AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #1 Skrevet 6. juni 2014 Ser at det er flere og flere yngere par som kjøper seg store, flotte og lukseriøse bobiler... Er dette blitt in nå eller? Trodde det var bare harry gæmliser som dro over grensa som hadde bobiler ala 1970 modeller De bobilene jeg har sett som yngere par har, er jo de kjerrene med dobbeltsenger og flott innredning... en ting er at jeg skjønner ikke hvordan de har råd til det, en annen ting er at jeg lurer på om dette er mer fun enn å dra til f.eks syden... Noen synspunkt? Harry eller smart? Anonymous poster hash: 4927d...a66
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #2 Skrevet 6. juni 2014 Ser at det er flere og flere yngere par som kjøper seg store, flotte og lukseriøse bobiler... Er dette blitt in nå eller? Trodde det var bare harry gæmliser som dro over grensa som hadde bobiler ala 1970 modeller De bobilene jeg har sett som yngere par har, er jo de kjerrene med dobbeltsenger og flott innredning... en ting er at jeg skjønner ikke hvordan de har råd til det, en annen ting er at jeg lurer på om dette er mer fun enn å dra til f.eks syden... Noen synspunkt? Harry eller smart? Anonymous poster hash: 4927d...a66 Vurderer å skaffe meg en sjæl, men siden jeg er ungkar uten kjerring og unger, vil det kanskje se dumt ut. Men det virker å være en avslappende måte å ta ferie på. Liker sydenturene også jeg da, og tenker at jeg kanskje venter med ei slik kjerre til dama dukker opp... Anonymous poster hash: 4927d...a66
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #3 Skrevet 6. juni 2014 Tenker at de liker å reise og feriere på den måten og at de ikke svir av 50.000 i året på sydenturer f.eks. Jeg kjenner også folk som deler på bilen, slik at f.eks foreldrene eller søskenene bruker den deler av tiden og betaler deler av utgiftene. Prioriteringer rett og slett.. Anonymous poster hash: 11f4b...f38 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #4 Skrevet 6. juni 2014 Tenker ingenting om det, egentlig. Jeg er vel ikke særlig i tvil om at den jevne bobilisten er over gjennomsnittlig harry, men på enkeltnivå tenker jeg ikke "Harrytass!!!" bare jeg ser en bobil. Da må jeg i så fall møte eieren og få det inntrykket av ham. Hele bobilgreia appellerer ikke særlig til meg, men med mindre noen fysisk tvinger meg med på bobilferie ser jeg ikke noen grunn til å bry meg særlig med at andre liker det. Anonymous poster hash: 698c1...3d1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #5 Skrevet 7. juni 2014 At de er heldigeAnonymous poster hash: 920ea...1be 3
Gjest Artistina Skrevet 7. juni 2014 #6 Skrevet 7. juni 2014 Nei, langt ifra harry. Jeg har faktisk flere ganger vurdert å kjøpe en slik selv. Vi elsker å kjøre på lange bilturer nedover Europa og jeg ser for meg at man vil føle seg utrolig fri og frank ved å dra i en bobil i stedet for slik som vi gjør - kjører av sted og må finne hoteller for overnatting. Lange kjøreturer er den optimale måten å reise for å oppdage nye steder, og vi elsker det. Ser at ungene våre har arvet vår glede ved lange bilturer når det er ferietid fremfor charterturer til sydlige breddegrader. Den følelsen man har når det endelig er tid for den årlige ferieturen, bilen er pakket kvelden i forveien og vi drar tidlig på morgenen. Det er bare helt fantastisk synes nå jeg Så nei, bobil er ikke harry, men jeg vet ikke hvordan det føles å sove i en bobil, om det føles trangt og tett eller om det er like luftig som et hotellrom? Harry er det i hvert fall ikke. 2
Maximillian Cohen Skrevet 7. juni 2014 #7 Skrevet 7. juni 2014 Det er vel ikke mindre harry med charterferie til Syden...? 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #8 Skrevet 7. juni 2014 Hvorfor skal men tenke og mene noe som helst om det? Eller om noe annet folk gjør eller har? Alle får gjøre som de vil og feie for sin egen dør og blåse i hva andre mener! Anonymous poster hash: 73d16...562 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #9 Skrevet 7. juni 2014 Heldige... Anonymous poster hash: 765ea...f42
Pinkee Skrevet 7. juni 2014 #10 Skrevet 7. juni 2014 Tenker dem er sinnsykt heldige, som har råd til en slik praktisk dings.
Cata Skrevet 7. juni 2014 #11 Skrevet 7. juni 2014 Jeg tenker.....ingenting. Vil de feriere i bobil så er det da deres egen sak.
TrickyCicci Skrevet 7. juni 2014 #12 Skrevet 7. juni 2014 Bobil er digg, skulle ønske vi hadde selv! Har lånt mamma sin ved et par anledninger, men skulle gjerne hatt en litt annerledes og nyere en selv. (Med nyere mener jeg 4-5 år gammel). Det er veldig greit og billig når man er på bilferie, men er jo dyrt i innkjøp da. Men nå bor svigers 150 mil unna også, så veldig greit å bruke opp til dem, og så har man sitt lille egne sted uansett hvor man er. Veldig greit på korte turer også, hvis du f.eks. skal til ei venninne på middag en liten time unna. Da kan du kjøre den og overnatte, uten at det blir til bry for venninnen, og så slipper du tenke på å ha sjåfør dersom du vil ta deg et par glass til middagen.
Gjest Hyssingen Skrevet 7. juni 2014 #15 Skrevet 7. juni 2014 Tenker at jeg er misunnelig. Mye frihet i en bobil når det kommer til reising.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #16 Skrevet 7. juni 2014 At de har god råd og er heldige! Når jeg hører hva foreldrene mine betaler i forsikring, service, veiavgift mm. i tillegg til nesten en million i innkjøp, er jeg glad de regningene ikke havner hos meg. Anonymous poster hash: 550b6...51c
Blådiamant Skrevet 7. juni 2014 #17 Skrevet 7. juni 2014 Jeg tenker ikke så mye over det, annet enn at det er litt uvanlig siden jeg ikke kjenner noen unge par som har bobil. Mamma og pappa tar norgesferie hver sommer og kjører rundt i bobilen for å gå fjellturer etc. Synes ikke det er særlig harry og deres bobil er ganske ny (ikke 1970+ som noen her trodde alle gamlise hadde )
Gjest Artistina Skrevet 7. juni 2014 #18 Skrevet 7. juni 2014 (endret) De fleste ferieformer betegnes vel som harry av de som ikke selv liker akkurat den form for feriereise. Vet ikke hva som IKKE er harry i enkeltes øyne? Så på nyhetene nylig at den formen for jorden rundt som mange unge sverger til i dag også ses på som harry ... fordi reisen oftest er lagt opp på forhånd og man ikke tar ting på sparket og legger opp turen selv. Det er vel kanskje harry å gå i fjellet også? Man går jo ofte i flokk der og .. Øyhopping i Hellas er vel også blodharry etter hvert? Storbyferier er vel strengt tatt også temmelig harry? Bilferier er skikkelig harry ... djises - tenk å reise rundt i BIL - på veier? Cruise er og harry, er det ikke? Gode gamle interrail - er det også blitt harry? Eller er det så gammelt at det er blitt in igjen? Sørlandshytta til 5 millioner i skjærgården er vel også harry? Sydentur? Oi oi oi ... Seilbåtferie langs norskekysten - er det harry? Når kona hopper i land med miniskjørt mens hennes solbrune ektefelle står i sin marineblå HH-jakke og hvite caps og styrer skuta til kai. Det er vel skikkelig harry? Endret 7. juni 2014 av Artistina 1
.Askepott. Skrevet 7. juni 2014 #19 Skrevet 7. juni 2014 Jeg tenker ikke noe spesielt over det, folk ferierer på ulikt vis etter smak og behag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå