Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man har fulgt alle retningslinjer i forhold til bacheloroppgaven, samt har relevant problemstilling og besvart den utfyllende og godt, har man da i teorien sjans til å stryke?

Anonymous poster hash: cfe81...96f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Begrunn?

AnonymBruker
Skrevet

Ja.

En i kullet mitt strøk nå på bacheloroppgaven. Begrunnelse var at problemstillingen ikke var avgrenset nok og at empiri og analyse ikke samsvarte med problemstillingen.

Vet også om de som har strøket på det tekniske (kilder, for få / mange sider, manglende innholdsfortegnelse osv.)

Anonymous poster hash: 0d770...193
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begrunn?

Du bør vel vite nå at Gjest aldri begrunner. Hun bare skriver innlegg kun bestående av én setning før hun lister seg ut av tråden.

Anonymous poster hash: 00db6...218

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

En i kullet mitt strøk nå på bacheloroppgaven. Begrunnelse var at problemstillingen ikke var avgrenset nok og at empiri og analyse ikke samsvarte med problemstillingen.

Vet også om de som har strøket på det tekniske (kilder, for få / mange sider, manglende innholdsfortegnelse osv.)

Men da har man jo ikke fulgt alle retningslinjer, med tanke på formelle krav altså.

Man kan selvsagt være uheldig å stryke, men det skal litt til. I tillegg har man ofte en veileder som sier fra dersom det er så ille at man kan stryke.

Anonymous poster hash: 89e9f...ec1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men da har man jo ikke fulgt alle retningslinjer, med tanke på formelle krav altså.

Man kan selvsagt være uheldig å stryke, men det skal litt til. I tillegg har man ofte en veileder som sier fra dersom det er så ille at man kan stryke.

Anonymous poster hash: 89e9f...ec1

Det skal endel til for å stryke. I det tilfellet jeg nevnte så hadde ikke veileder sagt noe om problemstillingen (hun hadde godkjent den), men ekstern sensor mente at den var til stryk og da ble det stryk.

Ekstern sensor kan ha en annen oppfatning og vurdering av oppgaven.

Jeg fikk A fra ekstern sensor på min bacheloroppgave og så fikk jeg C fra min veileder. Landet på en B, men spriket var stort ;)

AnonymBruker
Skrevet

Du må ha en ekstremt dårlig veildere og helt på tulltur hvis du skal stryke på en slik oppgave

Anonymous poster hash: 9c11b...49d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at det er vanskelig å stryke på Bachelor oppgaven. Da må du ha en dårlig veileder, som mer misleder deg enn veileder deg. Eller du ikke hører på veilederen og tar egne valg, som da ikke var gode.

Så sant du har fulgt retningslinjene og svart på problemstillingen din, så står du.

Anonymous poster hash: 0ad95...4b7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker også at dette avhenger av veilederen din, med en middels oppegående veileder blir ting fanget opp underveis og du har ikke sjans til å stryke.

Anonymous poster hash: acefa...d58

AnonymBruker
Skrevet

Nei! Ikke hør på de som svartmaler. Har du veileder vil de aldri la deg levere noe som blir stryk.

Anonymous poster hash: e6f3a...fe6

Skrevet

Nei! Ikke hør på de som svartmaler. Har du veileder vil de aldri la deg levere noe som blir stryk.

Anonymous poster hash: e6f3a...fe6

Jeg kjenner personlig en som strøk på bacheloroppgaven, så det er mulig.

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Jeg tror det er teoretisk mulig, men svært lite sannsynlig om du har fulgt veileders råd og retningslinjene. Jeg kjenner ingen som har strøket på bacheloroppgaven, som har fulgt veileders råd og retningslinjene som er påkrevd.

AnonymBruker
Skrevet

Cluet er å finne relevant emperi for problemstllingen, uten det- på tulltur, du har ikke forstått hva det dreier seg om.

Anonymous poster hash: 9c11b...49d
Skrevet

Vi fikk sensur på bacheloroppgaven for 14 dager siden og det var en i klassen min også som strøyk. Han hadde en utrolig dårlig veileder som ikke kunne forskningsmetoden. Så da gikk det som det gikk, dessverre.

Tror at de som stryker må ha utrolig dårlige veiledere eller være studenter som ikke evner å ta til seg veiledning.

• 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Gammel tråd. Men jeg skriver bacheloroppgave nå, og er livredd for å stryke...Noen som kan komme med noen betryggende råd eller ord? 

Anonymkode: 4597f...3d3

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gammel tråd. Men jeg skriver bacheloroppgave nå, og er livredd for å stryke...Noen som kan komme med noen betryggende råd eller ord? 

Anonymkode: 4597f...3d3

Du kommer ikke til å stryke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

10 dager igjen: jeg stryker.

Anonymkode: df22f...b7e

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

10 dager igjen: jeg stryker.

Da har du 10 dager på å gjøre noe med det. Du kan ikke bare legge deg ned å gi opp 

Anonymkode: 8e451...6bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke nok timer i døgnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...