Gå til innhold

Dyretolker - Sissel Grana b.l.a

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke snakket om bevis for kommunikasjonen men bevis for at dyr er mer kompliserte i sine tanker og følelser enn det mange tror.

Anonymous poster hash: 15fa5...bf0

Og for å bevise denne påstanden må dyret kunne snakke og fortelle om sine tanker og følelser, det eneste man kan bevise pr. dags dato er at noen dyr har aktivitet i samme deler av hjernen som det mennesker har.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi forsøkte en hestehvisker på en av hestene våre fordi han var så veldig urolig i stallen. Sparket og bråkte noe helt vannvittig.

Det eneste resultatet var en regning på 6200,- kr.

Hesten er like gal i dag ;)

Anonymous poster hash: 25032...a98

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og for å bevise denne påstanden må dyret kunne snakke og fortelle om sine tanker og følelser, det eneste man kan bevise pr. dags dato er at noen dyr har aktivitet i samme deler av hjernen som det mennesker har.

Vel, det er jo det jeg sier. Bevis for den telepatiske delen finnes vel ikke, men at dyr kan føle og tenke det de gjør og i følge dyretolkerne forteller at de gjør, det finnes.

Gjest Sprettballen
Skrevet

Jeg har snakket med flere som har vært hos en hundetolk, og de har vært veldig fornøyde.

Tolken har da formidlet hvordan hunden ser på seg selv, evt smerter, ting hundene har vært redde for, og ting hundene har vært glade for eller i. Konkrete ting.

Eksempler på ting som har blitt sagt kan være: "Jeg beskytter familien min, og bjeffer for å varsle om trusler. Det er mange trusler der vi bor." "Jeg liker ikke den svarte hunden vi møter i skogen når vi går tur, han skremmer meg." "Jeg liker den gamle damen som kaster ball med meg. Hun er snill."

På den ene siden kan det jo være sant, for dyretolkene bekrefter jo ting som de ikke har fått fortalt fra eierne, og om smerter som eierne ikke visste om, men som de har fått bekreftet i etterkant.

Men samtidig er dette langt utenfor min forstand. Hvordan kan en hund formidle slike ting til noen bare ved berøring? Dette må da være oppspinn?

Jeg er altså veldig skeptisk!

• Liker 1
Skrevet

Vel, det er jo det jeg sier. Bevis for den telepatiske delen finnes vel ikke, men at dyr kan føle og tenke det de gjør og i følge dyretolkerne forteller at de gjør, det finnes.

Jeg sier at dyr har aktivitet i hjernen, samme område som man finner aktivitet i menneskets hjerne. Signaler/impulser/aktivitet i hjernen kan registreres og bevises, følelser og tanker kan ikke bevises med mindre dyret faktisk kan redgjøre for sine tanker og følelser. Dyretolker som tillegger dyr disse egenskapene er ikke et bevis, de har kanskje observert et dyrs atferd og prøver å "oversette/forklare" denne atferden til/med mennesklig atferd.

AnonymBruker
Skrevet

Hunder er relativt avanserte sosiale dyr akkurat som oss. De er opptatt av å ha nære relasjoner, mat, ly og trygghet, samt noe å bedrive om dagene. Ganske likt menneskene. I motsetning til oss tenker de ikke abstrakt, og de planlegger ikke langt frem i tid, men ellers har de en hjerne som minner om vår på mange måter.

Jækla snodig da at Grana og gjengen kan snakke telepatisk med en haug forskjellige dyrearter, men ikke med folk... Jeg skal tro på henne når hun telepatisk kan "høre" hva jeg sier inni hodet mitt.

Anonymous poster hash: 39c52...03e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hunder er relativt avanserte sosiale dyr akkurat som oss. De er opptatt av å ha nære relasjoner, mat, ly og trygghet, samt noe å bedrive om dagene. Ganske likt menneskene. I motsetning til oss tenker de ikke abstrakt, og de planlegger ikke langt frem i tid, men ellers har de en hjerne som minner om vår på mange måter.

Jækla snodig da at Grana og gjengen kan snakke telepatisk med en haug forskjellige dyrearter, men ikke med folk... Jeg skal tro på henne når hun telepatisk kan "høre" hva jeg sier inni hodet mitt.

Grana har snakket med mennesker også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grana har snakket med mennesker også.

Herlig, da kan hun jo bare bevise evnene sine umiddelbart ved å gjøre dette med en tilfeldig utvalgt forsøksperson mens det blir dokumentert av uavhengige observatører! God ahead.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har prøvd dyretolkning (både Grana og andre) opptill flere andre og makan til vrøvl og penger ut av vinduet skal du lete lenge etter. Prøvde fordi jeg var oppriktig nysgjerrig og syntes dette virket spennende. Svarene som kom opp igjen stemte forsåvitt, men de kunne også stemme for 75% av alle andre hunder i norge. Kun generelle svar og svar man som eier ønsker å høre. "Jeg er glad i menneskene mine og jeg har det så fint her"-type svar. I disse internattdager skal det ofte heller ikke så mye kunnskap til for å bruke google. Går man inn på min facebookprofil finner du en hel masse bilder av min hund som f.eks leker med en ball eller bader. Har man bittelitt fantasi da er det ikke vanskelig å lage en historie utav det.

Jeg syntes det er skremmende at de såkalte dyretolkene kan få seg til å lure mennesker på denne måten. Spesielt når folk bruker dyretolk istedefor veterinær!!!

Jeg tror absolut at de fleste dyr er smartere og skjønner mer enn vi tror de gjør. Men at man kan snakke med dem telepatisk? Da har man litt for god fantasi. Derimot kan man være god på å LESE dyr, men det er en helt annen diskusjon.

• Liker 3
Skrevet

Jeg kunne lagt ut i det vide og brede om hvorfor dyretolking umulig kan fungere, men det er så enkelt som det her; Hvis Grana visstnok kan kommunisere med mennesker telepatisk hadde denne ''evnen'' vært utrolig enkel å bevise og dokumentere. Siden det faktisk ikke har blitt bevist er det selvfølgelig bare tull.

Jeg har lest flere samtaler forresten, og det går stort sett ut på generelle ting som passer så og si alle dyr, samt spilling på eiers ego (type; jeg har det sååå fint her og er kjempeglad i eieren min og lekene mine og alt mulig). Når de prøver seg på noe konkret har de rett i blant (flaks eller googling) og feil i blant (blir ofte feiet bort av eier fordi mye av det generelle passet.....).

Skrevet

Jeg kunne lagt ut i det vide og brede om hvorfor dyretolking umulig kan fungere, men det er så enkelt som det her; Hvis Grana visstnok kan kommunisere med mennesker telepatisk hadde denne ''evnen'' vært utrolig enkel å bevise og dokumentere. Siden det faktisk ikke har blitt bevist er det selvfølgelig bare tull.

Jeg har lest flere samtaler forresten, og det går stort sett ut på generelle ting som passer så og si alle dyr, samt spilling på eiers ego (type; jeg har det sååå fint her og er kjempeglad i eieren min og lekene mine og alt mulig). Når de prøver seg på noe konkret har de rett i blant (flaks eller googling) og feil i blant (blir ofte feiet bort av eier fordi mye av det generelle passet.....).

Nemlig!

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer ikke med den samtalen Sissel hadde med vårt dyr. Dyret hadde helt konkrete forbedringsønsker, ting som gikk på atferd, men også på forholdene i og rundt huset. Igjen ting hun ikke hadde kunnet gjette seg til.

Skrevet

Det stemmer ikke med den samtalen Sissel hadde med vårt dyr. Dyret hadde helt konkrete forbedringsønsker, ting som gikk på atferd, men også på forholdene i og rundt huset. Igjen ting hun ikke hadde kunnet gjette seg til.

