Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Alltid så heldig jeg altså! :-? Kom nettopp opp i samfunnskunnskap muntlig eksamen. Hadde eksamen i dag, og så i grunn litt fram til det, har alltid gjort det bra i faget. Som dere husker fikk jeg 5 i en muntlig høring i samme fag for noen uker siden. Vel min eksamen gikk selvsagt til dundas! Fikk 3! :grine: Og jeg er så lei meg. Begynte å grine, selvom jeg har opplevd mange nederlag i mitt liv, men klarer aldri å vende meg til det... Dessverre. MEN; jeg er ikke den eneste som gikk ned i faget; ALLE gikk ned! Selvom jeg tar selvkritikk, så mener jeg at det også sier noe om de læreren som skal hjelpe til. Men jeg føler jeg ikke fikk hjelp i det hele tatt! OG; læreren din skal liksom kjempe for en bedre karakter, men det gjorde hun jo ikke(hun sa det selv; jeg var enig bla bla bla). Noen ganger får man bare dritt sensorer og lærern begynte å si ;" jeg spurte deg jo om du skjønte oppgaven, ol", men det var jo ikke problemet! Jeg ble visstnok rotete og drøftet der jeg ikke skulle osv, men læreren kunne da i såfall veiledet meg! Å gå ned to karakterer er drastisk, men alle gikk ned, så jeg er ikke den eneste med nederlag, heldigvis! :-?

Vel, vel, jeg var uansett drit nærvøs, og det er det verste som kunne skjedd meg. Jeg må bare akseptere det, uansett hvor surt det er! Nytter dessverre ikke å klage heller..hmmf... :evil: .. Det verste var å få vite karakteren, å stå der og bli driti ut. Jeg mener det blir feil med slik eksamen når den ikke får fram hva elevene egentlig kan! Vel, jeg få gå og slikke mine sår... :cry:

Og jeg som leste så mye!

Føler meg skikkelig dum og verdiløs nå altså!

Mvh Yvonne

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:trøste: :trøste: :trøste:

Skrevet

Som en venninne av meg sa(kom opp i samme fag), kanskje vi skal spore sensor opp(adr) og true henne litt.... :grinele: (Som han Jostein Pedersen som fikk bæsj i postkassa) :ler: Selvsagt bare fleip, men smilet kom i hvertfall litt tilbake. :roll:

Mvh Yvonne

Skrevet

jeg har vært der selv, jeg... og vet hvor jævlig det er! *klemmepå*

det blir verre på høyere utdanning - da kan du ikke klage på karakteren, kun på om det er gjort formelle feil. og det er ikke ekstern sensor lenger heller. du kan jo ta faget på nytt om du føler at det ødelegger for mye for deg? :trøste: :blomst_opp:

Skrevet
jeg har vært der selv, jeg... og vet hvor jævlig det er! *klemmepå*

det blir verre på høyere utdanning - da kan du ikke klage på karakteren, kun på om det er gjort formelle feil. og det er ikke ekstern sensor lenger heller. du kan jo ta faget på nytt om du føler at det ødelegger for mye for deg? :trøste: :blomst_opp:

Hei, vel, nei, jeg orker det ikke. Muntlig er uansett så forferdelig, at jeg absolutt ikke orker det en gang til! Og som det er på høyere utdanning(jeg går på vgs), kan man bare klage på annet enn formelle feil.

Mvh Yvonne

Skrevet

Huff, føler med deg, opplevde akkurat det samme i muntlig samfunnsfag fredag for en uke siden :-?

:trøste:

Gjest Valhalla
Skrevet

Trist å ha et så stort press på seg selv at man griner for en 3'er

Skrevet
Trist å ha et så stort press på seg selv at man griner for en 3'er

Det kommer jo helt ann på hva slags forventninger man har til det faget. Jeg følte jeg ikke fikk fram det jeg kunne, og jeg er både skuffa på meg selv og læreren min som skulle "hjelpe" meg.

Mvh Yvonne

Skrevet

Det kommer jo helt ann på hva slags forventninger man har til det faget. Jeg følte jeg ikke fikk fram det jeg kunne, og jeg er både skuffa på meg selv og læreren min som skulle "hjelpe" meg.

Mvh Yvonne

Så kommer det jo an på hva man pleier å få da. Jeg ble kjempeskuffa over 4 i samfunnsfag. Dette var sensors avgjørelse, læreren min mente jeg fortjente 5.

Grunnen til at jeg ble så skuffa, var at jeg aldri har fått 4 før noen gang. Da er jo ikke 4 en bra karakter for meg.

Skrevet

Så kommer det jo an på hva man pleier å få da. Jeg ble kjempeskuffa over 4 i samfunnsfag. Dette var sensors avgjørelse, læreren min mente jeg fortjente 5. 

Grunnen til at jeg ble så skuffa, var at jeg aldri har fått 4 før noen gang. Da er jo ikke 4 en bra karakter for meg

Nei nemlig, og jeg fikk 5 i standpunkt... Så det er derfor jeg er skuffa, fordi jeg fikk 3 på eksamen. Men så er jo samfunnsfag(finnes ikke på vgs-bare på ungdomsskolen) et annet fag enn samfunnskunnskap.

Mvh Yvonne

Skrevet

Det var samfunnskunnskap jeg kom opp i :wink:

Skrevet
Det var samfunnskunnskap jeg kom opp i :wink:

Okiies :)

Mvh Yvonne

Gjest Starya
Skrevet

det blir verre på høyere utdanning - da kan du ikke klage på karakteren, kun på om det er gjort formelle feil.

Hva mener du? :klø: Jeg klaget for et år siden på en eksamenskarakter på høgskolen. (Gikk opp et hakk også)

Det var forresten skriftlig. Er det ulikt for skriftlig og muntlig?

Skrevet

KAn man klage på muntlig eksamens karakter på vidregående da?

Man kunne ikke det på ungdomsskolen i alle fall.

Skrevet
Hva mener du? :klø: Jeg klaget for et år siden på en eksamenskarakter på høgskolen. (Gikk opp et hakk også)

Det var forresten skriftlig. Er det ulikt for skriftlig og muntlig?

Hei!

Ja,det er forskjellige regler for skriftlig og muntlig. Ved muntlig eksamen kan man bare klage på det formelle.

Mvh Yvonne

Skrevet

Hvis du trenger veiledning til hvor å drøfte og hvordan gjøre ditt og datt, så er jo ikke eksamenen din verd en femmer spør du meg.

Skrevet

starya: på grunn av kvalitetsreformen kan man ikke lenger klage på muntlig. når man har muntlig så får man kun en sensor, nemlig faglærer, og formelle feil er eneste klagegrunn. vår rådgiver på studiet jeg gikk på sa at det var et smutthull: man kunne ta med seg noen på muntlig som overvåket det som skjedde og som kunne være vitne på om en formell feil oppsto.

på skriftlig eksamen er det så vidt jeg vet fortsatt klagemulighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...