Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en kollega som er ganske slitsom og masete. Det dreier seg om en kvinne. Hun maser om alt mulig, til enhver tid. Kjeften går i ett kjør. Snakker på innpust og utpust. Resten av tiden sitter hun å ser ned i skrivebordet, og driver med mobilen. Hun har også en tendens til å egle seg innpå mannlige kollegaer, og prøve litt for hardt å få bukt med den kvinnelige staben.

Når hun har etablert en ny relasjon, prater hun nesten bare om vedkommende. I tillegg forteller hun hemmeligheter som hun har fått vite gjennom en fortrolig samtale til alle og enhver. Hun prøver også konstant å kopiere stilen og til og med hårfargen til den nye vennen.

Ifølge noen som har vært med henne en del, farer hun også med en rekke løgner, er manipulerende og veldig intens.

Hvis noen sier henne imot, blir hun drittsur og oppfører seg som en unge. Makan til furt skal man lete lenge etter. En gang ble det tatt opp at hun ikke trivdes så godt, og innrømmet selv at hun også kunne gjøre mer for å bedre trivselen, men har ikke skjedd så mye fra den kanten.

På Facebook la hun ut ett bilde av seg selv, kun iført BH og en trang joggebukse. Da trodde hun at folk tok avstand, eller kom med noen bemerkninger fordi hun er litt stor. Men det er jo helheten og inntrykket vi får av henne som gjør at mange blir litt irriterte. Virker som hun er blottet for selvinnsikt, og lar andre få skylden for sine egne negative sider. Er heller ikke så rart at hun får ulike reaksjoner ved å legge ut ett slikt dristig bilde.

Har sett at hun også kan ha sine positive sider, men alt det andre overskygger det andre på en måte.

Har dere noen erfaringer eller råd til et slikt tilfelle?

Anonymous poster hash: b06db...265
Videoannonse
Annonse
Gjest Trolletrine
Skrevet (endret)

Helt ærlig så hadde jeg ikke giddet å brukt energi på noe sånt.

På en arbeidsplass finnes det mange ulike personligheter. Noen kommer man bedre overens med enn andre, -sånn er det bare. Denne kollegaen du beskriver, hadde jeg bare distansert meg fra. Vær høflig selvfølgelig, men heller ikke noe mer. Hadde heller brukt tiden min på å få en god arbeidsdag, så får heller kollegaen din seile sin egen sjø;-)

Endret av Trolletrine
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig så hadde jeg ikke giddet å brukt energi på noe sånt.

På en arbeidsplass finnes det mange ulike personligheter. Noen kommer man bedre overens med enn andre, -sånn er det bare. Denne kollegaen du beskriver, hadde jeg bare distansert meg fra. Vær høflig selvfølgelig, men heller ikke noe mer. Hadde heller brukt tiden min på å få en god arbeidsdag, så får heller kollegaen din seile sin egen sjø;-)

Vi prøver bare å la det passere, men er ikke alltid like enkelt. He-he.

Anonymous poster hash: b06db...265

Skrevet

Bare la henne fortsette å drite seg ut du. En slik person er det nok ikke bare du som irriterer deg over. Etterhvert innser hun nok selv at antall relasjoner på jobb stagnerer da folk distanserer seg, så får heller håpe at hun slutter da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...