Gjest Liss84 Skrevet 7. juni 2014 #1 Skrevet 7. juni 2014 Hei! Vi har nettopp flyttet til Ås med en gutt på 1 år. Er ikke så kjent her, og sliter litt med å finne på ting i helgene osv. Er det noe å gjøre i området bortsett fra å gå turer og se på naturen og potetåkre? Tenker da spesielt på noe som hadde vært gøy for poden.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #3 Skrevet 7. juni 2014 Sendte deg en PM Men et tips til alle er jo å ikke sitte og råtne i Ås om sommeren. Kom dere på sykkeltur til Emmerstad/kroken området i Vestby. Det går helt fint å sykle på gangsti hele veien, eller bare ta bilen om ikke gidder. Ellers er det jo kort vei til gaupesteinsmarka. Ut over det skjer det jo ikke mye på et sånt sted, og jeg tror jo det er derfor man flytter dit. Deilig med stillhet og ro på landet. Anonymous poster hash: 992cd...cd5 2
Gjest Liss84 Skrevet 7. juni 2014 #4 Skrevet 7. juni 2014 Besøke den blinde ku. Vi var der og spiste en dag denne uka.. Har de noe annet enn mat der da? Maten var forsåvidt ikke noe å rope hurra over.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #5 Skrevet 7. juni 2014 Vi var der og spiste en dag denne uka.. Har de noe annet enn mat der da? Maten var forsåvidt ikke noe å rope hurra over. Har noen tvunget dere til å flytte til Ås? Høres litt sånn ut? Anonymous poster hash: 992cd...cd5 2
outkast Skrevet 7. juni 2014 #6 Skrevet 7. juni 2014 (endret) Vi var der og spiste en dag denne uka.. Har de noe annet enn mat der da? Maten var forsåvidt ikke noe å rope hurra over. Nå har jeg ikke vært der på lenge, men da jeg var der satt jeg i et kult drivhus og spiste deilig brownies med is. Jeg var der som liten kid, og da syntes jeg det var stas å se den blinde kua drøvtygge. Men nå er jo den død, så det er vel ikke så mye der lenger, annet enn ost. Forøvrig er det et stilig outlet i Vestby, kan ikke anbefale merkevarene der hvis du er kresen. Men til ungen kan du kanskje finne kvalitetsklær til en litt rimeligere pris. De har Peppes også. :D Endret 7. juni 2014 av outkast 1
Gjest Liss84 Skrevet 7. juni 2014 #7 Skrevet 7. juni 2014 Har noen tvunget dere til å flytte til Ås? Høres litt sånn ut? Anonymous poster hash: 992cd...cd5 Fordi jeg sa at maten ikke var så mye å skryte over? Den var jo ikke det. Ellers så trives vi i Ås, men er som sagt ikke så kjent her, så vi vet ikke hva det er å gjøre i området. Jeg er selv oppvokst på bondegård og har bodd på landet i 18 år, så jeg er vandt til omgivelsene.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #8 Skrevet 7. juni 2014 Tusenfryd er vel stort sett det som skjer i Ås.... Anonymous poster hash: f5340...0ac 1
PecanPie Skrevet 7. juni 2014 #9 Skrevet 7. juni 2014 Det har i alle fall vært et akvarium i Drøbak, og hvis ikke er det en koselig plass i alle fall. Det går buss til Drøbak fra Ås om dere ikke kjører bil. Strendene i Vestby er nevnt. Der er også Jegstad gård, som er mulig å besøke. Hvitsten er fint om sommeren (men ofte folksomt). Outlet er nevnt, men kanskje ingen høydare for andre enn mor? Universitetsområdet på Ås er kjempefint, og om de ikke er sendt bort for sesongen er det kanskje dyr å se der også. Tusenfryd er nevnt. Ellers er det jo ikke lange turen til Oslo da, det kan jo være en fin utflukt nå og da
Gjest Liss84 Skrevet 7. juni 2014 #10 Skrevet 7. juni 2014 Området rundt universitetet ble utforsket i dag, og det ble en nydelig skogtur på nesten to timer var en del dur ute også som junior frydet seg over Får ta å teste ut strandlivet etterhvert også! Vi har tatt et par turer inn til Oslo siden vi flyttet men syns det er stress. Har bodd i Oslo i 7 år og det endrer seg litt når man får barn. Omveier må tas når man har barnevogn, mye folk, fulle busser og trikker osv osv.. Er jo en grunn til at vi flytta litt mer landlig har jo tatt en del turer på kjøpesentrene i både ski og vestby så de kjenner vi til Takk for alle tips!
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #11 Skrevet 7. juni 2014 Drøbak med nissehuset og akvariet er ganske koselig. Stranda på Skiphelle utenfor Drøbak er fin for småfolk på sommeren. Anonymous poster hash: c412f...b04
Bergensjenten Skrevet 7. juni 2014 #12 Skrevet 7. juni 2014 Jeg bor i Ås, og det jeg liker aller mest med det er alle skogene! Man kan gå i timesvis, det er så masse fin skog her :D Årungen, som er en innsjø, ligger ikke langt unna universitetet, der er det også fint å gå Tusenfryd er nevnt, også er det jo NMBU-området som er veldig flott. Der ligger også landbruksmuseet, kanskje det hadde vært gøy? Masse dyr er det og. I Ski er det jo senteret som er det store, utenom det har jeg ikke funnet så mye artig der. I Drøbak er det ypperlig å bade nå om sommeren, så vil anbefale dere å ta turen dit og grille og kose dere Veldig koselig liten by, masse spennende å titte på der.
Kjetil E Skrevet 7. juni 2014 #13 Skrevet 7. juni 2014 Et lite stykke unna men du har et badeland i Askim. Og i Ås kommune så ligger det et litt bortgjemt kjøpesenter, Vinterbro senteret. Hvis dere tar gamle E6 fra Tusenfryd retning Moss så kommer dere dit.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #14 Skrevet 7. juni 2014 Bibliotekene, har sett at det er eventyrstund på Nordbyfilialen lørdager, og på hovedbiblioteket mener jeg de har en slags legendarisk barnebibliotekar så der er det kanskje noe å hente for barn.Anonymous poster hash: 3fbde...6eb
Gjest Skrevet 7. juni 2014 #15 Skrevet 7. juni 2014 De som driver "den blinde ku" har ikke lenger kafé i drivhuset. De har noen utsalg her og der, blant annet i Ås. Aner ikke noe om kvaliteten på produktene.
Sjøhesten Skrevet 7. juni 2014 #16 Skrevet 7. juni 2014 Gruvene på Spro (Nesodden) er verdt en tur! Mye fine strender ute på Nesodden også, det er ikke så fryktelig langt fra Ås om man har bil.
sunSpring Skrevet 7. juni 2014 #18 Skrevet 7. juni 2014 Jeløya utenfor Moss har fine turstier, strand, fiskemuligheter, fortidsminner og campingen der har kiosk og badestrand. Passer også for dagsturer.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #19 Skrevet 7. juni 2014 Bowling i Ski Hurlumheihuset i Oppegård (lekeland) Meld dere på noen småbarnsaktiviteter i kommunen, Ås har en god del! Flere svømmehaller dere kan besøke.. Må si at jeg ikke helt skjønner hva du klager over.. Det er ganske bra å bo der med småbarn altså!Anonymous poster hash: fc921...0c1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #20 Skrevet 7. juni 2014 Hils på alle dyrene på universitetet hvis dere ikke har gjort det:)Anonymous poster hash: fc921...0c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå