stfu Skrevet 7. juni 2014 #1 Skrevet 7. juni 2014 Hei. Jeg skal flytte til andre siden av landet og raskeste måten å komme dit er fly. Jeg har to hunder som jeg skal ha med meg, men jeg er så redd for at de skal bli "ødelagte" etter en flytur i lasterommet. Veterinæren har lovet å ordne med beroligende tabletter. Flyturen er på ca 4 timer, inkl 2-3 bytter. Har noen her erfaring å dele?
Penelopen Skrevet 7. juni 2014 #3 Skrevet 7. juni 2014 (endret) De tåler sikkert en liten flytur :-) Endret 7. juni 2014 av Penelopen
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #4 Skrevet 7. juni 2014 Om noe av dette er skadelig for hundene, så må det være alle byttene. Høres veldig stressende ut får både to- og firbeinte. Har du mulighet til å fly den lengste distansen og evt få transport i bil resten? Anonymous poster hash: 85339...a8c 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #5 Skrevet 7. juni 2014 vi flyt med hund omtrent 4 ganger i året. hunden var merkbart preget de første gangene, og brukte eg dag på å komme seg. etterhvert har det gått lettere. er du sikker på at du vil dope ned hundene når de ikke har tilsyn? min veterinær frarådet det (kan kveles i eget oppkast). Anonymous poster hash: b5f25...938
CMHuser Skrevet 7. juni 2014 #6 Skrevet 7. juni 2014 Hvor store er de? Jeg tar med meg mine inn i selve flyet, da de er chihuahuaer og går i sin egen veske!
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #7 Skrevet 7. juni 2014 Jack Russell terriere, så de er for store til å bli tatt med inn. Jeg fant flybillett med ett bytte. Tilsammen 4 t og 15 min reise. Vi skal flytte og fly er eneste nuligheten.. TSAnonymous poster hash: 42ce7...37e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #8 Skrevet 7. juni 2014 Ett bytte er mange ganger bedre enn 3 bytter. Det går nok fint Tror bare at hunden min hadde blitt veldig stressa om bytte hadde skjedd flere enn en gang. Anonymous poster hash: 85339...a8c 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #9 Skrevet 7. juni 2014 Så jeg burde la være å gi de beroligende? Klarer de seg bedre uten? TS Anonymous poster hash: 42ce7...37e
Mango Skrevet 8. juni 2014 #11 Skrevet 8. juni 2014 Jeg vet ikke med hund, men fikk beroligende av veterinæren for en laaaangt biltur med katta, da han var livredd å kjøre. Det endte opp med en pissredd, dopa katt som holdt på å stryke med. Så ville ihvertfall ikke gjort det om dere ikke har testet det før, hvor dere ser hvordan hundene reagerer på det.
netpuppy Skrevet 8. juni 2014 #12 Skrevet 8. juni 2014 Så jeg burde la være å gi de beroligende? Klarer de seg bedre uten? TS Anonymous poster hash: 42ce7...37e Hvis du ikke har en god grunn for å gi de beroligende (altså at du for eksempel har flydd før og derfor vet at de ikke tåler det) hadde jeg ikke gitt det. Du kan komme i den situasjonen at de blir redde og føler seg svake og sårbare på grunn av at de er dopet og det kan forsterke redselen kraftig til neste gang. Vi tok med hunden vår på fly for første gang når han var 4 mnd gammel. Det var nok stressende for han, men med en gang han fikk komme ut av buret når vi var fremme var han seg selv igjen. Om enn veldig glad for å se oss Jeg regner med du har vendt de til buret de skal reise i? Beregn god tid på flyplassen så du slipper å stresse, det plukker de opp med en gang. Når det er på tide å sende de avgårde så ikke gjør noe stort nummer utav det. Ingen ekstra kos, eller hadet-rop eller snu deg å vink. Lever de og gå som om det var det naturligste i verden. Du kommer sikkert til å føle deg hjerterå, men du gjør hundene en bjørnetjeneste ved å gjøre situasjonen om til en.. "situasjon", hvis du forstår hva jeg mener. Det er det samme når du får dem tilbake. Lat som ingenting har skjedd og at det er heeelt daglidags at de er ute og driver og flyr.
Chia Skrevet 8. juni 2014 #13 Skrevet 8. juni 2014 Det som er viktig her er at de trives i buret sitt, du kan ha dem i samme bur så lenge buret er stort nok. Du bør trene på å være i dette buret i god tid! Så kan du jo ta med buret i litt forskjellige stressende omgivelser og få dem til å skjønne at buret er en trygg havn uansett! mine er vant til å være med på konkurranser med mange hundre hunder, men de vet at buret er trygt, der kan man slappe av. Dette må du lære hundene dine. Hvis hunden kan dette, så tror jeg en flytur går fint.
stfu Skrevet 9. juni 2014 Forfatter #14 Skrevet 9. juni 2014 Det som er viktig her er at de trives i buret sitt, du kan ha dem i samme bur så lenge buret er stort nok. Du bør trene på å være i dette buret i god tid! Så kan du jo ta med buret i litt forskjellige stressende omgivelser og få dem til å skjønne at buret er en trygg havn uansett! mine er vant til å være med på konkurranser med mange hundre hunder, men de vet at buret er trygt, der kan man slappe av. Dette må du lære hundene dine. Hvis hunden kan dette, så tror jeg en flytur går fint. Begge elsker bur, men de hater hverandre så de kan ikke være i samme bur. Men hun yngste er veldig avhengig av meg og uler med en gang jeg forlater rommet uten henne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå