Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil dere i så fall anbefale oss å oppleve? Reiser om ei uke og skal være i fem døgn :) Gleder meg sånn, jeg har aldri vært i Italia før :)

Anonymous poster hash: 3d88c...37d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Milano er faktisk litt kjedelig.... De har il duomo og området rundt,men ellers er det ikke mye å se....siden du har så mange dager anbefaler jeg å ta toget til andre byer som feks verona,pavia og andre nærliggende byer,er ikke så ille pris på togene og de går ofte.

Verona er jo "romeo og juliet"byen og har mye mer å vise til enn Milano...jeg hadde vært i milano de første to dagene,deretter reist til en ny by hver dag for så å tilbringe siste dagen i Milano:)

Skrevet

Enig med Alina X

Vi bodde i småbyen Stresa hvor det blandt annet er et helt fantastisk slott på en liten øy i en innsjø. Er kanskje det fineste stedet jeg noen gang har vært <3

Så tok vi tog til Milano for å shoppe. Holdt plenty med 2 dager i Milano

• Liker 1
Skrevet (endret)

Redigert

Endret av Hypnosee
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i italia, og bodd i milano. Tror milano er den kjedeligste byen i det landet jeg vet om :P de har ei kjempelang shopping gate som er gøy å gå i. Også har de duomo. Det er en arbeider/industri-by så de penere og mer romantiske plassene finner du utenfor byen. :)

Anonymous poster hash: ed045...b2b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at dere kan si at Milano er kjedelig! Selvsagt er det shoppingbyen fremfor noen, men det er da også en hel masse kunst og arkitektur å se, kultur i massevis, flotte strøk å gå i (Brera, Naviglio Grande, San Babila, området ved Piazza di Tricolore) og fantastiske restauranter. Med fem dager ville jeg nok vurdert å ta en dagstur til Torino, men ikke fordi Milano er kjedelig.

Anonymous poster hash: 2af4b...f01
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at dere kan si at Milano er kjedelig! Selvsagt er det shoppingbyen fremfor noen, men det er da også en hel masse kunst og arkitektur å se, kultur i massevis, flotte strøk å gå i (Brera, Naviglio Grande, San Babila, området ved Piazza di Tricolore) og fantastiske restauranter. Med fem dager ville jeg nok vurdert å ta en dagstur til Torino, men ikke fordi Milano er kjedelig.

Helt enig! Jeg bodde seks måneder i hjertet av Milano, og ble helt forelsket i byen :) Syns det var så gøy å bare vandre rundt og oppdage nye steder, og jeg ble ikke lei.

Anonymous poster hash: 9da91...0a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var der med ei venninne for to år siden da vi nettopp hadde fyllt 20. Det er det kjedeligste stedet vi har vært, og vi er svært bereiste. Var spennende de to første dagene.. Men vi tok tog inn til Venezia en dag, og det var fantastisk. Dro med et veldig tidlig tog, så vi ankom ca 10-15 minutter før alt åpnet, og det var lite folk de første timene. Utpå dagen kom det veldig mange mennesker dit, men da var vi allerede lei og slitne, og dro hjem i 15-16 tiden, mener jeg å huske. Hvis ikke det var 13-14. Så dagstur til Venezia anbefales.

Syns også det var svært vanskelig å finne matbutikk i Milano. Syns andre italienske byer er mer sjarmerende og spennende.

Anonymous poster hash: 23a08...d3f
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var der med ei venninne for to år siden da vi nettopp hadde fyllt 20. Det er det kjedeligste stedet vi har vært, og vi er svært bereiste. Var spennende de to første dagene.. Men vi tok tog inn til Venezia en dag, og det var fantastisk. Dro med et veldig tidlig tog, så vi ankom ca 10-15 minutter før alt åpnet, og det var lite folk de første timene. Utpå dagen kom det veldig mange mennesker dit, men da var vi allerede lei og slitne, og dro hjem i 15-16 tiden, mener jeg å huske. Hvis ikke det var 13-14. Så dagstur til Venezia anbefales.

Syns også det var svært vanskelig å finne matbutikk i Milano. Syns andre italienske byer er mer sjarmerende og spennende.

Anonymous poster hash: 23a08...d3f

Man er ikke svært bereist når man er 20, heller ikke når man er 22 for den saks skyld. Og det at det var vanskelig for dere å finne matbutikk i Milano sier vel sitt om hvor reisevante dere er/var.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ts. Grunnen til at vi valgte Milano er en konsert. Vi vet lite om byen, men trenger ikke futt og fart og spenning. Da hadde vi valgt en annen by. Vi vil heller sitte på fortauskafeer og rusle rundt. Det må da være mulig å gjøre :)

Tog mellom Milano og Venezia, er det langt? Venezia frister jo veldig, da. Det må jo bli en tur dit om det lar seg gjøre.

Skrevet

Eg var på interrail for nokre år sidan, og kan seie meg enig med dei over her, Milano er en kjedelig by! Ta toget til Venezia eller Padova, det er flotte byar ;)

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel an på interessene? Er man interessert i shopping, er det få byer som kan måle seg med Milano. Veldig få.

Men er man interessert i "koselige, gamle italienske landsbygater", er Milano definitivt helt feil.

Jeg har vært i Milano minst 20 ganger, og liker meg veldig godt der. Jeg drar dit stort sett for shopping. Og jeg er "lommekjent" i store deler av sentrum.

Anonymous poster hash: 56b7c...642
AnonymBruker
Skrevet

Ts. Vi er ikke opptatt av dyre merkevarer og designerklær, men skal selvfølgelig sjekke ut shoppingområdene! Tenkte å dra ut av byen to av dagene, nå blir en garantert til Venezia, og den andre sannsynligvis Torino. Som sagt er det en konsert med favorittbandet som gjorde at vi plutselig spontanbestilte turen til en for oss helt ukjent by, så det kan se ut til at selve byen kanskje ikke passer helt til oss. Jaja. Hadde det vært arkitektur og koselige gater vil var ute etter, hadde vi nok valgt Roma for eksempel. Vi har reist mye tidligere og besøkt mange storbyer, men altså ikke Italia.

De må da ha en park, vin, en fortauskafe og ei god hotellseng. Det kombinert med dagsturer til andre byer gjør at jeg tror dette blir bra :)

Skrevet

Jeg ble skuffet over Milano. Kjedelig, grå og lite koselig by å tusle rundt i. Shoppingen består av alle de dyre designerbutikkene, så for de som er på leting etter en bestemt designerveske eller noe annet dyrt og eksklusivt er det sikkert en fin shoppingby. For oss som liker å shoppe billig er det ikke mye å gjøre der. Det var heller ikke spesielt koselig å besøke de dyre butikkene for å se, for butikkene var nesten tomme. Hver butikk hadde fem ansatte som stod rett opp og ned og ventet på at noen skulle tørre å komme inn. Jeg synes det kan være gøy å gå rundt og se i slike butikker, men ikke når man er den eneste der og får følelsen av å være uønsket.

Nei, Italia er et flott land, men Milano drar jeg nok ikke tilbake til.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble skuffet over Milano. Kjedelig, grå og lite koselig by å tusle rundt i. Shoppingen består av alle de dyre designerbutikkene, så for de som er på leting etter en bestemt designerveske eller noe annet dyrt og eksklusivt er det sikkert en fin shoppingby. For oss som liker å shoppe billig er det ikke mye å gjøre der. Det var heller ikke spesielt koselig å besøke de dyre butikkene for å se, for butikkene var nesten tomme. Hver butikk hadde fem ansatte som stod rett opp og ned og ventet på at noen skulle tørre å komme inn. Jeg synes det kan være gøy å gå rundt og se i slike butikker, men ikke når man er den eneste der og får følelsen av å være uønsket.

Nei, Italia er et flott land, men Milano drar jeg nok ikke tilbake til.

Du har ærlig talt deg selv å takke om du blir skuffet over Milano når du liker billig shopping. Det blir som å dra til Tromsø på badeferie.

• Liker 1
Skrevet

Du har ærlig talt deg selv å takke om du blir skuffet over Milano når du liker billig shopping. Det blir som å dra til Tromsø på badeferie.

Haha, morsom sammenligning :)

For å oppklare så dro jeg ikke til Milano for å shoppe og ble skuffet da alt var dyrt. Hele byen var bare så mye mindre koselig enn jeg hadde forestilt meg - man hører jo så mye positivt om Milano. Designerbutikker besøker jeg ofte når jeg reiser, men akkurat i Milano følte man seg ikke særlig velkommen for å bare kikke. Jeg så omtrent ingen som gikk inn. Man trenger ikke reise lengre enn til Roma før det føles helt greit å gå inn i en hvilken som helst av butikkene til de samme designerne.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er ønsker Milano. Har vært mange steder i Italia, men skal tilbake dit en langhelg nå.

Noen som har tips til hva vi kan finne på?

Vil shoppe, og tusle rundt og slappe av..

Noe vi bør se, oppleve?

Anonymous poster hash: bb40e...63e

AnonymBruker
Skrevet

Vi er GLAD I Milano. Har vært mange steder i Italia, men skal tilbake dit en langhelg nå.

Noen som har tips til hva vi kan finne på?

Vil shoppe, og tusle rundt og slappe av..

Noe vi bør se, oppleve?

AnonymBruker
Skrevet

Ts. Vi er ikke opptatt av dyre merkevarer og designerklær, men skal selvfølgelig sjekke ut shoppingområdene! Tenkte å dra ut av byen to av dagene, nå blir en garantert til Venezia, og den andre sannsynligvis Torino. Som sagt er det en konsert med favorittbandet som gjorde at vi plutselig spontanbestilte turen til en for oss helt ukjent by, så det kan se ut til at selve byen kanskje ikke passer helt til oss. Jaja. Hadde det vært arkitektur og koselige gater vil var ute etter, hadde vi nok valgt Roma for eksempel. Vi har reist mye tidligere og besøkt mange storbyer, men altså ikke Italia.

De må da ha en park, vin, en fortauskafe og ei god hotellseng. Det kombinert med dagsturer til andre byer gjør at jeg tror dette blir bra :)

Det er flere fine parker i byen. Fortauskaféer er det heller ikke mangel på :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha, morsom sammenligning :)

For å oppklare så dro jeg ikke til Milano for å shoppe og ble skuffet da alt var dyrt. Hele byen var bare så mye mindre koselig enn jeg hadde forestilt meg - man hører jo så mye positivt om Milano. Designerbutikker besøker jeg ofte når jeg reiser, men akkurat i Milano følte man seg ikke særlig velkommen for å bare kikke. Jeg så omtrent ingen som gikk inn. Man trenger ikke reise lengre enn til Roma før det føles helt greit å gå inn i en hvilken som helst av butikkene til de samme designerne.

"Alt var dyrt"??? Det er massevis av billigbutikker i Milano. Utrolig mange, faktisk. Det er jo også flere fabrikkutsalg i sentrum som selger designerklær til sterkt reduserte priser.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...