Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Kjæresten min er en fantastisk person som jeg er veldig glad i. Vi har god kjemi, har samme interesser, kjæresten min er utdannet siv.ing. og jeg går siv.ing. jeg også. Vi har interessante samtaler og er ganske like som personer. Vi er begge veldig glade i frihet og liker å kunne gjøre impulsive valg i hverdagen. Da han ble ferdig med graden sin flyttet hans til Oslo mens jeg ble værende i studiebyen hvor vi møttes. Vi har hatt et avstandsforhold i 1 1\2 år og det har fungert veldig greit.
En av årsakene til at det har fungert så bra, er at vi har mye frihet og "klenger" ikke på hverandre. Barn og giftemål er ikke noe vi snakker om, men vi er begge enige i at det ikke er førstepri. årene fremover. Karriere, reising og selvutfoldelse er viktigere nå.
Alt høres bra ut? Vel, den siste tiden har han endret seg ganske mye. Han maser mye mer enn han pleide, vil møtes hver helg eller oftere, jeg har fått sommerjobb i studiebyen, men han litt småsur ettersom han vil at jeg skal flytte til Oslo for sommeren. Han han begynt å "kreve" mer av meg, mer enn det jeg er vant til. Så her sitter jeg med dårlig samvittighet. Fordi jeg ikke kan gi ham det han vil ha. Da kommer disse tankene om jeg virkelig bør være i et forhold nå?

Anonymous poster hash: 928bc...91d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med han om det før du poster en tråd på KG om saken, du :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med han om det før du poster en tråd på KG om saken, du :)

Vet du hva? Jeg vil gjerne høre andres meninger og erfaringer før jeg forteller ham dette. Jeg vet det vil såre ham. Er forøvrig ikke interessert i å diskutere om hvorfor jeg opprettet en tråd om dette - hvorfor skal jeg ikke gjøre det når jeg trenger innspill fra andre?

• Liker 8
Skrevet

Ja, det er riktig av deg å avslutte et forhold til en mann du ikke ønsker å være sammen med.

• Liker 1
Skrevet

Du kan høre min mening,men er redd for at jeg er helt på vidda her.

Det høres ikke særlig ut som om noen av dere er villig til å investere i forholdet.

Du likte deg når du slapp å forpliktet deg,men hvis du skulle fått større smakebit av denne mannen,så får du avsmak. Og han forventer at du skal stille opp i forholdet,men det høres ikke ut som om han vil flytte for å gjøre det samme for deg. Så hadde sagt at det er riktig for deg. Å avslutte forhold handler ikke om å være "snill" eller "slem",men når du tenker deg om gjelder det å passe sammen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er riktig av deg å avslutte et forhold til en mann du ikke ønsker å være sammen med.

Jeg ønsker å være sammen med ham. Han er den herligste personen jeg vet om, men jeg kan ikke få i både pose og sekk, det blir urettferdig overfor ham :\
Tenker selv at jeg er i et stadium i livet hvor jeg ikke passer å være i et forhold. Samtidig er jeg redd for at jeg kommer til å angre på dette i ettertid, for vi har det veldig bra sammen. Men er det riktig av meg å ikke gå fra ham og "tvinge" ham til å leve i et forhold som han ikke ser på som optimalt for ham?

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ikke særlig ut som om noen av dere er villig til å investere i forholdet.

Du likte deg når du slapp å forpliktet deg,men hvis du skulle fått større smakebit av denne mannen,så får du avsmak. Og han forventer at du skal stille opp i forholdet,men det høres ikke ut som om han vil flytte for å gjøre det samme for deg. Så hadde sagt at det er riktig for deg. Å avslutte forhold handler ikke om å være "snill" eller "slem",men når du tenker deg om gjelder det å passe sammen.

Vi har hatt et bra forhold fram til nå, alle de rette følelsene er tilstede og vi stiller alltid opp for hverandre, men på grunn av avstandsforholdet er vi vant til å være mye mer selvstendig enn vi hadde vært om vi bodde sammen\i samme by. Jeg trivdes med det forholdet vi hadde, for jeg takler klenging dårlig og blir fort lei hvis det skal være slik. Han har fått drømmejobben i Oslo og blir nok værende der i et par år, det har jeg forståelse for, derfor er flytting uaktuelt (har heller aldri bedt ham om å flytte, for jeg trives med å ha det sånn), men jeg oppfatter ham som mer "needy" enn tidligere og det er litt uvant.

Skrevet

Hvis du ikke kan gi han det han vil ha, så er det vel riktig å la han gå da. La han finne en annen som kan gi han det han vil ha.

Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

Hadde dette vært drømmemannen din TS så hadde du ønsket å tilbringe mer tid sammen med han. Jeg synes det virker som du ikke er så veldig begeistret for han. Det at han ønsker å tilbringe mer tid med deg, mens du helst vil være litt alene sier jo sitt når dere i tillegg sjeldent ser hverandre.

Du bør selvfølgelig gjøre det slutt om det jeg sier er tilfellet.

