Nuttery Skrevet 6. juni 2014 #1 Skrevet 6. juni 2014 Hvordan fryser dere forskjellige ting, som f.eks supper? HVILKE retter passer godt til å fryse? Hvordan varmer man opp ting igjen? Trenger å tenke litt langsiktig her med god plass merker jeg.
Sølvrosen Skrevet 6. juni 2014 #2 Skrevet 6. juni 2014 Som oftest fryser vi det ned i isbokser, for de er lette å stable og passe store. Suppe fryser jeg ofte i melkekartonger, 1 liter hvis det bare er suppebasis og de store hvis det er ferdig suppe. Når jeg skal bruke maten setter jeg den i kjøleskapet kvelden før. Suppe varmer jeg alltid i gryte, andre ting går ofte i mikroen. Stekt kjøtt varmer jeg i stekepanne. Suppe og fårikål er de beste fryserettene jeg lager, for det er så lett å lage mye mer enn nødvendig og de er gode etter frysing. Pizza er også god frysemat, men det er så god restemat at vi heller spiser opp dagen etter. Noen ganger lager jeg en stor porsjon løksuppe og bruker som basis for diverse supper seinere. Da er det bare å tilsette ferske eller frosne grønnsaker, og så får vi en enkel god suppe. Lasagne skal også være god frysemat, men vi tar den heller over to dager så jeg har aldri prøvd.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #3 Skrevet 7. juni 2014 Slike tupperware bokser hjelper en hel del med det praktiske fordi de funker som oppbevaring når ting skal fryses og kan brukes i mikroen Pastasaus taco (ferdige ruller) pannekaker (på tallerken, sett bakepapir mellom lagene) tikka masala og ris (fint porsjonsmåltid) stekt kylling i biter (utmerket til salatbruk) Anonymous poster hash: 2b36c...f37
Frk Midnattsol Skrevet 7. juni 2014 #4 Skrevet 7. juni 2014 Jeg lager opp en svær omgang med Fiskegrateng, og fryser de i slike aluminiumsbegre med lokk. Da er det bare å hive hele forma i stekovnen når jeg skal ha det til middag. Ellers lager jeg forskjellige typer små kjøttboller i tomatsaus og fryser ned. Lager også opp store omganger med pastasaus og fryser i posjonsstørrelser, samt lapskaus, finnebiff, småsteik og lammelår i saus. Har en svært hektisk hverdag til tider, og da er det luksus å bare kunne ta opp en god hjemmelaget middag på morgenen før jeg drar. Får i meg skikkelig mat, og slipper disse helfabrikatene som smaker æsj
debattanten Skrevet 7. juni 2014 #5 Skrevet 7. juni 2014 Vi lager egen tomatsaus til pizza, det lager vi som regel en hel haug og fryser i porsjonsstørrelser. Bruker de tomatpureglassene du får kjøpt på butikken, evt olivenglass osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå