da vi satt å drakk noen glass med vin, (ingen var veldig fulle) kom det fra søsteren min: "Hvor mye fikk du forresten for å gjøre det der med han fyren på det hotellrommet?" Jeg fikk såklart hakeslepp til tusen av dette og sa på en rolig, men sint måte, at for det første det var hjemme hos han..

OG for det andre, hva fader var det hun akkurat hadde spurt meg om??

-Om jeg hadde SOLGT meg??

Jeg kan ærlig si at jeg aldri i mitt liv har blitt så sjokkert.. Jeg har aldri oppført meg løst bortsett fra den ene gangen, det VET hun også..

Så jeg skjelte henne ut etter noter, men det endte bare med krangel såklart.. Og ingen bytur..

Hun mener at hun hadde rett til å "spøke" med meg om dette, fordi jeg sikkert kom til å gjøre dette flere ganger..

Hun har da vel ingen rett til å si slike ting til meg?? Hun er gift og skal liksom være den høymoralske av oss hun da??

Jeg kan ærlig si at jeg ikke vet om jeg kan se søsteren min i øynene igjen etter dette..

Og at jeg er sinnsykt skuffet også over at andre søsteren min ikke tok meg i forsvar..

Jeg får på følelsen av at noe essensielt er ødelagt i forholdet vårt...

Får bare lyst til å gråte og ikke prate med henne mere noen ting som helst...

Anonymous poster hash: 0042c...c77

For en drittkjerring. Og attpåtil være så frekk å si at hun har rett til å spøke om det. Sånne folk er så jævlige. Det er sånne som og kan si at man ikke har rett til å bli lei seg/fornærmet over ting de sier fordi... da eier man ikke mye empati.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper hun er misunnelig på deg som kunne ha uforpliktet sex, mens hun er "stuck" med samme kuk i ekteskapet.......

Anonymous poster hash: 5a73c...4a2
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts, du vet jo best hvordan hun mente det. Var det en dårlig spøk, eller sa hun det for å være en bitch?

Hvis det var for å være en bitch så tror jeg at jeg hadde minimert kontakten med henne... Du har hatt en veldig vanskelig tid og hun prøver å trø på deg, det blir bare så feil.

Anonymous poster hash: 7107b...da9
  • Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Vanskelig å vite om dette er ugreit eller ikke da det kommer an på situasjonen og hvordan det ble sagt.

Jeg og venninnene mine kan tulle med hverandre og kalle hverandre horer og tøser i visse settinger og bare le av det.

Virker som en kombinasjon av feil timing, stemning og overreaksjon?

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Kan hende det var spøkefullt ment. Men det jeg reagerer på er at når ts ble lei seg pga kommentaren. Så istedet for å si unnskyld så kommer hun med at dette har jeg rett til å spøke om. Hun driter i at ts ikke likte spøken. Akurat som om spøken var til pass for henne. Det var det som var bitchy.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tipper hun er misunnelig på deg som kunne ha uforpliktet sex, mens hun er "stuck" med samme kuk i ekteskapet.......

Anonymous poster hash: 5a73c...4a2

Æg tenkt på det samme..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men sa hun det alvorlig eller på fleip?

Jeg ser ikke hvorfor dette er utpreget "sårt" - ting er "såre" når det ligger en sannhet i det eller fordi det ikke er noe man er klar til å prate om. Bruddet du hadde er selvsagt sårt, men det er en annen sak. Du har ikke hatt sex for penger og hadde tydeligvis ikke folelser for denne fyren, så jeg ser ikke hvorfor det er forbudt å fleipe med det.

Mulig dere har et annet soskenforhold men jeg trodde de fleste kunne fleipe med hverandre. Dersom man er usikker på om du er fleip eller et genuint spm. kan det lett avklares og man kommer seg videre.

Hun har muligens dårlig timing eller litt dårlige antenner men jeg synes absolutt du overreagerer.

Anonymous poster hash: 568ff...698
Gjest BettyBoop
Skrevet

Men sa hun det alvorlig eller på fleip?

Jeg ser ikke hvorfor dette er utpreget "sårt" - ting er "såre" når det ligger en sannhet i det eller fordi det ikke er noe man er klar til å prate om. Bruddet du hadde er selvsagt sårt, men det er en annen sak. Du har ikke hatt sex for penger og hadde tydeligvis ikke folelser for denne fyren, så jeg ser ikke hvorfor det er forbudt å fleipe med det.

Mulig dere har et annet soskenforhold men jeg trodde de fleste kunne fleipe med hverandre. Dersom man er usikker på om du er fleip eller et genuint spm. kan det lett avklares og man kommer seg videre.

Hun har muligens dårlig timing eller litt dårlige antenner men jeg synes absolutt du overreagerer.

det er lov å ikke synes en spøk er morsom.
AnonymBruker
Skrevet

det er lov å ikke synes en spøk er morsom.

Ja og da sier man det men legger det bak seg. Man anerkjenner likevel at det var det det var, og ikke ramme alvor.

"Kan ikke se henne i oynene" er en vanvittig overreaksjon.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Ja og da sier man det men legger det bak seg. Man anerkjenner likevel at det var det det var, og ikke ramme alvor.

jeg skjønner ts godt jeg når søstra bare fortsatte å være bitch istedet for å si unnskyld etterpå.
AnonymBruker
Skrevet

Ja, TS sa jo ifra, men søsteren hennes sa ikke beklager for at den spøken var sårende. Søsteren hennes bare fortsatte og mente hun hadde rett til å spøke med TS om dette. Det er søsteren hennes som ikke ga seg. Jeg synes det er slemt og bare dra spøken lenger og lenger ut når den rammede part har fortalt at spøken ikke er noe morsom og faktisk sårende.

Anonymous poster hash: a31f0...0cb

Skrevet

Kun utfra det du skriver her, synes jeg du er fryktelig nærtagende og at du overreagerte voldsomt i situasjonen.

Samtidig burde din søster ha sagt unnskyld da du sa til henne at dette ikke var kjekt for deg. Men du skulle ikke ha tatt på deg kranglestemmen. Burde burde ;)

Snakk med henne på en ordentlig måte uten å bli kranglete og sur, så ordner det seg sikkert.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Kun utfra det du skriver her, synes jeg du er fryktelig nærtagende og at du overreagerte voldsomt i situasjonen.

Samtidig burde din søster ha sagt unnskyld da du sa til henne at dette ikke var kjekt for deg. Men du skulle ikke ha tatt på deg kranglestemmen. Burde burde ;)

Snakk med henne på en ordentlig måte uten å bli kranglete og sur, så ordner det seg sikkert.

det er søstra som skal komme til henbe. Ts kan vøre så sur hun vil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...