AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #1 Skrevet 7. juni 2014 Her ligger jeg. På sofaen. Måkene hyler utenfor, det er midnattsol og dagslys i hele stua. Mannen har snorka meg ut av senga...igjen. Jeg har så lyst til å krype oppi seksåringens seng og be pent om å få sove der, men da ødelegger jeg hans søvn også, så det kan jeg jo ikke gjøre. I tillegg er det så varmt at han allerede ligger urolig, så det blir sikkert ikke mer søvn der. I stedet blir det søvnløs natt på meg, og garantert elendig humør og dundrende hodepine i morgen. Jeg hører snorkinga helt hit, og kjenner at det elendige humøret allerede er godt på vei. Hva gjør dere andre som har menn som snorker? Ørepropper er prøvd, men jeg finner ingen som greier å stenge det ute. Det er for intenst. Anonymous poster hash: 191aa...789
Gjest Skrevet 7. juni 2014 #2 Skrevet 7. juni 2014 I de fleste tilfeller skyldes snorking overvekt. Jeg ba mannen min slanke seg, rett og slett - synes det var helt uaktuelt at jeg skulle få ødelagt nattesøvnen og bli jaget ut av ektesenga fordi han hadde lagt på seg 20 kg. Han forsøkte seg først med mange unnskyldninger som "forkjølelse, tett i nesen, allergi, polypper etc". Etter å ha vært innom fastlege, øre-nese-hals-lege og fastlege igjen - og etter utallige undersøkelser, fikk han vite at det var (som jeg sa) grunnet overvekt. Men det skjer jo gjerne noe med elastisiteten i huden når man blir eldre også. Anyhow - 15 kg ned og nesten ingen snorking lenger
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #3 Skrevet 7. juni 2014 Nei, men jeg snorker og jeg er ikke overvektig. Anonymous poster hash: b3e04...d8a
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #4 Skrevet 7. juni 2014 Nei, men jeg snorker og jeg er ikke overvektig. Anonymous poster hash: b3e04...d8a Søvnapne kan være årsak til snorking Anonymous poster hash: d58f5...03d
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #5 Skrevet 7. juni 2014 Kjenner meg utrolig igjen i dette! Nå bruker han snorkespray både i nese os velg, og plaster. Tar vekk den verste snorkingen. Prølv det. Spesielt den i halsen, de skumgreierne funker litt Anonymous poster hash: 40df0...1d3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #6 Skrevet 7. juni 2014 Han slutta å røyke i høst, og har gått opp 10-15 kilo siden det. Snorke har han gjort i perioder hele tida, men det er verre nå. Kanskje det er vekte, det har jeg ikke tenkt på! Spray og slikt sier han ikke funker, det har han brukt tidligere... Anonymous poster hash: 14f96...ac6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #7 Skrevet 7. juni 2014 Ts forresten. Jeg fikk sove to timer totalt, en av de i seksåringens seng da han endelig sto opp klokka åtte. Da søkte mamma tilflukt i senga hans... Dagen i dag er fullstendig ødelagt, jeg har bare lyst til å bite fra meg. Det var den lørdagen! Mannen skjønner at han ikke er mye verdt i dag. Han har ikke sagt et ord. Jeg skal definitivt si at jeg tror det er vekta som gjør at han snorker noe sykt for tida. Anonymous poster hash: 14f96...ac6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #8 Skrevet 7. juni 2014 Han slutta å røyke i høst, og har gått opp 10-15 kilo siden det. Snorke har han gjort i perioder hele tida, men det er verre nå. Kanskje det er vekte, det har jeg ikke tenkt på! Spray og slikt sier han ikke funker, det har han brukt tidligere...Anonymous poster hash: 14f96...ac6 Er det søvnapne han har, kan han hjelpes med et C-pap-apparat, og han får bedre søvnkalitet, og du får søvnen din uten snorkeforstyrrelser. Har du registrert at han har pustestopp? Anonymous poster hash: d58f5...03d
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #9 Skrevet 7. juni 2014 Ts forresten. Jeg fikk sove to timer totalt, en av de i seksåringens seng da han endelig sto opp klokka åtte. Da søkte mamma tilflukt i senga hans... Dagen i dag er fullstendig ødelagt, jeg har bare lyst til å bite fra meg. Det var den lørdagen! Mannen skjønner at han ikke er mye verdt i dag. Han har ikke sagt et ord. Jeg skal definitivt si at jeg tror det er vekta som gjør at han snorker noe sykt for tida.Anonymous poster hash: 14f96...ac6 Er han undersøkt av lege? Dette kan være helseskadelig for han i tillegg til for deg (lite søvn m.m.) Anonymous poster hash: d58f5...03d
Gjest Makemeloveit Skrevet 7. juni 2014 #10 Skrevet 7. juni 2014 Jeg tok opptak på telefonen av min kjære og viste det til han dagen etter. Han fikk helt sjokk da han hørte det! Har så og si ikke snorket siden, haha
Betasuppe Skrevet 7. juni 2014 #11 Skrevet 7. juni 2014 Jeg tok opptak på telefonen av min kjære og viste det til han dagen etter. Han fikk helt sjokk da han hørte det! Har så og si ikke snorket siden, haha Kan man skremme folk fra å snorke?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #12 Skrevet 7. juni 2014 Ts forresten. Jeg fikk sove to timer totalt, en av de i seksåringens seng da han endelig sto opp klokka åtte. Da søkte mamma tilflukt i senga hans... Dagen i dag er fullstendig ødelagt, jeg har bare lyst til å bite fra meg. Det var den lørdagen! Mannen skjønner at han ikke er mye verdt i dag. Han har ikke sagt et ord. Jeg skal definitivt si at jeg tror det er vekta som gjør at han snorker noe sykt for tida.Anonymous poster hash: 14f96...ac6 Du får i hvert fall huske på at han kan lite for det. Kan jo noe for overvekten, hvis den har gjort det verre, men du forstår hva jeg mener. Du får uansett ta opp problemet med ham, du skal jo ikke bare bite det i deg. Det er bare meningsløst at han skal gå rundt og bekymre deg for at du er irritert, han går ikke akkurat inn for å snorke. Det forstår jeg at du skjønner, bare når du sier at han holder kjeft fordi han forstår at det var umulig for deg å sovne. Uansett. Overvekt kan gjerne gjøre det verre, eller det kan være slik søvnapné. CPAP er veldig effektivt for de som kan ha nytte av det. Anonymous poster hash: ccdf7...b4b
Gjest Makemeloveit Skrevet 8. juni 2014 #13 Skrevet 8. juni 2014 Kan man skremme folk fra å snorke? Tydeligvis! Fungerte her i hvert fall :D
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #14 Skrevet 8. juni 2014 Jeg var selv en overvektig snorker som ødela for samlivet. Jeg var også veldig sliten og trøtt, fysisk og psykisk av livsfarlig søvnkvalitet som følge av snorkingen. Jeg endret livsstil, gikk ned i vekt og snorkingen forsvant. Ikke mer pustestopp og er mye mer uthvilt. Hadde også angst og depresjon som forverret situasjonen. I dag har vi et kjempeflott samliv. Jeg forstår hvor ødeleggende min dårlige helse var for også min kone. Dette handler om at din mann må ta ansvar for seg selv. Sier ikke at han er overvektig, det kan være flere grunner. Snakk sammen og fortell at han må gå til fastlegen for å finne ut av dette. Det er en god begynnelse. I mellomtiden får dere sove hver for dere. Kjøp en ekstra seng på ikea eller noe som mannen kan ligge i... ikke du som ikke snorker... da forsvinner motivasjonen hans. Les deg også opp på snorking, da forstår du mer hva det handler om. Anonymous poster hash: 74951...1e0
smartbimbo Skrevet 8. juni 2014 #15 Skrevet 8. juni 2014 Ta det opp med han og finn en løsning på problemet sammen. Dere kan f.eks oppsøke lege ellers så syns jeg at jeg husker å ha sett en reklame for noen år tilbake, om noe som motvirker snorking?..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå