Gå til innhold

Liggeunderlag på tur til stor hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en del på tur, noen litt lange. Hvis terrenget er hardt, mye stein og fjell legger ikke hunden min seg ned. Han HATER hardt underlag, klarer til nøds utføre dekk-kommando på parketten. Men så er han beinete og fisefin også.

Iallefall, må ha et enkelt liggeunderlag som er lett som jeg kan ha med i sekken på langturer. Har tenkt litt på reinsdyrskinn, men de er ganske tunge. Dette er også en relativt svær hund, så det blir jo og litt stort underlag.

Har dere noen forslag?
Det hjelper liksom ikke å brette et fleecepledd i to, blir for tynt.

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker reinsdyrskinn til begge våre. De bærer det selv, sammen med maten sin i en kløv. Fungerer veldig bra. Og de fleste hunder liker å jobbe litt så kløv er toppen :).

Anonymous poster hash: f7c56...a75

Skrevet

Hva med et billig liggeunderlag fra Biltema? http://www.biltema.no/no/Fritid/Friluftsliv/Bo-og-sove/Sovepose-og-liggeunderlag/Liggeunderlag-26751/

Lett å bære, og kan klippes i to eller legges dobbelt.

Det var ikke dumt nei! Takk!

Dette har jeg kjøpt til ulvisen. Litt for lite, men bedre enn ingenting.

http://www.clasohlson.com/no/Asaklitt-pledd/34-9184

Hvor stort er det i den sammenlagt formen?

Skrevet

Det var ikke dumt nei! Takk!

Hvor stort er det i den sammenlagt formen?

Jeg kikket på emballasjemål, og der står det 41x27. Det tror jeg skal stemme, for det er ikke stort og veier lite.

Jeg har også brukt det i våt tilstand disse varme dagene. Det blir kaldt og godt, men det blir jo også litt hårete, så det er til bruk på verandaen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg bare latt bikkja stå der. Ærlig talt, liggeunderlag til hunder? De er dyr!

Anonymous poster hash: 5c0fb...001
Skrevet

Da hadde jeg bare latt bikkja stå der. Ærlig talt, liggeunderlag til hunder? De er dyr! Anonymous poster hash: 5c0fb...001

Hunden min har alvorlig artrose og får vondt av å ligge rett på hard bakke. Skal jeg la han få mer smerter enn nødvendig bare fordi han jo er et dyr?

• Liker 1
Skrevet

Da hadde jeg bare latt bikkja stå der. Ærlig talt, liggeunderlag til hunder? De er dyr! Anonymous poster hash: 5c0fb...001

Ærlig talt. Etter 5 timer gåing i fjellet er bikkja sliten, og ja, til slutt vil den legge seg ned over alt, men når hunden ikke har mye pels og veldig lav fettprosent, så blir det vondt å ligge.

Den trenger ikke å ha det vondt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg bare latt bikkja stå der. Ærlig talt, liggeunderlag til hunder? De er dyr!

Anonymous poster hash: 5c0fb...001

De er dyr, ja. Hva er du da, en plante?

Anonymous poster hash: 1dbbe...a2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt. Etter 5 timer gåing i fjellet er bikkja sliten, og ja, til slutt vil den legge seg ned over alt, men når hunden ikke har mye pels og veldig lav fettprosent, så blir det vondt å ligge.

Den trenger ikke å ha det vondt.

Hvis den har så alvorlig artrose at den må ha eget liggeunderlag så bør den kanskje ikke gå på 5-timers turer i fjellet...

Anonymous poster hash: f7c56...a75

Skrevet

Hvis den har så alvorlig artrose at den må ha eget liggeunderlag så bør den kanskje ikke gå på 5-timers turer i fjellet...Anonymous poster hash: f7c56...a75

Tunga rett i munnen nå. Hunden min har aldri gått på femtimers fjelltur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...