AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #1 Skrevet 6. juni 2014 Jeg er nyutdannet og søker på relevante jobber. Det kan jo ta noen måneder, så i mellomtiden jobber jeg som ringevikar i butikk. Jobber ca 2 dager i uken. Burde jeg ha frikort nå? Og når jeg evnt får fulltidsjobb, ta med i beregningen det jeg allerede har tjent? Eller burde jeg skatte av det lille jeg tjener nå også? Anonymous poster hash: 89c96...730
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #2 Skrevet 6. juni 2014 Det er jo totalen på slutten av året som teller. Jeg ville betalt litt skatt nå og så satt det opp når du begynner å tjene mer.Anonymous poster hash: ad54e...63e
Gjest Wei Wei Skrevet 6. juni 2014 #3 Skrevet 6. juni 2014 Jeg er nyutdannet og søker på relevante jobber. Det kan jo ta noen måneder, så i mellomtiden jobber jeg som ringevikar i butikk. Jobber ca 2 dager i uken. Burde jeg ha frikort nå? Og når jeg evnt får fulltidsjobb, ta med i beregningen det jeg allerede har tjent? Eller burde jeg skatte av det lille jeg tjener nå også? Anonymous poster hash: 89c96...730 Det blir vel akkuratt det samme. Hvis du velger frikort nå, så blir skattesatsen litt høyere på neste stilling for å jevne ut skattinnbetalingene. Du må jo uansett ta med i beregning det du har allerede tjent. Velger du skattekort nå, så blir vel skatten veldig liten fordi den estimerte årsinntekten basert bare på denne jobben blir vel lav. Men da betaler du riktig skatt nå med tanke på inntektsnivå. Det er mulig du tjener som lite nå at det blir frikort allikevel, emn senere skal du ta med all opptjent/forventet årsinntekt i beregningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå