Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Et problem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid ønsket Mendelssohn som inngangsmarsj..Men, nå som jeg har fått vite at det kun er flygel i kirken og også hørt på marsjen spilt på piano er jeg litt i tvil. Det blir jo mye spinklere enn orgel da..Organisten mente at om det var et bra flygel så kunne det gå bra. Flygelet skal visst være veldig bra og det er en voldsom akustikk i kirken, men likevel...

Hvilke andre marsjer finnes det som kanskje egner seg bedre på flygel?

Skrevet

Bryllaupsmarsj på Trollhaugen av Grieg!!!! Ville absolutt valgt noko som er skreven for piano. Mendelsohn virkar så spinkel på klaver.

Skrevet
Bryllaupsmarsj på Trollhaugen av Grieg!!!! Ville absolutt valgt noko som er skreven for piano. Mendelsohn virkar så spinkel på klaver.

Jeg vet ikke helt jeg...Syns den virker litt "bondete" jeg...+ at den minner mer om et vanlig klassisk stykke enn en brudemarsj..

Noen flere meninger / forslag?

Gjest Lompa
Skrevet

Går det an å få tak i en trompetist?

Purpose av Nordraak er nyydelig. vi skal ha den som utgangsmarsj, men den kan like gjerne brukes som inngangsmarsj.

Skrevet
Går det an å få tak i en trompetist?

Purpose av Nordraak er nyydelig. vi skal ha den som utgangsmarsj, men den kan like gjerne brukes som inngangsmarsj.

Det er kanskje litt kort tid nå...Jeg snakket med en far i barnehagen i dag som visstnok også er organist...Han sa at Mendelssohn på flygel er veldig fint, ikke det samme som orgel selvfølgelig - men at det kan bli veldig spesielt og fint. Så kanskje jeg kan ha det jeg har drømt om likevel.. Har ikke bestemt meg helt enda da, så kom gjerne med flere forslag!

Skrevet

Selv ville jeg gjerne hatt Canon i D av Pachelbel på piano, men vi har ingen til å spille...

Du kan evt høre på den på piano her:

www.music-scores.com/pachelbel/composer.php

(blir det gjort om til link nå, mon tro...?)

Skrevet
Selv ville jeg gjerne hatt Canon i D av Pachelbel på piano, men vi har ingen til å spille...

Du kan evt høre på den på piano her:

www.music-scores.com/pachelbel/composer.php

(blir det gjort om til link nå, mon tro...?)

Vi skal ha den som inngang når brudepikene går opp gulvet..Kan ikke organisten deres spille da?

Skrevet

Ja, denne er også fin. Men har en så treg start liksom....

Vi hadde også planer om at brudebarna skulle gå til egen melodi, men gikk bort ifra dette. Kirkegulvet er så kort, og ikke vet jeg om de løper, nekter å gå eller hva det måtte være. Barna er 1,5 år, 4 og 5.

Så de skal gå til samme som oss. Barna går helt opp til alteret før jeg begynner å gå.

Skrevet
Ja, denne er også fin. Men har en så treg start liksom....

Vi hadde også planer om at brudebarna skulle gå til egen melodi, men gikk bort ifra dette. Kirkegulvet er så kort, og ikke vet jeg om de løper, nekter å gå eller hva det måtte være. Barna er 1,5 år, 4 og 5.

Så de skal gå til samme som oss. Barna går helt opp til alteret før jeg begynner å gå.

Kirkegulvet hos oss er laaaangt...skrekk og gru :-) så jeg tror det blir veldig fint..Men, skulle gjerne ha hatt den fine overgangen til en brakende Mendelssohn da....Blir nå en overgang til en litt mer rolig Mendelssohn..Fikk klar beskjed av samboeren i sted at det var et punkt han ikke ville rikke seg på og det var inngangsmarsjen...Litt søtt da :-)

Skrevet

Du kan ikke ta deg en tur i kirken og få organisten til å prøvespille for deg da...?

Skrevet

Tex, hos dere spilte vel organisten et preludium før inngangsmusikken og du kom inn? Lurer på om vi skal ha det samme...

Skrevet
Du kan ikke ta deg en tur i kirken og få organisten til å prøvespille for deg da...?

Jo, han skal øve med solisten så da tenkte jeg at han skulle få prøvespile også.

Skrevet

Hvor kan jeg få hørt denne???

Skrevet

Hvor kan jeg få hørt denne???

Har du laanekort paa Deichmanske bibliotek, kan du hoere paa via LaatLaan som kan brukes via MappaMi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...