Gå til innhold

Namsfogden - noen med god oversikt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå skal jeg ikke gå inn på hele historien men kort fortalt er det ting som har forfalt uten at jeg klarte å betale. Det gjelder et kredittkort på en ganske lav sum - med noe mer inkl. gebyrer er det antakelig fortsatt under 10,000. Til tross for at jeg har endret folkeregisterert adresse for lenge, lenge siden og har varslet banken om dette, har de fortsatt å sende brev til en gammel adresse. Nå sendte leietaker en bunke med brev til meg, hvorav ett var til Namsfogden (som attpåtil var gammelt). Det er heldigvis ikke kommet noe mer.

Jeg tok kontakt med dem og de var informert om at jeg eide bolig og at det derfor står som "pant" der. Jeg har tidligere tatt kontakt med Kredinor ang. dette uten å få svar. Har sendt ny epost nå, tld linje er ikke åpne men jeg ringer imorgen.

Nå har jeg jobb (ulikt tidligere) og dette er jo noe jeg greit kan betale den i slutten av måneden eller de neste to. Jeg er selvsagt ikke interessert i at de skal legge ut boligen min på tvangssalg for å dekke en slik liten sum!

Vedkommende fra Namsfogden sa at brev var sendt ang. dette den 29 April og at de har mulighet til å utlyse tvangssalg 14 dager etter dette - hun har ingen oversikt over om det er blitt gjort, jeg har heller ikke mottatt noen beskjeder der. Jeg leste på nett at dersom noe slikt blir utlyst har man 1 mnd på å svare eller betale? Da vil jeg i så fall kunne holde fristen (det tidligste de evt. kunne be om dette var midten av mai).

Trenger ikke noen kritikk her, jeg var dum som brukte kredittkort, deretter mistet jeg studielån, jobben og slikt som kan skje, jeg somlet, flyttet, var uoversiktlig. Har endre vaner totalt og har endelig en betalt jobb.

Vet at det er noen kloke hoder ift. penger her og vil gjerne ha bekreftelse på at jeg har forstått situasjonen riktig og at jeg har mulighet til å betale dette tilbake uten irreversible konsekvenser? Det hele stresser meg og får nok ikke sove ikveld...

Anonymous poster hash: c1c97...6bd
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber hos namsmannen. Kredinor er et veldig ryddig inkassobyrå og jeg har litt vanskelig for å tro at du ikke får tak i dem. Ring, betal og så sletter de pantet. De vil ikke prøve å tvangsselge boligen din for et så lite beløp etter så kort tid. Det er ganske mye styr. Vanligvis står pant til de nesten går ut og så sender de en ny begjæring og får det fornyet.

Synes det er ganske sløvt av namsmannen hvis de ikke har sendt til riktig adresse. Man skal alltid sjekke folkeregisteret. Det er blitt sendt ut både varsel og så avgjørelsen.

Anonymous poster hash: 1e5da...769

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber hos namsmannen. Kredinor er et veldig ryddig inkassobyrå og jeg har litt vanskelig for å tro at du ikke får tak i dem. Ring, betal og så sletter de pantet. De vil ikke prøve å tvangsselge boligen din for et så lite beløp etter så kort tid. Det er ganske mye styr. Vanligvis står pant til de nesten går ut og så sender de en ny begjæring og får det fornyet.

Synes det er ganske sløvt av namsmannen hvis de ikke har sendt til riktig adresse. Man skal alltid sjekke folkeregisteret. Det er blitt sendt ut både varsel og så avgjørelsen.

Anonymous poster hash: 1e5da...769

Takk for svar. Jeg er i kontakt med Kredinor ang. en annen nedbetaling og jeg har god erfaring med dem som ryddige, derfor jeg synes det er rart.

Jeg kan ikke betale akkurat nå, men jeg kan ved slutten av måneden. Forhåpentligvis er det raskt nok.

Anonymous poster hash: c1c97...6bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...