Gå til innhold

Lekser når venner er med barna hjem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvordan dere gjør det med lekser når venner er med barna hjem etter skolen? Hva er vanlig?

Jeg har en 1. klassing og hun har kun hatt venner med hjem på fredager før og da har de jo ikke lekser. Nå skal hun ha med seg en venninne hjem fra skolen en annen dag og da har jo jentene lekser. Så det var en del lekser den dagen også. Bruker dere å droppe leksene helt til besøket er over eller bruker dere å gjøre lekser med både eget barn og den som er med?

Ser for meg at det ikke er helt lett å få to jenter som egentlig bare vil leke seg i lag til å gjøre lekser, men samtidig er det kanskje litt kjipt for foreldrene at hun kommer hjem i 19-20 tiden uten at leksene er gjort. Og litt kjipt for meg også i og med at jeg har småsøsken å legge i den tiden.

Anonymous poster hash: 93569...bf8
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

For min del så ble alltid lekser gjort før lek. Enten på skolen eller hjemme. Vil innføre samme regler for barna mine, selv om de tar med seg venner hjem. Er de effektive så tar det ikke lange tiden å unnagjøre leksene.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var lita og hadde venner med hjem etter skolen, så satte mamma oss igang med lekser med engang så var det gjort. Syntes det er en grei ordning :)

Anonymous poster hash: 09b9a...c3e
Skrevet

Når jeg var mindre å var med venner hjem, ble vi alltid satt i gang med lekser før lek. Er vel bare å be de starte med leksene selv, og trenger de din hjelp, spør de vel.

Skrevet

Her blir alltid leksene gjort etter skoletid, før lek og fritidsaktiviteter. Så når barna har med venner hjem så gjør de lekser ikke lenge etter at de kommer hjem. Ganske gjengs over likt i klassen tror jeg, for det virker som de andre foreldrene har likedan regime også....er jenta mi med noen hjem så har hun gjort leksene når hun kommer hjem, så da kikker vi over leksene og sjekker øveordene.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Leksene blir gjort rett etter skolen, lekser før lek, men ble usikker på om det er vanlig når man har besøk. Dere tar høytlesing med både eget barn og den som er med hjem også?

Anonymous poster hash: 93569...bf8
AnonymBruker
Skrevet

Vi gjorde lekser med en gang, men det kom litt an på, spesielt da vi var ganske små og det var visse forskjeller mellom hvor langt enkelte var kommet. Jeg hadde iblant med venner hjem som ikke kunne lese ordentlig eller trengte ekstra hjelp med matte. Vi satte ganske enkelt av tid til lekser og gjorde så mye vi kunne og lekte etterpå men venninnene mine ble aldri så lenge at de ikke hadde tid til noe evt. etterpå.

Anonymous poster hash: 16e48...ad4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte alltid gjøre leksene mine før jeg fikk dra ut og leke, også om jeg hadde med venner hjem. Da gjorde vi det bare sammen. Var nesten bedre å ha noen å gjøre det sammen med syns jeg. Kommer til å gjøre det samme med mine, så lenge det ikke er noe veldig spesielt.

Anonymous poster hash: bc36e...bba
Skrevet

Jeg ville sagt at de må gjøre leksene sammen etter middag, og ikke brydd meg så mye om hvor grundig det ble gjort når de bare er åtte år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...