Gå til innhold

Er på vei til å bli feit, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger virkelig hjelp med motivasjonen min, for jeg har begynt å spise altfor mye, og masse usunt.

Jeg er utrolig glad i mat, spesielt i kaker. Og jeg forbinder lykke, med mat, noe jeg vet er skikkelig feil, men hvordan endrer jeg det? Hvis noe går galt med livet mitt, så tenker jeg at når jeg kommer hjem skal jeg spise masse kake og da vil alt være bra....

Jeg vil veldig gjerne se bra ut, være sunn og føle meg bra, men jeg har veldig mye vondt i magen, får det spesielt av brød (og kaker), og jeg har problemer med å finne ut hva jeg kan spise i stedet.

Jeg har prøvd mange ganger før å slanke meg, men jeg får vondt i hodet, blir irritert og får også migrene-anfall hvis jeg spiser for lite.

Det irriterer meg også at uansett hvor mye jeg trener og spiser sunt, vil jeg aldri se så bra ut som modellene og alle disse menneskene som ser perfekte ut, det er veldig demotiverende.

Samtidig prøver jeg å tenke at det ikke er på grunn av utseende at jeg vil spise sunt og trene, men fordi jeg vil føle meg bra innvendig, men det er veldig vanskelig å tenke det hele tiden, midlertidig lykke/kake vinner som regel.

For tiden veier jeg 62 kg og er 168cm, og jeg vet at jeg ikke er veldig mye over der jeg burde være, men jeg har veldig pæreform, og låra og rumpa mi er veldig stor.

Dette ble veldig surrete, men hvordan får dere motivasjon? Er det noen som har noen supre tips? Blir veldig takknemlig for all hjelp jeg kan få.

Anonymous poster hash: d8bf9...169
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1. Om 1 års tid, vil jeg se tilbake og tenke "faen at jeg ikke startet for 1 år siden" eller "faen at jeg sluttet å trene og spise skikkelig".
2. Penger, snop og dritt koster mye penger. Selv sparte jeg 2000-2500kr i måneden på å droppe dritt mat og heller spise funksjonelt i riktige mengder.
3. Klarer jeg å gå ned i vekt? Hvor vanskelig kan det være? Ta det som en utfordring, ikke som en "jammen assa jeg vil jo bli slank og fin.... og sunn også da, må ikke glemme det"

Det er ting som motiverer meg.

Anonymous poster hash: cc22f...35d
  • Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

For det første: Bra at du innser at du aldri vil se ut om en modell eller catwalk modell fra et eller annet bilde eller et blad. Man vi aldri kunne se ut om et annet menneske.

Men du kan blir den beste utgaven av deg selv.

Å blir den beste utgaven av deg selv handler ikke om å sulte deg selv og trene 7 dager i uka. Det handler om å finne en livsstil som du kan leve med resten av livet.

For der første så må du endre kostholdet. Med rett kosthold så vil du ikke få samme behovet for å spise på kaker og annet junk. Det er viktig at du får i deg nok mat slik at du ikke får et ustabilt blodsukker som gjør at du får behovet for å spise på sukkervarer. Rene råvarer med proteiner, fett og trege karbs med lav Gi vil gjøre mye for deg.

I tillegg vil økt aktivitet gjøre noe med både kropp og psyke. Som utrent så er det viktig at du starter i det små med 2-3 økter i uka slik at du ikke brenner deg ut og mister motivasjonen med en gang. Start med en treningsform du liker og ta det fra der.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...