Du må da forstå at det enten kommer av at beskrivelsene kan passe mange, informasjon hun har fått tak i på andre måter, eller flaks? Traff hun blink på alt, eller var noe litt feil? Det ligger mange samtaler på nettet, fra Sissel også - der hun f.eks. bommet kraftig på en hest (sa den følte seg ensom og ville ha større flokk - den stod i svær flokk. Nevnte at den var gammel og ville ha ro - feil, ung hest med masse energi).

Kan du forklare hvorfor de ikke har greid å bevise at det her fungerer? Ettersom hun kan kommunisere telepatisk med mennesker også, som har mulighet til å gi direkte tilbakemelding på om ting stemmer eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Du må da forstå at det enten kommer av at beskrivelsene kan passe mange, informasjon hun har fått tak i på andre måter, eller flaks? Traff hun blink på alt, eller var noe litt feil? Det ligger mange samtaler på nettet, fra Sissel også - der hun f.eks. bommet kraftig på en hest (sa den følte seg ensom og ville ha større flokk - den stod i svær flokk. Nevnte at den var gammel og ville ha ro - feil, ung hest med masse energi).

Kan du forklare hvorfor de ikke har greid å bevise at det her fungerer? Ettersom hun kan kommunisere telepatisk med mennesker også, som har mulighet til å gi direkte tilbakemelding på om ting stemmer eller ikke.

Nei, dette var ikke beskrivelser som kunne passe mange og såpass mange detaljer at det ikke kunne ha vært flaks. Hun traff blink på alt.

Hvorfor skal jeg forklare hvorfor de ikke har greid å bevise at det fungerer?

Jeg skulle likt å se dokumentasjon fra alle de som mener at det er humbug, og gjerne anmeldelse for svindel også. Merkelig at det ikke er flere av dem siden dere er så skråsikre her på at det bare er tull.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen tro på telepati, men jeg har stor tro på kommunikasjon utover våre ord.

Bare for å nevne noe, så foregår kommunikasjon mellom mennesker med så uendlig mye mer enn bare ord. Måten det sies på, kroppsspråk, tonefall osv osv. Ord er bare 30 % av en samtale. En dyretolk leser ikke tankene til dyret, men de har lært seg å skjønne hva dyret kommuniserer. Dyr har ikke språk, men kommunsierer ikke noe mindre enn oss mennesker av den grunn. De kommuniserer bare på en annen måte. Alle som har dyr, bør faktisk lære seg det grunnleggende hos sine dyr. Hvorfor slikker hunden seg på leppa? Hvorfor flikker hesten med ørene? Hva betyr en hver form for haleføring hos katt osv osv.

Dyr har ikke samme komplekse tankegang som oss mennesker (de er heldige der) men de tenker ikke noe mindre av den grunn. De tenker bare på en annen måte. Dyr kan vise empati, føle sorg, smerte og savn osv. Men de lever mer i nuet og er flinkere til å assosiere ting. De kan for eksempel ha hatt en dårlig erfaring med en spesifikk ting, og få flash back til dette om de kommer i en lignende situasjon. De glemmer aldri, men de går ikke å husker på dette heller. De ligger bare lagret lengre bak i hukommelsen.

Nå har jeg aldri testa ut dyretolken Grana, men jeg vet at dyretolker bruker sin tillærte evne til å skjønne hva dyret kommuniserer. Om de påstår de kan lese tankene via telepati, så vil jeg tro det bare er svada og rør, men om de sier de kan "oversette" hva de kommuniserer, så tror jeg på de.

Som sagt - dyr "snakker" like mye som oss, og de tenker like mye som oss, men bare på en annen måte. Vi kan aldri sammenligne våre ord og våre tankeganger med dyr, men vi skal heller ikke undervurdere dyrs tanker eller evner til å kommunisere.

Anonymous poster hash: 19335...41a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle likt å se dokumentasjon fra alle de som mener at det er humbug, og gjerne anmeldelse for svindel også. Merkelig at det ikke er flere av dem siden dere er så skråsikre her på at det bare er tull.

Jeg kan snakke med din avdøde tipptippoldemor ved hjelp av mørk energi når mars og venus står i bane. Hvis ikke du kan bevise at det er humbug, så er det sant.

(Poeng: bevisbyrden ligger hos den som påstår det er sant.)

• Liker 3
Skrevet (endret)

Bare for å nevne noe, så foregår kommunikasjon mellom mennesker med så uendlig mye mer enn bare ord. Måten det sies på, kroppsspråk, tonefall osv osv. Ord er bare 30 % av en samtale. En dyretolk leser ikke tankene til dyret, men de har lært seg å skjønne hva dyret kommuniserer. Dyr har ikke språk, men kommunsierer ikke noe mindre enn oss mennesker av den grunn. De kommuniserer bare på en annen måte. Alle som har dyr, bør faktisk lære seg det grunnleggende hos sine dyr. Hvorfor slikker hunden seg på leppa? Hvorfor flikker hesten med ørene? Hva betyr en hver form for haleføring hos katt osv osv.

Anonymous poster hash: 19335...41a

Jeg er veldig skeptisk, men enig i det jeg har sitert. Derfor tenker jeg at dyretolking ikke er noe hokus pokus eller spesielle evner, bare noen som har lært seg å lese dyrenes kommunikasjon veldig godt. Og da misliker jeg sterkt at enkelte påstår å ha spesielle evner og snyter folk for masse penger...

Endret av Apocalypse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan snakke med din avdøde tipptippoldemor ved hjelp av mørk energi når mars og venus står i bane. Hvis ikke du kan bevise at det er humbug, så er det sant.

(Poeng: bevisbyrden ligger hos den som påstår det er sant.)

Bevisbyrden jeg snakker om er konkrete historier om folk som har forsøkt dette og mener at det bare er tull - og som helst også har anmeldt for svindel. Det er nemlig påfallende hvor få konkrete historier man hører om hvor det er tilfelle.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bevisbyrden jeg snakker om er konkrete historier om folk som har forsøkt dette og mener at det bare er tull - og som helst også har anmeldt for svindel. Det er nemlig påfallende hvor få konkrete historier man hører om hvor det er tilfelle.

En god svindler kommer alltid med tilstrekkelig generelle opplysninger til at noe stemmer, slik at folk blir lurt. Det er bare å lese et horoskop grundig for å se hvordan det fungerer. I tillegg søker de gjerne opp bakgrunnsinformasjon.

Vi som tenker litt rasjonelt gir gjerne ikke bort penger til svindlere i utgangspunktet. Så utvalget blir fullstendig skjevfordelt. Mine penger havner hos folk med utdanning i adferd, som lærer bort kunnskap om hundens språk og adferd. Dermed kan jeg "tolke" hunden min selv og slipper å bruke penger på svindlere.

Det er Grana selv som har ansvaret for å bevise at det hun postulerer faktisk er sant.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En god svindler kommer alltid med tilstrekkelig generelle opplysninger til at noe stemmer, slik at folk blir lurt. Det er bare å lese et horoskop grundig for å se hvordan det fungerer. I tillegg søker de gjerne opp bakgrunnsinformasjon.

Vi som tenker litt rasjonelt gir gjerne ikke bort penger til svindlere i utgangspunktet. Så utvalget blir fullstendig skjevfordelt. Mine penger havner hos folk med utdanning i adferd, som lærer bort kunnskap om hundens språk og adferd. Dermed kan jeg "tolke" hunden min selv og slipper å bruke penger på svindlere.

Det er Grana selv som har ansvaret for å bevise at det hun postulerer faktisk er sant.

Men hvorfor skal hun bevise det overfor dere som ikke benytter tjenestene hennes uansett?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...