• Liker 1
Skrevet

Du må spørre deg selv om det er verdt det å være sammen med en mann som krever mer enn du ønsker å gi. For slik det er nå virker det som forholdet dras i begge ender uten at noen vet helt hvor de vil være. Virker som du er mer åpen enn det han er, og da er det vanskelig å holde sammen enn hvor mye man elsker hverandre. Dere kan risikere å komme i et forhold hvor det flyter negativitet, hvor den ene om andre drar hverandre ned i en dyp avgrunn av depresjon og bitterhet. Nei, det synes jeg ikke er noe å satse på.

Skrevet

Er det uaktuelt for deg å flytte til Oslo? Er det langt unna studiebyen deres? Hvor lenge har dere vært sammen?

Kanskje han bare savner deg veldig, men det er ikke nok for at et forhold skal vare. Savner du han? Ønsker du å være sammen med han?

Gjest Violetta
Skrevet

Det virker for meg som om du har funnet den perfekte mannen for deg, bortsett fra at du ikke har de rette følelsene. Du liker den han er, har bestemt deg for at det er en slik mann du vil ha, men det er ikke akkurat ham du har falt for. Kan det stemme?

Gjest Minpin
Skrevet

Hadde dette vært drømmemannen din TS så hadde du ønsket å tilbringe mer tid sammen med han. Jeg synes det virker som du ikke er så veldig begeistret for han. Det at han ønsker å tilbringe mer tid med deg, mens du helst vil være litt alene sier jo sitt når dere i tillegg sjeldent ser hverandre.

Du bør selvfølgelig gjøre det slutt om det jeg sier er tilfellet.

Enig. Jeg trodde selv at jeg var skapt for avstandsforhold. Tenkte jeg ikke ville takle å være i et forhold hvis det betydde at man måtte sees daglig og klenge på hverandre "hele tiden". Så møtte jeg han som er kjæresten min nå, da, og jeg savner ham hele tida når vi ikke er sammen. Vi er sammen så ofte vi kan og enda føles det ikke nok. Jeg tror dessverre ikke at denne mannen er den rette for deg, TS. Høres ut som du liker ham, men ikke godt nok.

Skrevet

Jeg mener å ane primadonnanykker hos TS. Virker som hun vil ha typen på glid samtidig som hun kan boltre seg fritt i storbyen uten å ta hensyn til typen og hans følelser. Jeg ville ikke blitt forbauset dersom han endte opp med å gå sin vei av seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er uenig med de fleste her ;-)

Selvfølgelig er det mulig å være oppriktig glad i & elske noen uten å MÅTTE være sammen hele tiden. Mange har lange særboer-forhold, inkludert meg og min elskede ;-)

MEN, det som er viktig er at man er samstemt, og der ser det ut til at dere nå går i hver deres retning. Dere har vært enige om at ting var ok, men nå ønsker han noe annet. Ta en prat. Dersom han ønsker noe annet enn det dere har hatt og du ønsker at alt er som før så vil en av dere ulykkelig uansett...

Hilsen voksen dame, som har lært at kjærlighet ikke = konstant fysisk samvær for alle..

Anonymous poster hash: c72df...616

• Liker 1
Skrevet

Jeg er uenig med de fleste her ;-)

Selvfølgelig er det mulig å være oppriktig glad i & elske noen uten å MÅTTE være sammen hele tiden. Mange har lange særboer-forhold, inkludert meg og min elskede ;-)

MEN, det som er viktig er at man er samstemt, og der ser det ut til at dere nå går i hver deres retning. Dere har vært enige om at ting var ok, men nå ønsker han noe annet. Ta en prat. Dersom han ønsker noe annet enn det dere har hatt og du ønsker at alt er som før så vil en av dere ulykkelig uansett...

Hilsen voksen dame, som har lært at kjærlighet ikke = konstant fysisk samvær for alle.. Anonymous poster hash: c72df...616

Helt enig! Å ha et eget liv utenom er ikke ensbetydende men at man ikke føler nok for den andre. Jeg hadde følt meg dullstendig kvalt om jeg skulle gått oppe i en person hele tiden. Det er bra å være fra hverandre litt

Skrevet

Men, da blir det som AB#15 også sier videre; da må man være samstemt. Begge må ville det samme, enten det er å ha tett forhold eller ... holdt på å si utett...

Så ja, man kan selvfølgelig være sammen uten å måtte være sammen hele tiden. Men TS ønsker å ha mer avstand og kjæresten ønsker sannsynligvis å være mer tett. Og hvis det er slik så bør nok TS gjøre det slutt. Eller gå med på å bli litt mer tett dersom hun ønsker å være sammen med denne mannen.

Å møte hverandre på halvveien er en fin middelvei dersom man ønsker å være sammen tross forskjeller.

AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal gjøre det slutt når du i det hele tatt vurderer det fordi en gutt vil være mer sammen med deg enn før.

Anonymous poster hash: 8f522...c4e
Skrevet

Er ikke vits å lese engang for å kunne si dette: revurderer du et forhold/dine følelser til en person: så end det. Følelser kommer vanligvis ikke tilbake, og jeg synes ikke det er rettferdig å kaste bort tiden hans hvis du SPØR HER PÅ KVINNEGUIDEN om det er riktig å ende forholdet deres?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...