Teddi Skrevet 6. juni 2014 #1 Skrevet 6. juni 2014 Samboer og jeg overtok en bichon frise hann i slutten av januar. Vi fikk vite at alder var ukjent, men regnet med at han var ca ett år. For noen uker siden kom plutselig ballene hans fram, den babyrosa magen ble mørkere, han prøvde (for første gang) å jokke på benet til en som var på besøk, og han har begynt å "utfordre" oss litt. Gnager/biter/lekeslåss og lignende. Har lest at små raser blir kjønnsmodne tidlig (alt fra 6 måneder). Noen som vet?
CMHuser Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 Nå kan jeg bare svare ut i fra min rase, chihuahua, men veterinæren sa til meg at hvis jeg evt skal ha valper på jenta(har en jente og tre gutter), burde jeg vente til hun er 2 år. Det er nok ikke det samme med gutta, men det er da noe å gå ut i fra Jeg opplever at de yngste guttene jokker i vei, de er straks ett og to år. Han eldste på tre år, bryr seg ikke det grann, skal bare markere at han er sjefen
Gjest Gjest_Lindiana Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Hanner og hunner starter som regel kjønnsmodningen mellom 6 og 9 måneder. Små raser pleier å bruke litt lengre tid. Hvordan er de daglige rutinene deres rundt han? Har dere faste turer om morgenen og kvelden? At han utfordrer dere bør dere avvenne han med så tidlig som mulig. Spesielt disse små selskapshundene kan være vanskelig å dressere, i alle fall etter at slike unoter har "satt seg".
Teddi Skrevet 11. juni 2014 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2014 Hanner og hunner starter som regel kjønnsmodningen mellom 6 og 9 måneder. Små raser pleier å bruke litt lengre tid. Hvordan er de daglige rutinene deres rundt han? Har dere faste turer om morgenen og kvelden? At han utfordrer dere bør dere avvenne han med så tidlig som mulig. Spesielt disse små selskapshundene kan være vanskelig å dressere, i alle fall etter at slike unoter har "satt seg". Takk for svar. Han er absolutt ikke noen problemhund. Han er veldig oppmerksom og hører som oftest alltid på oss. Han kan få noen lekne raptuser innimellom, og da kan han bølle litt. Da er det ikke verre enn at vi sier "nå er det bra", så slutter han. Han biter ikke, men "kosegnager" på oss (aldri ting). Da sier vi ifra, og han gir seg. Han får turer hver dag, har faste rutiner på det meste, men selvfølgelig varierer vi lengden på turene og hva slags turer det er (skog, asfalt, landevei, vann o.l.). De dagene det har blitt kortere turer, passer vi på at vi leker mye med han hjemme og trener på diverse ting. Lete etter gjemte godbiter er en hit her i huset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå